Ihottumaa molemmissa rinnoissa - rintasyöpä?
Minulla on todettu atooppinen ihottuma vuosia sitten, joten en osannut huolestua, kun noin vuosi sitten ensin toinen rinta alkoi rinnan sivulta punoittaa ja hilseillä, ja levisi sitten laajemmalle alueelle. Ihottuma levisi hiukan myöhemmin toiseenkin rintaan. Samanlaista ihottumaa on myös vatsassa ja jaloissa. Ahkera rasvaus perusrasvoilla ei kuitenkaan ole mainittavasti auttanut, joten hakeuduin lääkäriin. Nyt on määrättynä kunnon rasvat, mutta mikäli nämä eivät nyt kolmen viikon kuurin jälkeen tehoa, niin sanottiin, että kyseessä voi olla rintasyöpä.
Minua kyllä rauhoitettiin, että minun kohdallani mahdollinen koepalanotto tehtäisiin vain siksi, että syövän voi sulkea pois, mutta olen silti hiukan paniikissa nyt. Yritän rauhoitella itseäni, että vuodessa olisi varmaan muitakin oireita jo tullut, minulla on muuallakin kehossa atooppista ihottumaa, ihottumaa on molemmissa rinnoissa eikä vain toisessa, ja eikä nänneissä ihottumaa ei ole lainkaan. Lisäksi perusvoiteella rasvaus on auttanut jonkun verran.
Toivon totisesti, että kortisonikuuri nyt sitten auttaa :(