Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivin vastaus Tuurelle:

Vierailija
11.09.2020 |

Paras kohta: "Sen tiedän, että sinä Tuure olet Jeesukselle rakas.
Iloa syksyysi! Päivi"

Koko viesti:
Avoin vastauskirje Tuure Boeliukselle, jolta sain tänään kirjeen. Arvostan hänen lähestymistään vastaamalla siihen ja julkaisemalla tämänkin kirjeen avoimesti.
10.9.2020 klo 23.27
Hei Tuure!
Kiitos kirjeestäsi, jonka ehdin nyt vasta iltamyöhällä töiden jälkeen lukemaan! Juuri näin tulee toimia yhteiskunnassa – käyttää sananvapautta ja käydä keskustelua asioista, joissa olemme eri mieltä. Kivan kuvan olit muutaman vuoden takaa löytänyt. Omasta puolestani olen valmis uuteenkin kaverikuvaan.
Viittasit kirjeessäsi lyhyeen tviittiini, mutta et ehkä ollut huomannut pidempää päivitystäni facebookissa, jossa totesin: ”Jokainen ihminen kaikista ominaisuuksistaan tai valinnoistaan riippumatta on yhtä arvokas ja ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. Ihmisarvo on jakamaton.”
Pride-tapahtumien arvopohjassa on kuitenkin paljon muusta kysymys. Niissä ajetaan ideologisia hankkeita, joiden tavoitteena on muuttaa biologisiin tosiasioihin perustuvaa kahden sukupuolen käsitteistöä. Ymmärrän hyvin, että ajatukset sukupuolten ”moninaisuudesta” tai siitä, että nykyisin ”mieskin voi synnyttää” ovat Pride-yhteisön valtavirtaa, mutta totuus on kuitenkin se, että jokainen lapsi saa alkunsa yhdestä äidistä ja yhdestä isästä. Biologisesti sukupuolia on vain kaksi. Intersukupuolisuus on sukupuolen kehityshäiriö, joista kärsiviä syntyy vain muutamia vuosittain. He eivät muodosta ”kolmatta” sukupuolta. Transnuoret ovat pääsääntöisesti syntyneet normaalisti tyttöinä ja poikina.
Sukupuolen moninaisuuden käsite sisältää myös ajatuksen siitä, että sen voisi itse valita. Sateenkaariyhteisöjen taholta murrosiän identiteettiongelmiin tarjotaan selitykseksi väärää sukupuolta. Sukupuolen ”korjaamiseen” liittyviä hormonihoitoja ja leikkauksia vaaditaan nuorille ja jopa lapsille. Nuorten hämmennys omasta identiteetistä on lisääntynyt, mikä näkyy lyhyessä ajassa sukupuolenvaihdosten moninkertaistumisena. Nuorena aloitetut hormonihoidot, rintojen poisto ja sukuelinten leikkaukset aiheuttavat pysyviä ja palautumattomia vaurioita, joita monet katuvat vuosien jälkeen. Kuka kantaa vastuun seurauksista?
Tyttöjen ja poikien ihmisoikeuksia edistetään parhaiten antamalla tilaa yksilöllisyydelle. Ominaisuuksia tai lahjakkuuksia ei pidä leimata sukupuolen mukaan. Murrosiän kokemukset sukupuoli-identiteetin epäselvyyksistä ovat valtaosin ohimeneviä. Tyttöjen ja poikien oman sukupuoli-identiteetin kehittymiselle on sallittava kasvurauha.
Päätät kirjeesi pohdintaan Jumalasta, ”minun ajatusteni Jumalasta” ja ”sinun Jumalastasi”. Jumala ei ole meidän kummankaan ajatusten luomus, vaan hän on itse luonut meidät ja ilmoittaa itsensä omassa sanassaan. Sen tiedän, että sinä Tuure olet Jeesukselle rakas.
Iloa syksyysi! Päivi

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa <3 Päivin ja Tuuren pitäisi oikein istua alas ja puhua rauhassa kaikista näistä asioista. Ymmärtäisi Tuurekin, ettei Päivi halua tuomita ketään.

Vierailija
2/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Päivi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa <3 Päivin ja Tuuren pitäisi oikein istua alas ja puhua rauhassa kaikista näistä asioista. Ymmärtäisi Tuurekin, ettei Päivi halua tuomita ketään.

Tai jos tuomitsee jonkun tahon, niin kirkon.

Vierailija
4/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vastaus Päiviltä.

Vierailija
5/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan Päivi puhuu. Ihan hulluksi maailma menee, kun vaaditaan sukupuolen korjausta jo lapsillekin. Siitä ei seuraa muuta kuin ongelmia.

Vierailija
6/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastaus. Kiitos Päivi!

Vierailija
7/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Päivi, että jaksat puolustaa kristillisiä arvoja näinä Lootin päivinä. 💖

Vierailija
8/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskostani tuli mun veljeni nelikymppisenä. En ole koskaan, ikinä, nähnyt häntä yhtä levollisena, tasapainoisena ja onnellisena kuin viimeisten vuosien aikana.

Vierailija
9/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että seuraavassa hallituksessa istuu ainakin Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit. Heillä on oikeat arvot; koti, uskonto ja isänmaa.

Vierailija
10/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskostani tuli mun veljeni nelikymppisenä. En ole koskaan, ikinä, nähnyt häntä yhtä levollisena, tasapainoisena ja onnellisena kuin viimeisten vuosien aikana.

Niin. Mielenterveyden apu olisi ollut paikallaan varmaan paljon aiemmin ja sukupuolen vaihto ei ole ratkaisu niihin todellisiin ongelmiin.

Vierailija
11/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset tehkööt itselleen mitä haluavat. Se että identiteetti-ongelmaisia, hormooni-myrskyisiä ja epävarmoja teinejä leikellään, on edesvastuutonta. Kasvurauhaa.

Vierailija
12/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
13/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä vastaus Päiviltä. Nosti selkeästi hänen pisteitään minun silmissäni. 

Vierailija
14/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi puhuu asiaa. Kiitos hänelle siitä.

Vierailija
15/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mielenterveyden apu olisi ollut paikallaan varmaan paljon aiemmin ja sukupuolen vaihto ei ole ratkaisu niihin todellisiin ongelmiin.

Mistä sä tiedät, millaista mielenterveyden apua tää henkilö on saanut aiemmin? Ehkä hän on lapsesta asti ravannut terapioissa, osastojaksoilla, kuntoutuksissa sun muissa.

Vierailija
16/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vastaus Päiviltä <3 Paras osuus oli se, että hän perusteli kantansa ja mielipiteensä, eikä vain sanonut että "se on jumalan tahto" tms. mihin uskovaiset usein sortuvat.

Vierailija
17/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja selkeä vastaus Päiviltä. Kiitos.

Vierailija
18/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totalitäärisyys tuhoaa ihmisiä.

Miksemme antaisi kaikkien elää vapaana tässä yhteiskunnassa?

Annetaan ihmisille vapaus omaan mielipiteeseen,

Vaalitaan sanan- ja uskonnonvapautta.

Ei usuteta valtakunnansyyttäjää toisinajattelijoiden kimppuun.

Minä en halua usuttaa valtakunnansyyttäjää sateenkaariporukan kimppuun.

Vierailija
19/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikooko tämä Tuure vaihtaa sukupuolta?

Vierailija
20/42 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että palsta oli pystyssä jo 50-luvulla. Ilmeisesti hyvin, hyvin vanhoja viestejä.