Missä sinä ja miehesi olette tutustuneet ystäväpariskuntiinne?
En tiedä, muotoilinko otsikkoa nyt oikein, mutta ehkä selitys asiaan auttanee. Olisi kiva kutsua joskus joku ystäväpariskunta kylään, mutta meillä ei sellaisia mieheni kanssa ole. Minun ystävistäni löytyi joskus kauan sitten jokunen, mutta he ovat kaikki eronneet. Ystävistäni melkein kaikki ovat nykyisin sinkkuja. Mieheni ystävätkin ovat enimmäkseen sinkkuja. Hänellä on yksi sellainen ystävä, jonka vaimon kanssa tulen ihan mukavasti toimeen, mutta tämä ystävä taas on sellainen, että en kestä häntä kymmentä minuuttia pidempään. Tulen kyllä kaikkien kanssa toimeen, mutta se, että viettäisi aikaansa jonkun kanssa, vaatii kyllä enemmän.
Kommentit (16)
Meillä ei ole myöskään ystäväpariskuntia, yhteisiä ystäviä kylläkin.
Meidän kaikki ystäväpariskunnat asuu tässä samassa talossa. Näiden kanssa välillä istutaan iltaa pariskunnittain.
Muutoin meillä on tavallaan erikseen kaverit. Osalla on kumppani, osalla ei.
Työn, opiskelun ja harrastusten kautta. Varsinkin harrastuspiireissä tulee - tietenkin - tavattua kivoja samanhenkisiä ihmisiä.
En ihan ymmärrä ystäväpariskuntien ideaa. Eikai tarkoitus ole se, että naiset juttelee keskenään ja miehet keskenään?
Meillä ei ole ystäväpariskuntia koska olemme menneet vasta keski-ikäisinä yhteen ja lisäksi meillä on iso ikäero. Molemmat tapaa omia ystäviään ja viettää heidän kanssaan pari viikonloppua vuodessa, joskus samaan aikaan, joskus eri aikaan. Lisäksi tapaamme molempien lähisukulaisia perheineen joskus (sisaruksia, lapsia, vanhempia), sekä harvakseltaan jomman kumman laajemmalla ystäväpiirillä on isommat kekkerit, mihin osallistumme yhdessä. Niissä on kyllä sitten yleensä myös exät mukana..
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä ystäväpariskuntien ideaa. Eikai tarkoitus ole se, että naiset juttelee keskenään ja miehet keskenään?
Ei, kyllä jutellaan ihan kaikki keskenään, mutta esim. saunominen menee kätevästi näin.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen nainen, joka on opiskellut miehisellä alalla ja mulla on paljon miehiä ystävinä. Olen sittemmin tutustunut myös heidän puolisoihinsa ja tällaisista tulee joskus ystäväpariskuntia tai ehkä ystävystynkin lähemmin vanhan ystäväni vaimon kanssa, ja hänestä tulee minulle läheisempi ystävä.
Jompikumpi pariskunnista on ollut ainakin jommankumman ystävä jo ennen pariutumistaan. Sitten ollaan ystävystytty myös puolison kanssa.
Osa ystäväpariskunnista on sukulaisia (pari serkkuani puolisoineen) ja osa opiskelukavereita, joista on puolisoineen tullut yhteisiä ystäviä. Ja tietysti myös omat sisaruksemme.
Meillä kaikki ystäväpariskunnat ovat sellaisia, joissa jompi kumpi on ollut jo ennen pariutumistaan minun tai mieheni ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Jompikumpi pariskunnista on ollut ainakin jommankumman ystävä jo ennen pariutumistaan. Sitten ollaan ystävystytty myös puolison kanssa.
Mutta siis jos meillä on esim. joku illanvietto tms. niin ei sinne kutsuta porukkaa niin, että no, tänään kutusumme vain pariskuntia, vaan myös sinkut, eronneet ja karanneet ovat tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä jutellaan ihan kaikki keskenään, mutta esim. saunominen menee kätevästi näin.
Just tämä. Itse olen sanoutunut irti ystäväpariskunnista juurikin tuon takia, että jatkuvasti pitäisi saunoa yhdessä. Ei kiitos. Suomalaiset ovat järkyttävän rasittavia saunomisensa kanssa.
Pariskuntaillanvietot on aina ihan kauheita ja vaivaannuttavia. Ennemmin hengailemma ihan vain mukavien tyyppien kanssa, oli sukupuoli tai parisuhdestatus mikä hyvänsä.
Jos meillä on jotkin kemut, niin kyllä meilläkin kutsutaan sinkkuja, eronneita jne. Eikä tarkoitus mielestäni ole, että juttelisimme naiset keskenään ja miehet keskenään, vaan nimenomaan yhdessä. Saunomista meillä ei harrasteta, jos joku tulee kylään, mutta minusta olisi ihan kiva vaikka grillata kesällä tai mennä johonkin tapahtumaan jonkun pariskunnan kanssa. Ainahan sitä voi grillaamaan kutsua minun ystäväni tai miehen ystävän, mutta ei se minusta ole ihan sama asia. Ihan kiva olisi, että ystävät olisi yhteisiä. ap
Meillä ei ole sellaisia.
Eikä oikeataan ole juuri ystäviäkään enää. Ehkä kerran vuodessa kumpikin näkee vanhoja kavereita.