Mies pakeni riitaa ulos - miten minun tulisi reagoida?
Muutama päivä sitten laitoin tänne keskustelun siitä, kuinka en uskalla riidellä mieheni kanssa. Riitatilanteissa hän pakenee ulos, sanaakaan sanomatta, tulee kotiin muutaman tunnin kuluttua. Minua ahdistaa jäädä kotiin yksin ja aina kun hän tulee takaisin, olen se maanmatonen joka on pahoillaan kaikesta. Jokainen riita päättyy siihen että minä pyytelen anteeksi..
En halua tämän jatkuvan enää näin.
Nyt sitten tuli pitkästä aikaa riitaa. Minulla oli koulutöistä johtuen erittäin stressaava päivä tänään ja en kyennyt päivän aikana tekemään yhtään mitään muuta kuin lukemaan koulukirjaa ja tekemään tehtäviä koneella. Olen totta kai stressituulella ja kyllä se varmasti käytöksestäni heijastuu. En hymyile jatkuvasti, en ole kovinkaan leikkisellä tuulella, tuskastelen oloa, maha sekaisin ym... Yhtäkkiiä mieheni sanoi että ärsytän häntä ja suuttuneena lähti ulos...
nyt rintaa puristaa, ahdistaa ja oksettaa... En vain voi vieläkään tottua tällaiseen tapaan riidellä. En haluaisi olla aina se joka pyytää kaikkea anteeksi... mutta joka kerta jos mieheni lähtee ulos istumaan pariksi tunniksi suutuspäissään niin se valtava ahdistus sitten saa aikaan sen että hänen tullessa kotiin pyytelen anteeksi ja olen se surkea maanmatonen..
Nyt ahdistaa ja pitäisi jatkaa opiskeluja mutta ei tule mitään... :(
Miten mun pitäisi käyttäytyä kun mieheni palaa takaisin? Mitä voisin sanoa? Mitään muuta ei nyt liiku päässäni kuin että kaikki on mun vika ja anteeksi anteeksi anteeksi :(
Kommentit (16)
Lisäksi miehet eivät voi riidellä voitokkaasti, koska se aina kostetaan myöhemmin niin on parempi lähteä ulos tilanteesta :)
Et sano mitään. Odota että hän tekee aloitteen. Pienikin sana mieheltä ja voit alkaa puhua normaalisti, mutta et anteeksipyytele.
Siihenhän kaikki on ennen tyssännyt, että sä matelet.
Henkinen väkivalta on nykymuoto perheväkivallasta.
Ennen hakkasi miehet ja nykyään naisilla valitettavan iso rooli..
Varo ettei miehesi joku päivä ota lapsia kainaloon ja muuta 'äitin' luokse ;)
Miksi ihmeessä sinä pyydät anteeksi aina? Oletko sinä jotenkin syypää kaikkiin riitoihin? Kun mies tulee nyt kotiin, niin olet kuin ei mitään olisi tapahtunut, jos mies haluaa jotain puhua, niin puhut, rauhallisesti, anteeksi pyytelemättä, jos ei kerran kummempaa aihetta ole, sanot vaan että olet vaan niin stressaantunut koulujutuista, ja se ei liity häneen mitenkään. Jos häntä sinun stressaamisesi ärsyttää, niin voi voi, hän teki oikein kun lähti ulos, eipä tarvinnut sinua katsella, eikä sinun häntä.
Joku kerta voisit myös häippästä ja antaa miehen tulla tyhjään kotiin. 2:n
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:57"]
[/quote]
Normaalimies olisi vain tyytyväinen, ottaisi oluen jääkaapista ja menisi kalsareissa sohvalle.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:59"]
[/quote]
Normaalimies olisi vain tyytyväinen, ottaisi oluen jääkaapista ja menisi kalsareissa sohvalle.
[/quote]
Ei tämä. Tää haluu valtaa ja matelevan muijan.
[/quote]
Tuota joku ehdottikin ja mielestäni ajatus kuulosti hyvälle vaihtelulle mutta just nyt en oikein näe järkeväks lähtee ulos kun pitäisi opiskella huomista koetta varten ... mutta toisaalta nyt ahdistaa sen verran ettei edes opiskelusta tule mitään :(
ap
Tee nyt hyvä nainen jotain tuosta kaavasta poikkeavaa. Sorry, mutta kuulostat hiukan ärsyttävältä. Nytkin pyytelet anteeksi tuota, ettet voi toteuttaa tuota edellistä ehdotusta.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:56"]
Miksi ihmeessä sinä pyydät anteeksi aina? Oletko sinä jotenkin syypää kaikkiin riitoihin? Kun mies tulee nyt kotiin, niin olet kuin ei mitään olisi tapahtunut, jos mies haluaa jotain puhua, niin puhut, rauhallisesti, anteeksi pyytelemättä, jos ei kerran kummempaa aihetta ole, sanot vaan että olet vaan niin stressaantunut koulujutuista, ja se ei liity häneen mitenkään. Jos häntä sinun stressaamisesi ärsyttää, niin voi voi, hän teki oikein kun lähti ulos, eipä tarvinnut sinua katsella, eikä sinun häntä.
[/quote]
tässä ketjussa selitinkin jo hiukan tarkemmin ongelmaamme.
mutta lyhyesti sanottuna tilanne on se, että en haluaisi aina pyydellä anteeksi mutta aina riitatilanteissa juttu kärjistyy siihen että mies lahtee heti ovet paukkuen ulos ja minä taas ahdistun selittämättömän paljon tästä käytöksestä ja kun mies palaa takaisin kotiin olen niin helpottunut ja pyytelen vain anteeksi. Ihan suoraan sanottuna siinä olotilassa tuntuukin aina ihan siltä että kaikki vika on minussa..
riidat aina toistaa samaa kaavaa, mieheni tietää että ahdistun suuresti tällaisesta ulos pakenemisesta mutta jatkaa sitÄ silti kun sen mielestä riidat loppuu kuin seinään sen ansiosta.
En vain enää ihan toden totta kestä tätä omaa käytöstänikään mutta kun mies lähtee ulos niin minusta aina kuoriutuu se maanmatonen..
otin juuri lasin viiniä, ajattelin sen rauhoittavan hermoja mutta ahdistaa vain edelleen ihan yhtä paljon :(
ap
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:14"]
Ootko terapiaa ajatellut?
[/quote]
Olen todellakin. Suhteemme toimii muuten mielestäni erittäin hyvin ja emme halua erota, mutta kun lapsia ollaan suunniteltu lähitulevaisuuteen niin se saa ajattelemaan asioita hiukan eri tavalla. En halua että tulvat lapsemme oppii että tällainen riitely on normaalia. Eikä sekään käy päinsä että mieheni juoksee pois paikalta, kun tulee riitelyä uhmaikäisen lapsen kanssa.
ap
Vain nainen voi ehdointahdoin haluta riidellä.
Selvitätte ensin parisuhteenne ongelmat ja vasta sitten lapsia. Tämänhetkisessä tilanteessa voit kävellä ulos suhteesta ja olet vapaa, lasten kanssa sama on paljon hankalampaa.
Älä pyydä anteeksi mieheltäsi sitä, että miehesi paukuttelee ovia. Se on miehesi ratkaisu tilanteeseen. Älä anna hänelle enää sellaista kuvaa, että ulos lähteminen saa sinut pyytelemään anteeksi käytöstäsi. Jos riita ei päättynyt asian ratkeamiseen niin sano hänen takaisin tullessaan että tämä asia on keskusteltava loppuun sitten, kun olette molemmat rauhoittuneet. Näin hän ymmärtää, että ovien paukuttelu ei ratkaise riitaa hänen edukseen.
Minuakin vähän kummastutti, että ikäänkuin sinä haluaisit riidellä. Minusta riitelyhalukkuus tuntuu kummalliselta, ja minulla on tapana yrittää keskustella vaikeistakin asioista. Ja koittaa välttää asian riidaksi muuttumista!
Tuossa teillä on kuitenkin pienoinen ongelma selvitettävänänne. Miehesi ei ilmeisesti tykkää riitelystä ja siksi pakenee paikalta. Mutta sinunkin lähestymistavassasi taitaa olla jotain vikaa, kun oikein ehdottelet, että pitäisi riidellä jostain asiasta.