Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään ihmisiä joille eläinrakkaus on niin ensiarvoisen tärkeää

Vierailija
11.09.2020 |

Mitä se kertoo ihmisestä että hän arvostaa sitä että suhtautuu naivin tunteellisesti johonkin niin vähäpätöiseen asiaan?

"Eläinrakkaus" tuntuu muutenkin yleensä käsittävän vain lemmikkieläimet, oikeasti hyödyllisten eläinten arvostamista se ei painota. Omituista.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Minun taas on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät pidä eläimistä.

Vierailija
2/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläimet olisivat vähäpätöisiä tai niistä välittäminen naiivia? Eläimistä on ihmiselle paljon iloa ja hyötyä, ne ovat tuntevia ja älykkäitä olentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle esimerkiksi naapurin lapset on vähäpätöisiä, samoin yritysjohtajat yms. Omat lemmikit ja luonnoneläimet taas todella tärkeitä. Arvonsa kullakin.

Vierailija
4/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Minun taas on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät pidä eläimistä.

Kyllä minä eläimistä tykkään, etenkin entisestä hoitohevosestani ja siskoni koirasta. Ja olen tehnyt eläintenhoitotyötä monenlaisten eläinten kanssa vuosia. Mutta en kutsu itseäni eläinrakkaaksi, ne jotka eläinrakkaudesta koviten ovat äänessä eivät minua siihen joukkoon hyväksyisi jos kertoisin olleeni työn puolesta lukemattomia eläimiä myös lopettamassa.

Vierailija
5/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläimet olisivat vähäpätöisiä tai niistä välittäminen naiivia? Eläimistä on ihmiselle paljon iloa ja hyötyä, ne ovat tuntevia ja älykkäitä olentoja.

Ne eläimet, joista ihmiset saavat elantonsa, ravintonsa ja peltojensa lannoitteet ovat objektiivisesti todella tärkeitä ja hyödyllisiä. Jonkun yhden ihmisen tai perheenkään lemmikkinä oleva gerbiili ei ole.

Vierailija
6/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä eläimistä tykkään, etenkin entisestä hoitohevosestani ja siskoni koirasta. Ja olen tehnyt eläintenhoitotyötä monenlaisten eläinten kanssa vuosia. Mutta en kutsu itseäni eläinrakkaaksi, ne jotka eläinrakkaudesta koviten ovat äänessä eivät minua siihen joukkoon hyväksyisi jos kertoisin olleeni työn puolesta lukemattomia eläimiä myös lopettamassa.

Eiköhän suurin osa eläinrakkaiksi itseään kutsuvista ymmärrä, että monesti lopetus on se paras tai ainoa ratkaisu. Puhut siitä luonnosta vieraantuneesta joukosta, joka ärsyttää itseänikin.

Vierailija
7/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollauksesi on niin vähäarvoinen, että ilmoitin sen asiattomaksi.

Vierailija
8/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eläimet, joista ihmiset saavat elantonsa, ravintonsa ja peltojensa lannoitteet ovat objektiivisesti todella tärkeitä ja hyödyllisiä. Jonkun yhden ihmisen tai perheenkään lemmikkinä oleva gerbiili ei ole.

"Hyöty" ei ole aina noin konkreettista. Mainitsin myös ilon, jos satuit huomaamaan? Sitä lemmikit tuottavat omistajilleen ja ovathan ne tutkitusti hyödyksi psyykkiselle ja fyysisellekin terveydelle. Mutta turha näistä on kinata, jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Vierailija
9/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa eläinrakkaiksi itseään kutsuvista ymmärrä, että monesti lopetus on se paras tai ainoa ratkaisu. Puhut siitä luonnosta vieraantuneesta joukosta, joka ärsyttää itseänikin.

Jotkut eivät hyväksy minkäänlaista eläintuotantoa ja pitävät kaikkia siihen osallistuneita hirviöinä.

Vierailija
10/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun ainut kaveri on koirani. Hänen ansiostaan en tunne itseäni enään niin yksinäiseksi. :) Jos se ihme tapahtuisi, et saisin tyttöystävän, nii mie tuun samassa paketissa miun koiran kanssa. Kyl mie ymmärrän, jos pelkää koiria, niin ei halua olla niitten lähellä. Mie oon allerginen kissoille, mut en mie vihaa niitä. Kissa o iha kiva lemmikki, vaikka silmät alkaaki vuotaa niitten lähellä. :) M25

Vierailija
11/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat paljon parempaa seuraa kuin ihmiset. 

Vierailija
12/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyöty" ei ole aina noin konkreettista. Mainitsin myös ilon, jos satuit huomaamaan? Sitä lemmikit tuottavat omistajilleen ja ovathan ne tutkitusti hyödyksi psyykkiselle ja fyysisellekin terveydelle. Mutta turha näistä on kinata, jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Kyllä minä ymmärrän, ymmärrän täysin. Minullakin on ollut koira. Sellainen jonka kanssa käytiin metsällä ja tapettiin muita eläimiä, saatiin liikunnan ja ulkoilun lisäksi ruokaakin. Mutta ymmärrän senkin että aika harvalle tuosta jäniskoirasta oli iloa, eli sen merkitys oli oikeasti vähäinen.

Vierailija
13/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle esimerkiksi naapurin lapset on vähäpätöisiä, samoin yritysjohtajat yms. Omat lemmikit ja luonnoneläimet taas todella tärkeitä. Arvonsa kullakin.

Lapsellinen ituhippi? Koirakin on hän eikä se?

Vierailija
14/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aitoa pyyteetöntä rakkautta ja uskollisuutta.

Vierailija
15/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet ovat paljon parempaa seuraa kuin ihmiset. 

Ikävää että ympärilläsi on tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
16/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kertoo paljon ihmisestä miten kohtelee ja suhtautuu eläimiin. Jos on kovin vihamielinen kaikkia eläimiä kohtaan ja haluaa niille pahaa niin ei kovin hyvä tyyppi voi olla kyseessä. Mutta en itse vaatisi esim kumppaniltani että on eläinrakas. Eihän kaikki ihmiset kahvistakaan tykkää mutta eivät silti halua kahvia maapallolta poistaa.

Vierailija
17/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuskin menetän ap:n ymmärtämättömyyden takia mitään :)

Tsemppiä ap itsesi kanssa!

Vierailija
18/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, ymmärrän täysin. Minullakin on ollut koira. Sellainen jonka kanssa käytiin metsällä ja tapettiin muita eläimiä, saatiin liikunnan ja ulkoilun lisäksi ruokaakin. Mutta ymmärrän senkin että aika harvalle tuosta jäniskoirasta oli iloa, eli sen merkitys oli oikeasti vähäinen.

No, miksi eläimen täytyisi olla niin kauhean hyödyllinen? Sen hyöty ja merkitys on sille omistajalle. Onko moni yksittäinen ihminen niin merkittävä ja hyödyllinen muille kuin läheisilleen?

Vierailija
19/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan ymmärtämään ihmisiä.

Vierailija
20/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettomana olen tehnyt testamentin eläimille.