Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensihoitajat, miten toimitte kerrostaloissa?

Vierailija
26.10.2013 |

Jos alaovi on lukossa, summeria tms ei ole ja potilas on esim. kahdeksannessa kerroksessa? Rikotteko alaoven, jos kukaan ei pääse avaamaan? Menettekö portaita ylös (onko hissin käyttö kielletty)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti yritämme saada huoltoyhtiön avaamaan ovet. Jos se on liian hidasta, rikomme tarvittaessa ovet. Tähän usein saamme apua palomiehiltä. Hissin käyttö ei ole kielletty eli sillä usein mennään, mutta jos on syytä epäillä ettei hissi toimi -> portaita.

Vierailija
2/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatteko te huoltoyhtiölle? Meille ainakin huoltoyhtiön tuleminen veisi n. 10-15 min, onko se liian kauan? Kuinka kauan odotatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se apua soittanut pyytää naapuria ovelle alas tai käy itse laittamassa sen auki.

Vierailija
4/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kuitenkin esim sellainen tilanne, etä äiti on pienten lastensa kanssa kotona ja saa sairaskohtauksen. Pystyy ehkä hädin tuskin soittamaan apua. Ja lapset vaikka 1- ja 3-vuotiaat. Silloin ei pääse avaamaan ovea.

Vierailija
5/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hissin käyttö olisi kielletty?

Vierailija
6/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran soittanu ambulanssin meille 7. kerrokseen. Alaovessa koodilukko, eli pääsivät sillä omalla koodillaan sisään, mutta kävelivät ylös asti ihan syystä etteivät huomanneet talon hissiä. Vitsailivat ylös päästyään, että onpas rankka kerrostalo, kun joutuu kävelemään niin monta kerrosta, johon minä hölmistyneenä että onhan tuossa hissikin... Hiukan menivät hämilleen :D

Vierailija
7/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hissi hajoaa ja jää kerrosten väliin. Meidän taloyhtiössä hissi on rikki varmaan 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
8/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kerran autohallista tullessani pysäyttänyt ensihoitaja kun halusi meidän alaovesta sisään.

Vierailija
9/9 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos potilas ei pysty avaamaan ovea eikä tulemaan ovelle vastaan, eikä jakseta kantaa kolmannesta kerroksesta alas kun talossa ei ole hissiä, jos potilas painaa lähemmäs 200 kg?