Mammat ryysi po.pissa, järkky näky
Ihan käsittämätöntä oli tämänaamuinen ryysis po.pin liikkeessä kun uusi raitamallisto tuli myyntiin. Olin itsekin kyllä hakemassa vaatetta kun joka tapauksessa kyseiseen ostoskeskittymään suuntasin, mutta pöyristyneenä katselin sitä touhua. Olihan ne kivoja, mutta ei ne nyt niin ainutlaatuisia ole, että pitäisi juosta kuin viimeisen viinerin perässä ja taklata muita.
Edessäni seisoi pari mitäänsanomattoman näköistä erittäin pyylevää tanttamammaa. Sellaisia oikein suomimamman perikuvia, hiukset homssuisesti ja vaatteet kinnasi ja pursuili. Kauhea paniikki ja hyperventilointi,että jos jääkin ilman.Tähyilivät ihan kiihdyksissä rekkejä ikkunan läpi ja spekuloivat mitä kokoa missäkin on. Jännityksen oikein aisti ilmassa, jääkö ilman vai ei. Kun rautaesirippu alkoi nousta, piti sieltä alkaa ängetä kesken liikkeen avaamisen. Leveät perseet pystyssä kyyristelivät ja pungersivat itsensä kyykkyyn. Sieltä kömpelöä sprinttiä rekeillä hamuamaan ja rohmuamaan kamaa kasapäin. Kyllä oli myötähäpeä suuri kun katsoin sitä touhua.
Näytti juuri siltä, että tantat ei näe sekuntiakaan vaivaa oman ulkonäkönsä eteen, mutta sitä egoa ja imartelua pitää epätoivoisesti yrittää lasten kautta hakea. Pyntätään lasta kun ei omalle ulkonäölle ole enää mitään tehtävissä?
Oli siellä nättejä ja simpsakoitakin joukossa. Antoivat tilaa vaunuille, pyysivät kohteliaasti tilaa päästä katsomaan vaatteita jne. Miten ne naiset pystyivät ihan fiksusti hoitamaan vaatteiden oston? Kulkeeko ihra ja ahneus samassa paketissa, vai mikä tässä nyt mätti? Oli vaan niin järjettömän silmiinpistävää tämä ero käytöksen ja ulkonäön suhteen, että pakko oli jakaa tämä teidän kanssa.
Ai niin, etsin ne naamat po.pituksen facebook kirpparilta. Voi wt ;)!
Kommentit (13)
mutta sinäkin siis olit odottamassa/jonottamassa liikkeen oven takana ennen liikkeen aukeamista? Ja ilmeisesti tukin vaunujesi kanssa kulkureittejä/parkkeerasit ne vaaterekkien eteen jos kerran muut joutuivat (kohteliaasti) pyytämään tietä katsoakseen jotain?
Kampissa ei aamupäivällä ollut mitään ryysistä. Rekit oli täynnä ja kukaan ei ryysinyt.
Voi kyllä, olin siellä jonottamassa. Tosin en aivan arvannut, että jonottamiseksi se menisi. Kuvittelin nopsaa poikkevani hakemassa yhden paidan kun olin kampaajalle menossa samaisena aamuna samaiseen kompleksiin. Mutta kaamea väenpaljous siellä liikkeen takana norkoili, minä mukaanlukien. En tiennyt näiden multiraitojen olevan joku uskonto ja keräävän väkeä jonoksi asti.
Seurasin sivusta tätä paniikkia, itsellä kun ei sellaista ollut. En olisi pahastunut vaikka olisin jäänyt ilman. Maailmani ei olisi romahtanut =D Toki nyt kun ne livenä näin niin ne hienoja olivat. Mutta onhan niitä kivoja vaatteita po.pissa muutenkin, ei nämä nyt niin kauheasti muista vaatteista poikenneet.
Ja en todellakaan ollut vaunujen tai ylipäänsä lasten kanssa liikenteessä. Mutta monet olivat ja kyllä ne tiejyrät aika häikäilemättömästi siellä lastenkin yli etenivät. Nämä kohteliaat pyynnöt tulivat kyllä osittain minulle ja osittain muille, ainahan siellä jonkun tiellä on kun tungoksessa koittaa vaatetta katsella. Mutta summa summarum, mitä isompi perse, sitä ronskimmin vaan tuupattiin muita syrjään ja edettiin. Siinä ei paljon kohteliaita pyyntöjä sadellut.
- ap
Size matters. Riittävästi kokoa, voimaa ja rahaa niin ei tarvitse välittää muista.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 16:46"]
Voi kyllä, olin siellä jonottamassa.
-
En olisi pahastunut vaikka olisin jäänyt ilman.
- ap
[/quote]
Miksi sitten jonotit?
Ai niin...
Voihan se olla, että jos on ahne ahmatti ahmimaan (roska)ruokaa ja herkkuja, niin sillä on yhteys myös muunlaiseen ahmimiseen. Kuten tässä tapauksessa vaatteiden. Ja ne raitavaatteet on todellakin täysin mitäänsanomattomia.
Hyi yäk. Ja ne vaatteet on myös yäk.
Po.pin vaatteet on mun mieleen ja niitä joskus ostankin lapsilleni. Varsinkin ulkovaatteet kestävät hyvin ja perityvät siksi sisarukselta toiselle (meillä kolme samaa sukupuolta). Viime aikoina hinnat ovat kuitenkin nousseet mielestäni paljon ja parempaa hinta-laatusuhdetta on esim. KappAhlin ulkovaatteissa.
Mutta herranjestas. Sitä en tiennyt, että jotkut oikeasti jaksavat jonottaa ja ryysiä jonkin tietyn (ylihintaisen) vaatteen perään! Ja nopeastihan nuo lastenvaatteet käyvät pieneksi eikä kyseessä siinä mielessä ole edes sijoitus. Mutta toisaalta - harrastuksensa kullakin... Olen huomannut saman ilmiön, että joskus homssuisen näköisellä äidillä on vimpan päälle merkkivaatteilla puetut pennut. Hajuvesi ja lihapulla:)
Ihan kuin ihmisen koko ja ulkonäkö jotenkin korreloisi kaupassa ryysimiseen ja hysteerisyyteen. Juu, ei korreloi.
Olen ollut todistamassa Odd Mollyn kaupan avajaisia jossa tyylikkäät ja hoikat, Odd Mollyihin päästä varpaisiin pukeutuneet ruotsalaismammat ryysivät hysteerisinä liikkeeseen ja alkoivat kahmia tarjouksessa olevia vaatteita.
On kyllä markkinointi-ihmiset osanneet hommansa kun on näitä joitain lastenvaatemerkkejä brändätty...
No meikämamma ei ole koskaan kuullutkaan moisesta paikasta johon olisi pitänyt ryysiä. Ja jos ne on jotain ihme raitaisia rettuja, ei kiinnosta, raidat ei imartele ketään.
Olkoot miten hyvänsä muulloin, mutta tänään kyllä korreloi tuo leveys ja huono käytös :(
Voi kiltti ap, kerro jäikö sinne enää mitään jos maanantaina ehtisin käymään.Netistä melkein kaikki jo loppu.