Tsemppausketju pienituloisille säästäjille :)
Ajattelin aloittaa tänne pienen "vertaistukiketjun" muille pienituloisille, jotka yrittävät säästää jotain tiettyä tavoitetta varten tai ihan muuten vaan. Mihin säästätte ja mitkä ovat parhaat säästövinkkinne?
Palkkani ei ole suuri, mutta paikka on vakituinen ja työ mielekästä. Palkasta jää käteen n. 1500 e/kk. Olen kuitenkin tässä samalla saanut säästettyä ja ihan pian kasassa olisi 10 000 e, tarkoituksena olisi hankkia jossain kohtaa joko omistus- tai asumisoikeusasunto. Tämän summan säästämiseen ei ole edes kovin pitkää aikaa mennyt, joten nyt on todella hyvä mieli asian suhteen! Lähiaikoina olisi vielä pientä palkankorotusta tiedossa, joten alkaa vähitellen tuntua unelmat realistisemmilta :)
Kommentit (5)
Hieno juttu!!! Oma kannattaa ostaa heti kun vain saa rahat kasaan. Itseä kaduttaa kun ostettiin oma vasta 30-vuotiaana. Ois voinut ostaa jo 25-vuotiaana, niin nyt ois vähemmän lainaa...
Hyvä ap, hiljaa sitä hyvää tulee! Yritän myös säästää asuntoa varten, käsiraha jonkunnäköiseen kämppään alkaisi olla jo kasassa, mutta ei ole vielä kiirettä ostaa. Jatkan varmaan säästämistä, että saisi joko samalla kerralla paremman kämpän tai sitten ainakin suhteessa pienemmän lainan. Säästämiseen on vähän niinkuin jäänyt koukkuun, kun ei ole tottunut siihen, että rahaa on paljoa :)
Ap taitaa vielä asua kotona täysihoidossa. Tunnen minäkin miehen joka muutti kotoa pois 45-vuotiaana ja osti asunnon käteisellä. Itse olen säästänyt kesän jälkeen 2000 euroa mutta tuhlaan sen joulukuun alussa. T. Kahden lapsen yh
Ap on itse asiassa asunut 16-vuotiaasta asti poissa vanhempien luota. Tällä hetkellä kerrankin sen verran onnellisessa tilanteessa kuitenkin, että asumiskustannukset ovat esim. perus vuokra-asumista edullisemmat, niin kohtuu hyvin on saanut säästöön pitämällä muut kulut kohtuullisina.
Säästän joka kuukausi rahaa, jotta lapseni ei tarvitse mennä lainaluukulle, kun lähtee yliopistoon aikanaa. Sillon nimittäin lukukausimaksut ovat arkipäivää, kuten nyt jo joka puoella maailmaa paitsi meillä. Meneekö yliopiston? Jos tilastot koulutuksellista perimästä pitävät paikkana niin menee.