Omronin automaattiverenpainemittari ei saa mittattua?
Missä voisi olla syy kun mittari ei saa mitattua? Olen kokeillut eri mittaria mutta sama juttu. Välillä saa mitattua mutta aika usein ei.
Kommentit (9)
Minulla on aina matalat verenpaineet. Minun pitää nyt mittailla lääkärin pyynnöstä maaten ja seisoen. Ongelmia esiintyy seisten hengästyttää ja pulssi on kova seistessä 105-130 makuulla 56-67. Verenpaineet makuulla esim. 81/47 p.67, 99/62 p.65. Seisoessa kun saa mitattua niin esim. 106/90 p.124, 100/83 p.130 ja 100/77 p.121
Kokeilin myös jotain uutta Omronin mittaria myös joka kuulemma mittaa hyvin rytmihäiriöistä huolimatta mutta sekään ei saanut mitattua. Olen usein kuunnellut stetoskoopilla samaan aikaan niiin usein ei ole ollut mitään rytmihäiriötä vaikka mittari ei saa mitattua.
Meillä on Omron M6 mittari ja se mittaa hyvin myös rytmihäiriöiseltä, puoliso kokeillut useita mittareita, hänellä on rytmihäiriöitä. Mittausalue on 180-40, joten sinulla voi olla että alapaine jää matalaksi, jos verenpaineesi on noin matala.
Ap.vastaa Meillä on myös tuo omronin m6 ja joku toinen omronin mittari. Olen ollut puhumatta ja liikkumatta mittauksen aikana. Lääkäri pyysi mittailemaan 2kk ja sitten uudestaan vastaanotolle. Kiva olisi keksiä miksi mittari ei saa mitattua josko siitä löytyisi syy oireisiin??
Ap. lisää seistessähän tuo alapaine on ollut korkeampi kuin maate silloin kuin mittari saa tietenkin mitattua. Luulisi että alapaine ei ole seistessä liian matala.
Mun siskolla ei näkynyt, kun sydän löi ylikierroksilla. Terveydenhoitajakaan ei saanut tulosta, ja oli sitä mieltä että kaikki on ok. Sairaalassa kyllä osasivat tahdista sydämen.
Mulla heittää erroria välillä, mutta kärsin rytmihäiriöistä (flimmeri) ja olen saanut infarktinkin jo kerran.
Jos näyttää erroria, niin soita terveydenhoitajalle huomenn?
Mittausvaiheessa pitää olla puhumatta ja liikkumatta.
Hyvin korkea verenpaine voi ainakin tehdä tuollaista. Jotkut mittarit kai näyttävät erroria rytmihäiriöistäkin. Ja voihan siinä mittarissa olla jokin vika tai vaikka mansetti liian löysällä tai tiukalla. Millaisia verenpaineesi ovat silloin kun saat mitattua?