Miten eroon vatsasta?
Mulle on alkanut kasvaa ns. omenavatsa yli nelikymppisenä. MIten tästä pääsee eroon ja saa takaisin menetetyn vyötärön?
Kommentit (6)
Jos tarkoitat sitä, että vatsa pullottaa vaikkei siinä ole päällä rasvaa, niin sulla on vatsalihakset huonossa kunnossa. Eli jumpalle siitä! Jos lisäksi on vielä rasvaakin niin sitten jumpan lisäksi laihdutusta.
Vatsaan kertyvä rasva johtuu stressistä ja korkeista kortisoliarvoista. Vähemmän stressiä tarkoittaa pienempää mahaa.
Ruokavalio kuntoon. Siinä samassa varmasti rasvat lähtee ja laihtuu. Tämän lisäksi liikuntaa, aerobista ja lihaskuntoa - myös niitä vatsalihaksia. Mutta ei pelkästään vatsalihaksia tekemällä saa vatsaa pienemmäksi.
just eilen lueskelin iltalehden sivuilta hyviä vinkkejä. vinkit on miehille, mutta mikseivät ne toimisi naisillekin? itse kiinnitin artikkeliin huomiota, kun olen nyt jonkin aikaa katsellut mieheni pyöristyvää vatsakumpua. http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288613550560.html
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:51"]
Mulle on alkanut kasvaa ns. omenavatsa yli nelikymppisenä. MIten tästä pääsee eroon ja saa takaisin menetetyn vyötärön?
[/quote]
Puukko on huono ratkaisu. Suosittelen muuttamaan ruokavalion sellaiseksi, että jäät aina ns. nälkäiseksi. Eli syö ruokaa, josta et saa paljoa energiaa ja harrasta jotain liikuntaa. Esim kävelyä, tms. Muista syödä ruokaa, josta saat tarvittavat rasvahapot ja hivenaineet.
samaa kyselen minäkin ;)
mulla kaikki ylimääräinen kertyy heti ensimmäinen vatsaan, tai ainakin siltä tuntuu. Mulla ei auta kai muu kuin aito laihduttaminen... ja normaalipainoinen olen periaatteessa 175 cm / 73 kg.