Olen 39-vuotias nainen ja minulta kysytään henkilöllisyystodistusta edelleenkin
Lähes poikkeuksetta. Onhan se mukavan piristävää, varsinkin ne hämmentyneet ilmeet.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minultakin kysyttiin eilen kun hain postista pakettia. Olen 46-vuotias.
Minultakin kysyvät postissa, vaikka olen 65. Hyvä tietää, että johtuu siitä, että näytän alle kolmekymppiseltä :)
Olin 2-kymppisenä peruspositiivisena nuorena naisena kauppojen kassoilla keikkatöissä ja halusin aina piristää itseäni vanhemman näköisten naisten mieltä kysymällä heiltä paperit 😊
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaiken ikäiset kysyvät. Eniten törmään naiskassoihin. Parikymppiset kysyvät eniten. AP
Tai sit vaan näytät muuten holhouksenalaiselta.
Miten sä jatkuvasti ostat sitä kaljaa, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Minultakin vaatemyyjä kysyi onko pituuskasvu jo loppu kun kävin pari vuotta sitten ostamassa pukua hautajaisiin.
M46
Tätä en ihan usko. AP
Jos ei rannan pisimpiä palmuja ole, ni hyvin mahdollista.
Mä oon 42v vanha parrakas äijä. En valitettavasti päivääkään ikäistäni nuoremman näköinen. Silti tänä kesänä Alepan kassa kysyi henkkareita, kun kuulemma "lippiksen ja aurinkolasien alta on niin vaikeaa arvioida ikää".
En ole paljoa päälle 30, mutta lähes poikkeuksetta kysytään papereita.
En jaksa ilahtua siitä. Ei mua parhaalla tahdollakaan voisi luulla alaikäiseksi.
Lähinnä ärsyttää kanniskella henkkareita mukana jos saa lenkillä päähänsä hakea ruokajuomaksi yhden oluen, vaikka Suomen lain mukaan on saanut melkein 15 vuotta laillisesti ostaa alkoholia.
Laki kun ei velvoita kysymään niitä papereita alle 30 vuotta näyttävältä henkilöltä. Se on vain kauppojen oma ohjeistus. Ja YMMÄRRÄN että tällä halutaan helpottaa kassojen työtä ja vaikeuttaa alaikäisten juomista, mutta kuluttajana tämä ärsyttää ja toivoisi välillä edes jotain tilannetajua olevan noissa papereiden kyselyissä.