Työtön tuttava liikkuu jokapaikassa vaan tuulipuvussa!!
Nään yhtä tuttua usein kun asutaan lähekkäin. Hän on aina liikkeellä kaupassa ja lapsia harrastuksiin viemässä vaan tuulipuvussa tai joku muu urheiluvaate päällä. Jäi tyttömäks joskus vuoden alussa. Kysyin hältä että ootko alkanut kuntoilemaan kun ihmetytti että miks on AINA tuulipuvussa niin hän sanoi että säästää parempia vaatteita kun ei työttömänä oo varaa ostella uusia.
Mikä järki tossa nyt sit on? Käyttääkö niitä parempia vaatteita siis ihan normaaliarkivaatteita sitten vasta kun on taas töissä? Eikö sitten luulis olevan varaa ostaa uusia joten miksi sinne säästää? Musta jotenkin mautonta mennä jokapaikkaan tuulipuvussa...
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:26"]
No vois musta laittaa ihan arkivaatteet ainakin kun vie lapset autolla. Kauppaan mennessä ymmärrän kun käy pyörällä. Mutta miksi köyhäilee kun mies on kuitenkin töissä. Muuten sitten kun hän lähtee lenkille niin ei ole enää tuulipukua vaan trikoot. Luulen että on jotenkin syrjäytymässä kun ei jaksa pukeutua ja nähdä vaivaa kaunistuakseen.
[/quote]Tuulipuku on työttömän arkivaate. Vastoinkäymisiä kohdatessaan asiat voi mennä uuteen tärkeysjärjestykseen, ulkonäkökeskeisyys ei ehkä tunnukkaan yhtäkkiä enää lainkaan tärkeältä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:03"]
Olen nähnyt monasti niin naisilla kuin miehilläkin kauniita tuulipukuja. Ne sopivat hyvin kaupassa käymiseen ja muuhun arkiseen toimintaan. Ei tuulipukuun pukeutuminen tarkoita että olisi ruma ja tyylitön. Ja mikä olisi syksyiseen säähän mukavampi asuste kuin tuulta pitävä ja vettähylkivä tuulipuku?
[/quote]Sanoppa muuta. Itsekkin olen vähän kateelisena katsellut kentän reunalla kun muilla vanhemmilla on tosi asianmukaisen näköisiä ulkoiluvermeitä. Kunnollinen tuulen ja sateen pitävä tuulipuku on hankintalistalla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:08"]
Jos astelisin tuonne paikkakunnan isoimpaan markettiin suorissa housuissa, siisteimmässä omistamassani villakangastakissa ja korollisissa saappaissa saisin ylimielisen, hienohelman leiman. Toisaalta saman aiheuttaisi myös viimeistä huutoa olevat välineurheiluvaatteet, kuten juoksutrikoot, juoskutakki ja värikkäät, viimeisintä muotia olevat juoksutossut.
[/quote]
Taidat asua aika tuppukylässä? Kauhea ajatus, että kaupassa käynnistä saisi yhtään minkäänlaista 'leimaa', oli päällä mitä tahansa.
[/quote]Tuo on arkipäivää maalaiskaupungeissa. Tutulla yrittäjällä haluttaisi ostaa hienompi auto, mutta ei uskalla, koska "kyläläiset" tulisi kateellisiksi ja lakkaisi käyttämästä hänen palveluitaan. Osti Välimereltä mökin ja pitää avoautonsa sen tallissa ja ajelee vain lomilla :)
Lasten harrastusten parissa olen kyllä nähnyt "pukumiesten ja -naisten" olevan vapaa-aikanaan tuulipuvuissa tai muissa vastaavissa.Pitäisikö työttömän sonnustautua silloin korkkareihin ja jakkupukuun?
Urheiluvaatteet ja sporttisuushan on in! Et taida itse olla enää ihan ajan hermolla kun tuollaisia murehdit... Vähän sellaselta tylsän elämän omaavan mummon murheelta kuulostaa ;)
Pitänee kaivaa minkkiturkki komerosta ensi kerran kun asukaspuistoon lähdetään lasten kanssa, ettei vaan joku ajattele että tuolla se taas menee "tuulipuku" päällä!
Itsekin olen hieman ap.n linjoilla, eli esteetikko olen eikä ulkonäkö ihan merkityksetön asia minulle ole. Mutta joo, en kyllä jaksa muita arvostella, jokaisella on omat mielenkiinnon kohteensa, ja pitäisi hölmönkin ymmärtää ettei se kaikilla ole vaatetus!
Mutta kyllä, tänäään taas vedin päälle kirkkaanvärisen sateenpitävän kuoripuvun, fleecen, pipon, vedenpitävät hanskat sekä jalkaan kumpparit. Kyllä kotiäidilläkin pitää olla vermeet kunnossa kun lasten kanssa tuolla ulkoilee!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:47"]
Nään yhtä tuttua usein kun asutaan lähekkäin. Hän on aina liikkeellä kaupassa ja lapsia harrastuksiin viemässä vaan tuulipuvussa tai joku muu urheiluvaate päällä. Jäi tyttömäks joskus vuoden alussa. Kysyin hältä että ootko alkanut kuntoilemaan kun ihmetytti että miks on AINA tuulipuvussa niin hän sanoi että säästää parempia vaatteita kun ei työttömänä oo varaa ostella uusia.
Mikä järki tossa nyt sit on? Käyttääkö niitä parempia vaatteita siis ihan normaaliarkivaatteita sitten vasta kun on taas töissä? Eikö sitten luulis olevan varaa ostaa uusia joten miksi sinne säästää? Musta jotenkin mautonta mennä jokapaikkaan tuulipuvussa...
[/quote]
Voi hitsi jos löytäiski kunnon vanhanajan tuulipuvun jostain. Ne on niin harvinaisuuksia jo, että ottaisin mielihyvin sellaisen klassikon itselleni.
Kateeksi käy työtöntä kaveriasi
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 20:39"]
Mutta kyllä, tänäään taas vedin päälle kirkkaanvärisen sateenpitävän kuoripuvun, fleecen, pipon, vedenpitävät hanskat sekä jalkaan kumpparit. Kyllä kotiäidilläkin pitää olla vermeet kunnossa kun lasten kanssa tuolla ulkoilee!
[/quote]
Eikö siitä muka tule sade läpi? Kyllä mulla ainakin tuulipuvusta tulee vesisade ihan helposti läpi. Kaatosateessa kastuu minuutissa jo läpimäräksi jos alla on pelkkä t-paita. Siinä mielessä en ymmärrä kun sanotaan että pitää olla tuulipuku kun sataa.
On ilmeisesti varaa lapsilla harrastaa, kun niitä harrastuksiin vie. Sinä katselet kun toiset vievät lapsiaan harrastamaan? Melkoisen köyhää elämää kyllä tunnut itse viettävän, jos sinun harrastus on katsella toisten vaatteita ja kauppa ja harrastusmenoja.
Mitkä on paremmat vaatteet? Ulkoilupukuni maksoi 200 euroa ja farkut 50.
Ja lasten harrastukset noin tonnin kuussa.
Ap:lla on varaa ostaa farkut ja 40 euron takki. Ja harrastuksena katsella naapureiden harrastuksia.
Buahahaha.... Harrastuksena katsella naapureiden harrastuksia :D
Eimut ihan totta. Mene vaikka Helsingin keskustaan käymään joskus niin huomaat että kaikilla nuorilla "sporttivaatteet" ja lenkkarit.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 22:18"]
Mitkä on paremmat vaatteet? Ulkoilupukuni maksoi 200 euroa ja farkut 50.
Ja lasten harrastukset noin tonnin kuussa.
Ap:lla on varaa ostaa farkut ja 40 euron takki. Ja harrastuksena katsella naapureiden harrastuksia.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:56"]
Säästäminen on muuten hyve, eikä mauttomuutta.
[/quote]Minusta nuukuus on sairaus.
Ymmärrän kyllä että työttömänä voi mieluusti liikkua tuulipuvussa ja säästää parempia vaatteitaan juhliin, virallisempiin tapaamisiin ja vaikka työhaastatteluun.
Itse liikun normimenot firman mainosvaatteisssa... Eipä tarvi kuluttaa omia.
[/quote]
Pomosi nauraa partaansa, kun ilmaiseksi mainostat yritystä ympäri kyliä.
Monellako ruokajonossa kävijällä on päällään kuoripuku tai juoksutrikoot?
Ap asutko jossian tuppukylässä? Se voikin olla aika koomisen näköistä, jos sotanorsut tai löysät hoikat naiset pukeutuu piukkoihin sporttivaatteisiin.
No meillä voi mennä onneks kauppaan ihan siinä tuulipuvussa ja ulkoilukengissä tai kalliissa villakangastakissa ja korkkareissa. Kukaan ei jaottele sen mukaan ja jos joku niin päänsä sisällä tekee, ei likauta mua suuntaan tai toiseen.
Jokainen pukeutuu kuten lystää. Tosin toivoisin, et tilanteen mukaan.
No ompa taas asiat hyvin, kun ei tärkeämpää tekemistä ole, kuin tuttavan pukeutumisen arvostelu ja syrjäytymisepäilyt. Kysy siltä tuttavaltasi miksi hän pitää aina tuulipukua.
Tämö on sellainen asia, jota en koskaan tule ymmärtämään. Aikuiset ihmiset jaksavat kytätä toisten pukeutumista ja meikkaamista ja kauhistella "kuinka joku kehtaa mennä kauppaan tuulipuvussa ja ilman meikkiä!!?!?!!". Olisko aika hankkia omaan elämään jotain sisältöä?
Vielä parempia nämä, joiden mielestä ei saa mennä kauppaan laittautuneena, koska saa sellaisen maineen, että on olevinaan jotain. :D Hyi saatana miten oksettavaa tuppukyläjuttua.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:56"]
Säästäminen on muuten hyve, eikä mauttomuutta.
[/quote]Minusta nuukuus on sairaus.
Ymmärrän kyllä että työttömänä voi mieluusti liikkua tuulipuvussa ja säästää parempia vaatteitaan juhliin, virallisempiin tapaamisiin ja vaikka työhaastatteluun.
Itse liikun normimenot firman mainosvaatteisssa... Eipä tarvi kuluttaa omia.