Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos otan loparit työstä - mihin

Vierailija
26.10.2013 |

Tulee minun ottaa tällöin yhteyttä turvatakseni toimeentulon jatkuvuuden? Tai jos saan lopputilin niin mihin silloin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun? Kelaan?

Vierailija
2/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa tilanteissa ilmoittaudut työttömäksi. Kela tai työttömyyskassa (jos siis kuulut kassaan ja täytät työssäoloehdon) maksaa päivärahaa. Jos itse irtasanoudut niin 3 kk karenssia tulee ensin eli sinä aikana ainoa vaihtoehto on hakea toimeentulotukea olettaen, että siihen on oikeus eli säästöjä ei ole jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimeentulotukea haettaessa sossu myös laskee aiempien kuukausien tulojen perusteella, että paljonko palkoista olisi pitänyt jäädä säästöön, ja tämän kuvitteellisen summan jaksottaa siten, että vasta kun se on käytetty, voi saada tt-tukea. Eli esimerkiksi jos sossu laskee, että elinkustannukset ovat 800 euroa kuukaudessa, ja palkkaa on jäänyt 2000 euroa käteen, niin tuolla erotuksella oletetaan elävän ennen kuin voi saada tukea.

Vierailija
4/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavaan työpaikkaan? Et kai lähde nykyisestä työstä ennenkuin olet varmistanut jatkon?

Vierailija
5/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi ilmoitaudutaan työvoimatoimistoon, vai mikälie te-toimisto se nykyään onkaan. Sinne voi ilmoittautua ensin netissä, kun ei niihin enää kävellä kuin kirkkoon vaan varataan aika.

Työkkäri antaa ensin lausunnon, onko oikeutta työttömyyskorvaukseen ja lähettää sen maksajalle, joka on Kela tai työttömyyskassa.

Vierailija
6/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Kuinka ajoissa täytyy hakea asumistukea ja sun muita tukia että vuokra tulee maksettua? Tai jos vaikka hakeutuu johku keikkatyöläiseksi esim seure tai vastaava, niin kuis sitten? Koska palkka ei ole vakituinen?

Vierailija
7/9 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuuuuuu

Vierailija
8/9 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

155 lukenutta ja kuinka monta vastausta? Blaah ootte aikamoisia

Vierailija
9/9 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 14:32"]

155 lukenutta ja kuinka monta vastausta? Blaah ootte aikamoisia

[/quote]

Niin, mä halusin lukea kysymyksen loppuun. Vastausta mulla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan