Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maun muuttuminen raskausaikana.

Vierailija
28.10.2013 |

Normaalisti syön terveellisesti, paljon kasviksia, marjoja ja pähkinöitä. Nyt tuntuu, että haluan syödä vaan kaikkea epäterveellistä, tärkkelys- ja hiilaripitoista. Makuaisti on herkistynyt kaikelle vähänkin happamalle tai terveeltä tuntuvalle; marjat maistuvat tosi tuimilta. Mitään rasvaista ei kuitenkaan tee mieli.

Onko maun muuttuminen pysyvää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt tulisesta ruuasta, mutta kun odotin esikoista herkistyin mausteille, oli ikävää... Toinen lapsi syntyi 6kk sitten, nyt olen voinut maistella vähän tulisempaa taas.

Vierailija
2/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää raskauden ajan. Minä olen aina maistanut ennen raskaustestiäkään vaaleassa leivässä kanelin. Näin oli tässäkin raskaudessa.

Toisekseen tämä jatkuva metallinen maku suussa on karmea. Ja kahvia ei tee tässä raskaudessa mieli. Aikaisemmin ei ole sitä ongelmaa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuu raskauden loputtua, ja seuraavassa raskaudessa mieltymykset voivat olla aivan toisia.

Mun oli pakko tässä raskaudessa vaihtaa margariinin merkkiä. Olen käyttänyt jo pitkään oliiviöljystä tehtyä margariinia, mutta nyt en voi. Maistan liian voimakkaan oliivin maun, joka on karmea! Ennen en moista vivahdetta huomannut. 

Vierailija
4/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kesti vain raskauden ajan. En ollut juonut maitoa sitten peruskoulun, niin raskauden aikana teki mieli maitoa ihan tolkuttomasti. Niinpä sitten odotusajan maito oli ruokajuomani ja välillä janojuomanikin, mutta heti, kun lapsi syntyi, ajatus maidon juomisesta tuntui ihan yhtä ällöttävältä kuin ennen raskauttakin.

Vierailija
5/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu synnytyksen jälkeen. Kummankin odotusaikana meinasi oksennus tulla kaikkien juustojen hajusta. Kaupassa juoksin maitohyllylle nenä peitettynä paidalla ja hengittämättä. Muuten rakastan juustoja. Kahvi etoi myös, mutta teki taas mieli vauvan synnyttyä.

Vierailija
6/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähes kaikki makumieltymykset muuttuneet. Kahvinkeitinkin haisee pahalle, ennen raskautta aamukahvi oli melkeen päivän paras asia. Suurimassa osassa ruokia on nyt joku kamala sivumaku, tekee mieli jotain raikasta, mutta mikään ei sitten oo sitä! Tomaatti on kenties ainoa joka maistuu yhtä hyvälle kuin ennenkin ja satsumat (onneksi niitä saa nyt).

Tekee mieli sellaista raskaampaa ruokaa, jota ennen en edes kuvitellut syöväni..

Jos syön kalaa, maistan kalan suussa ja sisäänhengityksessäkin seuraavan vuorokauden.

Jäätelö ei enää maistu, suklaakaan ei oo hyvää..

Mutta sama juttu mullakin, että mitään rasvaista ei tee mieli.. siitä tulee itseasiassa paha olo. Ja maitotuotteista samoin, ennen söin rahkaa päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän