Kuinka nirso olet?
Tuli mieleen, kun tuntuu että tutut on kovin nirsoja ruoan suhteen.
Oliivit taitaa olla ainoa mistä en tykkää. Paprika, suolakurkku ja kaalilaatikko ei oikein maistu, mutta kyllä nekin menee alas irvistelemättä. Kokeilen ennakkoluulottomasti uusia ruokia, ihmeen hyvin tykkään kaikesta. :)
Kommentit (10)
No mitä ne tutut ei syö?
Musta on ihmeellistä ettei joku tykkää paprikasta tai suolakurkusta, mutta en mäkään oikein ole varma onko oliiveissa nyt mitään erikoisen hyvää, ja kaalinkin syön mieluummin raakana kuin laatikossa tai sopassa, mutta enpä niitäkään ole maistanut kymmeniin vuosiin, joten oikeastaan pitäisi kokeilla taas.
Mä taidan olla itsekin aika kranttu, jos alkaa miettiin niin löytyypä niitä paljon ruokia joista en piittaa, vaikka ensin muka ajattelisi olevansa kaikkiruokainen.
Erittäin nirso, jos sitä sanaa käytetään. Erittäin valikoiva.
En syö lihaa, kanaa tai muitakaan lintuja, äyriäisiä (edes katkarapuja), nilviäisiä (etanoita, hyönteisiä jne), en pidä mistään soijapohjaisista ruuista jotka jäljittelevät lihaa, en maitopohjaisia ruokia (ruuanlaitossa voi käyttää jkv., mutta en syö maitokeittoja tai -puuroja)
Lisäksi mm. leipä ei saa olla vanhentuneen makuista
En nirsoile ruuan kanssa yhtään vaan syön kaikkea tarjottavaa ilman ennakkoluuloja. Mielelläni maistelen uusia makuja ja kokeilen uusia ruokia.
En pidä itseäni ollenkaan nirsona. Tykkään maistella ja kokeilla uusia ruokia ja kotonakin ruokavalikoimamme on laaja. Jos en jostakin pidä, en nosta siitä mitään mölyä, vaan jätän syömättä. Tosin kaikista "meren herkuista" en välitä juurikaan. :)
Olen erittäin nirso, silti mielelläni maistelen uusia ruokia. En haluaisi olla näin ruokarajoitteinen... haluaisin olla kaikkiruokainen.
Mä olen tosi ennakkoluuloton. Rakastan ruokaa ja uusien makujen kokeilua. On ruokia, joista en tykkää, mutta en tuomitse niitä maistamatta. Esimerkiksi melkein kaikki majoneesi- tai makaronipohjaiset salaatit on ruokia, joista en tykkää, vaikka niiden jokaista ainesta erikseen syönkin. Ruusu- ja parsakaalin jätän syömättä ja maksaa syön vain pakon edessä. Muita sisäelimiä en olekaan koskaan maistanut. Mutta mielenkiinnosta maistan aina uusia ruokia. Mä en niinkään ihmettele jos joku ei jostakin ruuasta tykkää, mutta kieltäytymistä ilman maistamista en ymmärrä.
Tykkään kyllä monenlaisesta ja maistelen ihan mielelläni uusia ruokia. Toisaalta olen myös hyvän ruoan ystävä ja olen siinä mielessä nirso, että kun itse päätän mitä syön niin haluan kyllä syödä jotain hyvää. En siis mitään peruspöperöä periaatteella "kunhan saa mahan täyteen". Muiden tarjoamana kyllä menee oikeastaan kaikki paitsi sellaiset ruoat jotka pahasti närästävät.
En ole lainkaan nirso enkä myöskään allerginen millekään. En muista että olisin koskaan törmännyt tavalliseen ruokaan, jota en olisi syönyt. Jotkut lehmän silmämunat sun muut on sitten eri juttu. Maistan kyllä kaikkea, voisin maistaa myös niitä silmämunia. Oikeastaan ainoa mistä en niin kovasti tykkää on silli, mutta sitäkin syön jos muuta ei ole tai jos kyläpaikassa on tarjolla uusia pottuja ja silliä.
Olen nirso enkä syö, jos minulla ei ole nälkä tai en halua syödä jotain. Kulutan päivässä vain tietyn määrän kaloreita enkä ymmärrä, miksi minun pitää jotakuta miellyttääkseni syödä sellaista (ylimääräistä energiaa sisältävää), mitä en halua syödä. Minulle saa huoleti tuputtaa tai saa kauhistella, että en syö mitään. Vastaan vain, että ruoka on polttoainetta, sitä tarvitaan vain tietty määrä. Jos en tarvitse, en syö.
Olen erittäin nirso. Tai ehkä olisi parempi sanoa, että en vaan fyysisesti pysty syömään tiettyjä ruokia/ruoka-aineita.