Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä niitä halpoja taloja muka oikeasti on?

Vierailija
11.09.2020 |

Kaikkialla tuntuu olevan konsensus, että pikkupaikkakunnat ovat täynnä taloja, joita "kukaan ei huoli ilmaiseksikaan". Kuitenkin, kun vaikkapa Oikotietä selaa, niin ei Etelä-Suomesta saa mitään juuri taloa kunnon tontilla alle 30 000€. Kouvolan maaseudullakin huonokuntoiset rintamamiestalot ovat alkaen 50 000€.

Eli onki tämä vaan joku myytti, mitä toistellaan vai välitetäänkö niitä halpoja taloja jossain muualla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit itsellesi jo aloituksessa: halvat talot ovat muualla kuin Etelä-Suomessa.

Niinhän se taitaa olla. Olen siis itse kotoisin Kouvolasta ja voisin harkita takaisinmuuttoa, jos löytäisin halvan rempattavan talon, mutta hyvissä hinnoissa ovat sielläkin, vaikka paikkakunta taantuu.

tässä Kouvolan talot

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&locations=%5B%…

Vierailija
22/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta 50.000 euroa talosta omalla tontilla ei ole halpa hinta niin sitten en kyllä voi enää asialle mitään tehdä. Eivät kai ne nyt sentään ihan ilmaisia voi olla?

Ei niitä asuntolainoja myönnetä ihan noin vaan. Itse teen keikkaluontoista työtä, joten realistinen summa saada on ehkä 100 000. Tunnen rakennusalan hyvin ja tiedän, mitä (kunnolla) remontoiminen maksaa. Se ei ole mitään halpaa huvia. Uskon, että useimmille suomalaisille 50 000€ ei ole mikään pieni summa. Ei ainakaan minulle.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa jotain halpaa tönöä jaksaisi pelkästään sinun riemuksi kaupitella? Kun tietää jo valmiiksi, ettei sitä saa kaupaksi, niin miksipä sitä roikottaa myynnissä?

Vierailija
24/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa on halpaa, Lieksassa vielä halvempaa. Trendi-kylä Puumalastakin saa muita kuin loma-asuntoja tosi halavalla.

Vierailija
25/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkassa on halpaa, Lieksassa vielä halvempaa. Trendi-kylä Puumalastakin saa muita kuin loma-asuntoja tosi halavalla.

Lieksa 15 000, keskustassa

https://www.etuovi.com/kohde/20536715?haku=M1542096754

Ja vähän uudempi tiilitalo vähän syrjempänä 25 000

https://www.etuovi.com/kohde/683465?haku=M1542096754

Onko oikotien käyttö jotenkin vaikeaa. sinnehän voi hakuehtoihin laittaa hinnan.

Vierailija
26/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä, siinä on sulle 134 taloa alle 30.000 euroa: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&cardType=100&b…

Monikaan noista ei sijaitse Etelä-Suomessa tai ole oikeasti halpoja, huutokauppa- ja tarjoiskauppakohteet näkyvät halpojen ilmoitusten joukossa.

No, eiköhän tosiaan toi linkki sulle osoittanut sen, että jos haluat halvan talon ja talon Etelä-Suomesta, sun tarvii ostaa kaksi? Halpaa on siellä, missä ei ole kysyntää, ihan perus markkinataloutta.

Vierailija
27/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä, siinä on sulle 134 taloa alle 30.000 euroa: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&cardType=100&b…

Ihania rötisköjä. Mutta niinhän ne ovat, tuolla hinnalla.

Kauppa kannattaa, jos osaa remontoida itse.

Ei se remontointi silti ilmaista ole vaan puhutaan kymmenistä tuhansista. Lisäksi vuoden työ tai enemmän, jos talo kaipaa perusteellista korjausta. Lopputuloksena itse rempattu talo syrjäkylällä, jota kukaan ei osta. Ehkä sitten jos remontointi on harrastus eikä taloa edes halua myydä.

Vierailija
28/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotiellä 248 kpl omakotitaloja hinta max 30 000 euroa. 

https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot?haku=M1542099205

Vierailija
29/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se remontointi silti ilmaista ole vaan puhutaan kymmenistä tuhansista. Lisäksi vuoden työ tai enemmän, jos talo kaipaa perusteellista korjausta. Lopputuloksena itse rempattu talo syrjäkylällä, jota kukaan ei osta. Ehkä sitten jos remontointi on harrastus eikä taloa edes halua myydä.

Ei halpoja taloja ole siellä, missä on kysyntää ja kauppa käy. Jotenkin ihan käsittämätöntä jankkausta. 

Haetaanko halpaa omakotitaloa omaksi asunnoksi vai sijoituskohdetta  ja arvonnousua. Kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
30/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin alle 30000e talon. Iso talo, maata 7ha ja navetta mistä tehtiin 5 hevosen talli.

Vierailija
31/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siitä voidaan lähteä, että ihan ilmaiseksi ei saa omakotitaloa Etelä-Suomesta. Pikkuisen tarvitaan rahaa.

Vierailija
32/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisessa ei meinaa asua itse koko loppuelämäänsä, ei kannata remontoida ollenkaan, vaan purkaa. Remontoinnin arvoiset omakotitalot on kaupunkialueilla eikä missään Lieksassa tai muilla syrjäkylillä.

Vierailija
33/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisimmat asumis kuntoiset talot ovat 20-30 tuhannen hintapyynnillä yleensä. Ne sijaitsevat sellaisissa paikoissa joissa ei ole nykypäivänä juurikaan minkäänlaista palvelua tai mitään muutakaan mutta jos viihtyy syrjemmässä niin voi tehdä hyvät kaupat ostamalla sellaisen.

Vierailija
34/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajia on syrjäkylillä vähän mutta vähän on myyjiäkin.

Aijaa, täällä joka nurkalla välittäjän myyntikyltti pystössä, eli myyjiä riittää mutta ostajia ei...

Vierailija
35/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50.000€ omakotitalosta ON halpa! Mitä hourailet!? Paljonko se talo saisi maksaa että olisi halpa?

Vierailija
36/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulun seudulla saa halvallakin 60- 70 luvulla Rakennettuja osakeasuntoja.

Mikähän on ettei niitä halua kukaan ostaa.

Olisiko syynä ;

Vuokratontti

Talon korjaustarpeet tai korjauksista johtuvat isot vastikkeet.

Äänieristys, tuon ikäisissä olematon.

Saunattomuus

Ja pahimillaan pieni kylppärikin.

Kaikissa ei hissiäkään.

Vierailija
37/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukovainio kirjoitti:

Ainakin Oulun seudulla saa halvallakin 60- 70 luvulla Rakennettuja osakeasuntoja.

Mikähän on ettei niitä halua kukaan ostaa.

Olisiko syynä ;

Vuokratontti

Talon korjaustarpeet tai korjauksista johtuvat isot vastikkeet.

Äänieristys, tuon ikäisissä olematon.

Saunattomuus

Ja pahimillaan pieni kylppärikin.

Kaikissa ei hissiäkään.

Aloituksessa ei kaipailtu kerrostaloasuntoa jostain ongelmalähiöstä vaan omakotitaloa.

Vierailija
38/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta 50.000 euroa talosta omalla tontilla ei ole halpa hinta niin sitten en kyllä voi enää asialle mitään tehdä. Eivät kai ne nyt sentään ihan ilmaisia voi olla?

Ei niitä asuntolainoja myönnetä ihan noin vaan. Itse teen keikkaluontoista työtä, joten realistinen summa saada on ehkä 100 000. Tunnen rakennusalan hyvin ja tiedän, mitä (kunnolla) remontoiminen maksaa. Se ei ole mitään halpaa huvia. Uskon, että useimmille suomalaisille 50 000€ ei ole mikään pieni summa. Ei ainakaan minulle.

-AP

Ei kannata laittaa taloa jos on noin tiukkaa. Se rahan meno vanhassa talossa on aivan loputonta. Toisen pään saat valmiiksi, niin toisen pään saat aloittaa jo uudelleen remontoimaan. Hermot siinä menee, jos rahaa ei ole.

Kaiken hinta myös nousee koko ajan; autoilun, sähkön, öljyn... tulee uusia vaatimuksia kuten paskalaki, kiinteistövero nousee koko ajan, tienhoitomaksut...

Vierailija
39/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Noihin saa huonommasti lainaa kuin kalliimpiin, koska noilla ei ole vakuusarvoa. Toki jos lainaa tarvii vain parikymmentätuhatta niin voihan sen ehkä ottaa jonain kalliina kulutusluottona.

Vierailija
40/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on miehensä kanssa vuosia jo ostellut rötisköjä. Korjaa paikat ja myy.

Sisko on taiteilija ja puoliso kirjailija ja on harrastanut puutöitä koko ikänsä.

Ei niistä voittoa jää. Mutta jos ostaa talon 10 000 e, myy 5 v päästä 30 000 e, laittaa 10 000 e materiaaliin, paljon työaikaa, he ajattelevat saavat yhden talon jatkamaan elämäänsä.

Taas on talo myynnissä. Yleensä myyntiaika on vuosi, mutta koronan vuoksi kiinnostuneita riittää.

Sisko kertoi jos talo on kyläpahasessa, riippatta hintapyynnöstä, tarjoavat 5000 e. Jos talo on ollut vuosia tyhjä, siitä halutaan päästä eroon.