Ehkäisystä asiaa, mies veti herneet nenään. Syystä?
Luovuin hormonaalisesta ehkäisystä jo 8kk sitten. Se ei vain sopinut minulle. Käytimme aluksi kondomia, mutta sittemmin se jäi vain pois, koska mies koki sen hankalaksi.
Tiesimme, että voin tulla raskaaksi, mutta otimme sen riskin. Käytimme ehkäisynä kuitenkin keskeytettyä yhdyntää+ varmoja päiviä ja vielä en ole tullut raskaaksi.
Vauva olisi tervetullut minun puolestani, mutta mies sanonut, ettei halua vauvaa, mutta jos vahinko käy, se on ok. Miettikää OK??
Lapsia meillä siis on jo entuudestaan.
Miehellä kävi vahinko muutamaan otteeseen ja päästi sisälle. Siinä sitten sain jännittää, olenko raskaana vai ei. Jotenkin alkoi tympimään tämä arpaleikki ja sanoin miehelle, että annetaan sen lapsen tulla tai ehkäistään kunnolla.
Mies suuttui. Ei halua kondomia käyttää, mutta empii vauvaa. Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 14:52"]
Luovuin hormonaalisesta ehkäisystä jo 8kk sitten. Se ei vain sopinut minulle. Käytimme aluksi kondomia, mutta sittemmin se jäi vain pois, koska mies koki sen hankalaksi.
Tiesimme, että voin tulla raskaaksi, mutta otimme sen riskin. Käytimme ehkäisynä kuitenkin keskeytettyä yhdyntää+ varmoja päiviä ja vielä en ole tullut raskaaksi.
Vauva olisi tervetullut minun puolestani, mutta mies sanonut, ettei halua vauvaa, mutta jos vahinko käy, se on ok. Miettikää OK??
Lapsia meillä siis on jo entuudestaan.
Miehellä kävi vahinko muutamaan otteeseen ja päästi sisälle. Siinä sitten sain jännittää, olenko raskaana vai ei. Jotenkin alkoi tympimään tämä arpaleikki ja sanoin miehelle, että annetaan sen lapsen tulla tai ehkäistään kunnolla.
Mies suuttui. Ei halua kondomia käyttää, mutta empii vauvaa. Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
[/quote]
Sanot miehellesi että yrittää päättää mitä haluaa. Jos kortsu ei käy,ja vauva asia epävarma,sitten vaan jalat ristiin siihen asti että pääsette yhteisymmärrykseen.
Suuttui ehkä siksi, että hän ei haluaisi ottaa vastuuta ehkäisystä, mutta ei myöskään lapsesta.
Vasektomia on muuten erinomainen ehkäisykeino, varma, helppo. Suosittele sitä hänelle, jos päätätte olla tekemättä enempää lapsia.
En kyllä jaksaisi tuollaista venkoilua. Joka kuukausi jännittää onko raskaana vai ei ja mitä mies sanoo ja plaa plaa. Kierukka on hyvä vaihtoehto, varma ja turvallinen, ja sen saa halutessaan pois.
Niin.. Vasektomia olisi minunkin mielestäni hyvä ratkaisu. Mies puhui siitä pitkään, nyt ei sitten kuitenkaan siihen suostu, koska haluaa "ehkä myöhemmin vielä lisää lapsia".
Toinen vaihtoehto on sitten vissiin selibaatti :P Joka tosi huono idea.
Kondomi ei ole minusta yhtään hankala, lähinnä siis miehestä. En kyllä edes ymmärrä miksi.
Ja itse ehkäisin vuosia pillereillä, nyt miehen vuoro. Itselleni en halua yhtään enää hormoneja saatika kierukkaa tms.
-ap-
Älä ainakaan missään tapauksessa jätä itseäsi riippuvaiseksi siitä, sattuuko mies käyttämään kondomia vai ei. Eikä vauvanteko tuon kanssa ylipäätään kuulosta hyvältä idealta.
Jos hormonaalinen ehkäisy ei sulle sovi, mene ihmeessä lääkäriin ja hanki itsellesi pessaari ja spermisidejä, yhdessä niiden teho on ihan kohtuullinen. Sitten mietit ihan rauhassa, että kenen kanssa haluat harrastaa seksiä, kun nyt voit, vai haluatko kenenkään kanssa.
Miehelle vasektomia. En ymmärrä, miksi se on Suomessa niin vaikeaa miehille. Irlannissa miehet käy ihan yleisesti kyseisessä toimenpiteessä, kun lapsiluku on täynnä, (the snip).
Mikä vika on kuparikierukassa? Ja vasektomiaa ennen voi ottaa siittiöitä talteen, jos se mieli kuitenkin muuttuu. Vaikka se nyt keinohedelmöitystä sitten vaatiikin. Mutta tehkää nyt aikuiset ihmiset se päätös. Vauva tai ei vauvaa, ja sen mukaan toiminta.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 15:00"]
Miehelle vasektomia. En ymmärrä, miksi se on Suomessa niin vaikeaa miehille. Irlannissa miehet käy ihan yleisesti kyseisessä toimenpiteessä, kun lapsiluku on täynnä, (the snip).
[/quote]
Tämä on tässä tapauksessa vaikeaa miehelle, koska ei ole varmaa, että lapsiluku on täynnä.
Mutta mies pukekoon kiltisti kondomin kolmanteen jalkaansa, jos ei lasta halua.
Munkin mies on ennemmin panematta kuin käyttää kortsua. En kyllä itsekään tykkää kortsun tunnusta. Jos raskauden jälkeen kuparikierukka ei sovi, se on sitten selibaatti tai vasektomia, mihin mies tuskin vielä toisen lapsen jälkeen suostuu ja mä taas vaadin lasten ikäeroksi vähintään 4-5 vuotta.
Kuparikierukkaa monet pitää helppona ehkäisynä. Mulla oli sekä kupari- että hormonikierukan kanssa jatkuva tulehdus. Ne ei vaan sovi kaikille.
En haluaisi vauvaa tuollaisen miehen kanssa. Ja entäs sitten sen mahdollisen vauvan jälkeen? Sama kuvioko uudestaan?
Eikö mies voisi mennä vasektomiaan, kun kerran ei vauvaa halua (on siis vain ok)? Se on miehelle ihan pikku juttu.
Ehkäisy on kyllä molempien vastuulla.