Suositelkaa kissan valjaita
Kissa ulkoilee narun päässä.pihassa (vahdin lähes koko ajan) sekä teemme flexilenkkejä. Nykyisistä valjaista karkaa helposti vaikka ovat napakat. Jos jää vähänkin jumiin. Ovat basic-merkkiset mustista ja mirristä. Mitä "pitävämpiä" valjaita voisitte suositella?
Kommentit (5)
Kannattaisi ehkä kokeilla sellaisia "haalarimallisia". Siis sellaisia jotka näyttävät enemmän joltain leikkauspaidalta kuin valjailta. Käsittääkseni niistä on hankalampi karata, vaikka ei mahdotonta sekään.
Meillä on käytössä Zero DC:n koiranvaljaat, se kaikkien pienin koko. Sopii kuin nakutettu 5.6 kg poikakissalle. Tosin kissa ei ole sekuntiakaan valvomatta pihalla vaan kulkee narussa, eikä sillä ole taipumusta pyrkiä valjaista pois. Noi on vaan kivan näköiset. :D
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli aikoinaan yhdellä kissalla nahkaiset valjaat ja niissä pysyi kyllä aika hyvin. Tosin niistäkin tipahti kerran ihan suoraan läpi, kun säikähti pimeästä rappukäytävästä rynnännyttä haukkuvaa isoa koiraa. En edelleenkään käsitä, miten onnistui. Valjaat olivat niin kaulan kuin rinnan ympäriltä niin tiukalla kuin voi, eikä nahka antanut periksi. Jotenkin vaan se suuri säikähdys sitten vissiin veti luut suppuun, niin, että putosi valjaiden läpi ja sylistäni oven suuhun ja pinkaisi katua pitkin karkuun. Oli kyllä sydämen pysäyttävä kokemus myös minulle :)
Kissat muuttuvat tarpeen vaatiessa silmänräpäyksessä nestemäisiksi. :D
2
Ap, tarkoitan siis tämäntyyppisiä valjaita noilla "leikkauspaitavaljailla":
https://www.zooplus.fi/shop/kissat/luukut/valjaat/valjaat_hihnat/465484…
2
Vierailija kirjoitti:
Ap, tarkoitan siis jeo, tuontämäntyyppisiä valjaita noilla "leikkauspaitavaljailla":
https://www.zooplus.fi/shop/kissat/luukut/valjaat/valjaat_hihnat/465484…
2
Jep, tuon näköisiä.olen harkinnutkin. Ap
Itselläni oli aikoinaan yhdellä kissalla nahkaiset valjaat ja niissä pysyi kyllä aika hyvin. Tosin niistäkin tipahti kerran ihan suoraan läpi, kun säikähti pimeästä rappukäytävästä rynnännyttä haukkuvaa isoa koiraa. En edelleenkään käsitä, miten onnistui. Valjaat olivat niin kaulan kuin rinnan ympäriltä niin tiukalla kuin voi, eikä nahka antanut periksi. Jotenkin vaan se suuri säikähdys sitten vissiin veti luut suppuun, niin, että putosi valjaiden läpi ja sylistäni oven suuhun ja pinkaisi katua pitkin karkuun. Oli kyllä sydämen pysäyttävä kokemus myös minulle :)