Suunpieli halki koko ajan . Mistähän voisi johtua?
Kommentit (51)
C vitamiinin puutetta! Paranee päivässä- osta siruunaa heti mutta juo pillillä se mehu ei suupieleen suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla allergiat tomaatille ja omenalle saa suunpielet aukeamaan, joten myös allergia voi olla yksi vaihtoehto ongelmaasi
Joo mullakin tulee tomaatista.
Keliskiasta tai homeasunnosta.
Mulla parantui vuosia piinannut suupielihalkio, kun muutin toiseen asuntoon ja aloin syödä gluteenitonta. Tein ne molemmat samoihin aikoihin, jotrn en tiedä, kumpi vsikutti. Siitä on nyt yli 20 v, eikä ole tullut kertaakaan takaisin. Sitä ennen ei auttanut yhtään mikään,ei b-vitamiinit, eikä voiteet tms.
Mulla on auttanut daktarin-voide. Sienestä ollut siis kyse ja välillä se levis huuliin... Nyt itseasiassa ei oo varmaan pariin vuoteen ollut tarvetta. Enpäs muistanutkaan ennen tätä aloitusta et miten tääki oli riesana parin vkon-kuukauden välein. :D Voiskohan alkoholin vähentämisellä olla jotain tekemistä..? Myöskään ei herkut maistu enää niinkuin ennen.
Raudan puute. Itselläni parantui, kun aloin tankata rautaa purkista. Kärsin muutaman vuoden tuosta.
Mulla sama vaiva, ja suupieltrn poimuissa vaaleaa visvamaista ainetta, viittaako se hiivaan?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan hiivaa ja sitä voi havaita kovasta suulaesta.
Kokeile peukalolla eli hivele peukalolla kovaa suulakea ja jos siellä karkeutta/ nystyröitä se on hiivaa. Siihen voi ostaa apteekista canesten salvaa, jolla sivelet suulakea.
Vaiva on yleisempi hammasproteesien käyttäjillä, mutta on muillakin.
Muuten, tuon ohjeen oli antanut hammaslääkäri kun oli havainnut hiivaa kovassa suulaessa. Miksi alapeukutus?
Äläpä ap ihmettele. Kipase lähikauppaan ja osta B- monivitam, c, D3 nyt alkuun ja napsi 1 kutakin ruokailun yhteydessä kuukauden ajan . Ei tarvitse ostaa mitään kalliita ,ihan tokmannin tai cittarin ja prisman halvat kelpaa.
itellä alkaa kehittyä hiivaa paikoissa, joissa on huono sisäilma. eli pillusta pukkaa paksua valkovuotoa ja huuli halkeaa. sienivoiteella parantunut noin viikossa, ilman sitä voi mennä 7-8vkoa.
Kummallista. Antibioottikuuri voi tappaa hyödylliset pöpöt ja antibiootit voivat aiheuttaa hiivatulehduksen. Mikä se lääke mahtoi olla?