Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sims-tietäjiä paikalla? Miten nuo artistit osaa simlishiä (sims-kieltä)??

Vierailija
11.09.2020 |

Hirveen monet artistit on tehny sims-kielisiä versioita biiseistään. Miten ne on oppinu sitä niin hyvin? Mä oon pelannu simssiä kohta 20 vuotta enkä osaa ku muutaman sanan! Osaatteko te?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää siis osaan: 

sul sul - päivää

däg däg - näkemiin

jibs - joo

nibs - ei 

En mä niitten keskusteluista mitään selvää saa :(

Vierailija
2/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on varmaan saanu niiltä simsin tekijöiltä sanalistan tms. josta opetelleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän siellä oo joku sanoittanut biisit simlishillä ja sit laulajat ovat opetelleet sanat.

Kyllä artistit osaa laulaa "vieraalla" kielellä vaikka eivät osaisi sitä kieltä puhua jos lukevat lyriikat ja kuuntelevat ääntämyksen.

Vierailija
4/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simlish tietoa ja sanastoa löytyy netistä kun vähän etsit, enkuksi tietty. Itse biiseissä varmasti peliohjelmoijat ovat auttaneet simlish-sanoitusten kanssa..

Vierailija
5/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litzergam!

Neeshga! >:(

Vierailija
6/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simlishissä ei taida olla oikeaa kattavaa sanastoa niin että siitä voisi kokonaisen laulun sanoittaa ymmärrettävästi. Vain muutamat sanat kuten nuo mainitsemasi ovat "vakiintuneita". Aika monen kappaleen simlish -versio myös kuulostaa aika samalta kuin alkuperäiset kappaleet jollei kuuntele kunnolla, joten "käännökset" ovat lähinnä sopivan kuuloista siansaksaa.

Joka tapauksessa ne simlish käännökset tehdään yhteistyössä EA:n kanssa, eikä artistien itse tarvitse osata tuottaa luontevan kuuloista simlishiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi