Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvan lumpsutus ja pulputus. Mistä johtuu?

Vierailija
29.10.2013 |

Joskus silloin tällöin ihan yhtäkkiä voi alkaa ihme pulputus ja lumpsutus korvassa. Voi kestää muuatmasta sekunnista noin kahteen minuuttiin. Välillä toistuu useamman kerran päivässä ja välillä sit on pitkäkin tauko. Ei siis ihan jokapäiväsistä.

Mistä moinen johtuu? Ärsyttävä vaiva.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuollaista, ja olen käyttänyt siitä just lumpsutus-nimitystä. Mä olen luullut, että se johtuisi jotenkin niskajumista, mutta en ole ihan varma. Ei se ainakaan mihinkään flunssa- tai poskiontelo-oireisiin mulla tunnu liittyvän.

Vierailija
2/16 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity minullakaan mihinkään flunssaan tai tukkoisuuteen eikä siihen olenko käynyt esim uimassa (sukeltanut) et olisi vettä mennyt korvaan.

Niska kylläkin nyt aika hyvässä jumissa, mutta lumpsuttaa ja silloinkin kun niska ihan ok.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elohiiri? Mulla tuntuu joskus sellaista humputusta ja "väpätystä" korvan sisällä. On aikoja kun on tosi usein ja sitten joskus ei ollenkaan, mutta itselläni kaikenlaiset korvaoireet tulevat usein niskasta.

Vierailija
4/16 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se on lähinnä ääni ei tunne. Ihan kun jokin pulputtaisi korvassa. äärimmäisen ärsyttävää.

ap

Vierailija
5/16 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin asiaa, ja tämä keskustelu tuli hakutulokseksi. Onko kellään tuoreempia kokemuksia, mistä voisi olla kyse ?

Vierailija
6/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi minulle, että kyseessä olisi allerginen reaktio. Onko muut kuulleet vastaavasta?

Vierailija
7/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierun lumpsutus ja pulputus. Mistä johtuu? 

Vierailija
8/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et asiasta soita terveyskeskus?Viellä kerkiät apteekkiin kysy asiasta? meillä päin Helsinki kun apteekit auki arki kello 21. En tosin Tiedä  maaseudut?

Vierailija
9/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan sama oire oikeassa korvassa. Kiinnostaisi mistä johtuu. Sydän myös tekee rytmihäiriöitä ja pulputtaa samanaikaisesti.

Vierailija
10/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sitä tapailumiestäsi lopettamaan korvan lutkuttaminen.

Vierailija
11/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvan ja nielun yhdistävä putki tukossa turvotuksen ja liman takia.

Vierailija
12/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuluu sellaisia äkilliä räjähdyksen ääniä varsinkin makuuasennossa ennen nukkumaanmenoa, mutta ne ilmeisesti liittyy jotenkin stressiin. Nuo pulputukset voi liittyä tosiaan kaikkiin kallon (leuka)niveliin ja kaularangan ongelmiin. Sakka korvassa aiheuttaa tasapaino-ongelmia.

Vierailija
13/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuuluu sellaisia äkilliä räjähdyksen ääniä varsinkin makuuasennossa ennen nukkumaanmenoa, mutta ne ilmeisesti liittyy jotenkin stressiin. Nuo pulputukset voi liittyä tosiaan kaikkiin kallon (leuka)niveliin ja kaularangan ongelmiin. Sakka korvassa aiheuttaa tasapaino-ongelmia.

Räjähtävän pään oireyhtymä on unihäiriö, josta kärsivä kuulee kuin päänsä sisältä tulevan kovan, räjähtävän äänen. Tuo ei liity korviin.

Vierailija
14/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvassa on hiivasieni-infektio. Se aiheuttaa pulputusta ja lumpsetta. Mars lääkäriin. Voidaan hoitaa huuhteluilla kotonakin. 

Vierailija
15/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sellaista suhinaa ja välillä tunne kuin korvat olisi tosi pahasti tukossa, eli tasapainohäiriötäkin. Olo oli aivan kuin kerran aikaisemmin kun vaikku oli tukkinut korvat.

Kävin lääkärissä ja tutkittiin korvat, eikä mitään vikaa löytynyt. Tivasivat pitkään, onko ollut joku tulehdustauti. No ei ole ollut.

Sain ohjeeksi käyttää nenäsumutetta.

Ja nyt kiitos tuosta yhdestä kommentista, jossa viitattiin allergiaan, nythän on taas ilmassa lämpimän syksyn takia kaikenlaisia allergisoivia pölyjä.

Käynkin ottamassa zyrtecin, jos tosiaan olisi syksyallergia.

Vierailija
16/16 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:llä voinut vaikka mennä suihkussa vettä korvaan, ja sieltä lämmettyään pulpahtaa ulos?