Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa toi Sini Saarelan kasvisruokavalio

Vierailija
25.10.2013 |

Ihan niin kuin se kuolis siihen jos se söis palan lihaa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasvissyönti on tämän asian tärkein pointti?? Ensin itketään kuinka  Venäjä on saastuttanut Karjalanalueen ja kaatopaikkasavut tulevat Suomeen. Itämeri saastuu hyvinkin itänaapurin avustuksella. No ei huolestuta vielä herkemmän luonnon pilaaminen sitten yhtään? Ehkä meribiologinalku tietää jotain enemmän kuin muut. Olisitte onnellisia, että joku muu hoitaa likaiset ja vaikeat asiat.

Vierailija
62/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kyllä uskonut, että Venäjä alkaa paapomaan näitä rikollisia. Vankilassa syödään sitä mitä on tarjolla eikä aleta vinkumaan mitään erikoisruokavalioita. Aivan mahdottomaksi on tämä maailma kyllä mennyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 07:31"]

Jotenkin surullista, mitä ihmiset täällä sinistä kirjoittaa. 

ja siis ihan laajemminkin ihan kaikista asioista koko palstalla. Lynkkausta, haukkumista.. Listaa vois jatkaa loputtomiin. Tekisi oikeasti mieli tietää, miksi ilkeily on tapa jolla reagoidaan.  jotenkin katkerilta ja ennenkaikkea säälittäviltä  ihmisiltä minun silmiini näytätte. 

Ok, sini vastusti öljynporausta arktisella alueella kiipeämällä tähän öljynporauslauttaan. ainakin mun mielestä suurempia rikollisia ovat nämä öljynporaajat ja jos ikinä eikä kukaan laita missään asiassa vastaan näille ympäristöämme tuhoavia yrityksille, niin meillä ei ole ihan oikeasti ole kohta mitään arktisia aLueita! sitäkö sinä haluat? Eihän se poraus ehkä tälläisiin kiipeämiisin lopu, mutta ilman sinin pidätystä sinäkään et tietäisi tästä asiasta yhtään mitään, jatkaisit vain mukavaa elämääsi kotosohvalla. ihminen yleensä viettää vapa-aikaansa löhöämällä sohvalla (ja näköjään haukkumalla toisia vauvapalstalla) ja toiset oikeasti yrittävät tehdä asioille jotain, niin eipä tartte kahdesti miettiä kummanlaisia ihmisiä arvostan enemmän. 

Kasvissyöjänä lihan syöminen tuntuu todellakin kaukaiselta asialta. vaikka heittäisikin periaatteensa menemään, niin se nyt on vaan jotain mitä suustaan ei saa alas ja mitä vatsa ei kestä. 

[/quote]

Kuule ne öljynporaajat  mahdollistavat sinunkin elämäsi. Koko maailman hyvinvointi on rakennettu öljyn varaan. Jos sitä ei tulisi niin täälläkin tulisi kärsimystä mitä ei ole nähty sitten 1800 luvun.

[/quote]

Nyt on  vuosi 2013 ja nykyään ja tästä eteenpäin fossiilisten polttoaineiden varaan rakennetaan huonostivointia. Ota selvää asioista! Pätee myös teihin muihin tietämättömiin epäasiallisuuksien huutelijoihin. 

[/quote]

Milläs sitten meinaat tuottaa energiaa? Autoihin, lentokoineisiin, laivoihin tai millä korvaat fossiiliset sähkövoimalat? Vihreät ja Greenpeace vastustaa myös ydinvoimaa. Ainoaa joka voi edes osittain korvata sähköntuotannossa fossiiliset polttoaineet

Vierailija
64/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 08:07"]

[/quote]

Kuule ne öljynporaajat  mahdollistavat sinunkin elämäsi. Koko maailman hyvinvointi on rakennettu öljyn varaan. Jos sitä ei tulisi niin täälläkin tulisi kärsimystä mitä ei ole nähty sitten 1800 luvun.

[/quote]

no sitä 1800-lukua odotellessa! Eiköhän se öljy ole tätä menoa jonain päivänä hyvinkin loppu ja silloin meillä ei ole sitäkään eikä siis varmaan luontoakaan nykyisessä merkityksessään! Eli kyllä se kärsimys sitten saapuu varmasti! Eikös tässä ole ollut pointtina vähän niinkuin keksiä vaihtoehtoisia energianlähteitä tuolle öljylle..? 

No mä ainakin mielummin pidän nuo arktiset alueet kunnossa kun ajan töihin jollaine saabilla ja lennän jouluksi kanarialle. Joo, ja mulla on kolme lasta, ompahan ainakin hyvä kunto ja reippaat lapset. Öljyä kai tässä maailmassa on pakko jossain määrin käyttää, mutta on silti lupa ajatella, että sitä ei pidä tehdä alueilla jotka siitä tuhoutuvat. Hatunnosto niile, jotka asiaan saavat edes vähän huomiota.

[/quote]

Öljyä riittää kymmeniksi vuosiksi. Toivottavasti meillä on silloin muitakin energialähteitä.

Minäkin rakastan luontoa, mutta en kuitenkaan haluisi laskea elintasoani vaikka se kovin korkea ole nytkään.

[/quote]

Jokainen joka on välittänyt ottaa selvää asioista tietää, että ongelma ei ole öljyn loppuminen vaan se että niitä vähiäkään ei voida käyttää ilman ympäristökatastrofia. Siitä seuraa kärsimystä, aivan varmasti. Nykyään on tietoa saatavilla niin paljon, että kukaan joka ei ole valmis tekemään yhtään mitään luonnon hyväksi, ei voi kirkain silmin väittää sitä rakastavansa! 

[/quote]

Kun sitä on PAKKO käyttää. Jos sitä EI käytetä niin tästä planeetasta tulee helvetti. Yksikään auto, lentokone, laiva ei liiku. Suurin osa ihmisistä ei saa edes sähköä. Ne jotka saa niin se maksaa niin paljon että ainoastaan rikkailla on siihen varaa. Isoa osaa tuotteista EI voi valmistaa ilman öljyä.

Sellaisessa maailmassa 99% teollisuudesta, yrityksistä kaatuu. Sitten päästään todella luonnolliseen elämään. Eli elämään metsään. Eikä ihmisiäkään ole enää paljoa koska suurin osa kuolee.

Mutta tärkeintähän on luonto vai mitä?

Vierailija
65/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:50"]

"Huvittavia nuo periaatteen ihmiset. Eikö syömisen tulisi tapahtua sen mukaan minkä on havainnut toimivimmaksi omalle keholleen eikä minkään periaatteen mukaan? Mahtaa olla nuutunut elimistö jos pelkillä porkkanoilla ja kasviksilla yrittää pärjätä. Eikös se tuonne vankilaankin pyytänyt lähettämään jotain lääkkeitä? Ei ihme, että ilmaantuu sairauksia kun elimistöä pitää jatkuvasti jollakin periaatteeseen perustuvalla dieetillä ja estää sitä saamasta  tarvitsemaansa ravintoaineita"

- - - - - - - - - - - -

Luin jostakin, että Sini Saarelalla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siksi tarvitsee lääkkeitä koko ajan, siis tyroksiinia. Sairaus/vaiva ei ole tullut nyt vangittuna ollessaan vaan ollut hänellä jo kauan.

[/quote]

Sen siitä saa, kun ei syö kunnolla.

[/quote]

siis: kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivät on sen itse ruokavaliollaan aiheuttanu?

vai yleensä kaikki joilla on joku lääkintää vaativa sairaus?

Vierailija
66/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:48"]

Oletteko öljyn tarpeellisuuden hehkuttajat viitsineet koskaan ajatella tätä päivää pidemmälle? Oletteko ottaneet selvää mikä merkitys milläkin asialla on tähän ekosysteemiin ja sen kautta koko ihmiskunnan tulevaisuuteen?

Mikä on teidän verukkeenne sallia itsellenne olla ajattelematta ja selvittelemättä näitä asioita?

Ei, minä en olisi lähtenyt samanlaiselle retkelle kuin Sini Saarela. Mutta oikean asian puolesta he ovat huolissaan. Jos teillä on parempia ideoita saada vaikutettua noihin asioihin, kantakaa ihmeessä kortenne kekoon ja jakakaa hienot ajatuksenne! Odotan innolla!

[/quote]

Miksi sitten itse käytät sähköä, kulkuneuvoja, syöt ruokaa joka on tuotu toiselta puolen maapalloa jne? Koska ne kaikki tarvitsevat öljyä.

Tee itse asialle jotain äläkä ole tekopyhä. Puhut luonnonsuojelusta mutta itse käytät jatkuvasti tuotteita jotka tekevät juuri sitä mistä puhut välittäväsi

Vierailija
67/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:00"]

Periaatteet nyt sattuu olemaan sellaisia jutskia, että niistä pystyy tarvittaessa tinkimään. Olette varmaan kuulleet sellaisen käsitteen kuin "periaatteista tinkiminen".

ap

[/quote]

Naurettavaa pelleilyä tällaiset huomionhakuiset periaatteet samaan aikaan, kun lapsia kuolee nälkään.

Antais liharuokansa nälkää näkevälle ja kuolisi itse periaatteidensa puolesta.

Hah, tuskin. Voin kuvitella, että veisi vaikka leivän lapsen suusta, on niin itsekäs ja huomionkipeä

Vierailija
68/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:28"]

Periaatteet nyt sattuu olemaan sellaisia jutskia, että niistä pystyy tarvittaessa tinkimään. Olette varmaan kuulleet sellaisen käsitteen kuin "periaatteista tinkiminen".

ap

[/quote]

Naurettavaa pelleilyä tällaiset huomionhakuiset periaatteet samaan aikaan, kun lapsia kuolee nälkään.

Hah, tuskin. Voin kuvitella, että veisi vaikka leivän lapsen suusta, on niin itsekäs ja huomionkipeä

[/quote]

Eli jos haluaa tehdä jotain hyvää niin tarvitsisi olla maailman paras ihminen ja marttyyri? :D   Eli jos et saa muutettua kaikkea hyväksi niin on aivan sama jos tapat vauvoja ja kidutat naisia?? 

Ja kysymys lihansyöjille: -Syöttekö kaikenlaista lihaa eli myös sisäelimiä vai oletko vain nirppanokka joka syö pelkkää pihviä... Tulisi teillekin venäläisessä vankilassa halu pyytää parempaa lihaa ;)

Vierailija
69/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mua huvittaa se, että siinä

vaiheessa kun Saarela on syytteessä merirosvoudesta, (mahdollinen tuomio jopa 12 v) hän antaa ymmärtää, että hänen suurin ongelmansa on se, ettei vegaanisen ruokavalion noudattaminen onnistu vankilassa! Itsekin vietin 15 vuotta elämästäni kasvissyöjänä, ja ymmärrän kyllä että lihan syöminen tuntuu ihnottavalta tuossa tilanteessa mutta joku järkihän tässä hommassa pitäisi olla... Hän on nimittäin itse sinne lähtenyt huliganisoimaan, ja vain idiootti lähtisi tuollaiselle reissulle ottamatta selvää mahdollista rangaistuksista/seurauksista. 

Vierailija
70/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:25"]

Juu nauttikaa vaan lihasta kunhan katsotte ensin esim Youtubista muutamat videot teurastamoilta tai Earthlings dokkarin, ja millaisia sadisteja siellä on töissä. Jos sen jälkeen syöt edelleen hyvällä omallatunnolla lihaa niin good luck, vaikka oletkin itse samanlainen sadisti joka vain maksaa muille kiduttamisesta ja tappamisesta.

[/quote]

Tietysti syön lihaa hyvällä omallatunnolla kohudokumenteista huolimatta.

Kiduttamisesta en maksa kellekään, teurastamisesta kyllä. Kalat perkaan itse.

Nyt metsästysaikana on muuten tiedossa peuran tai hirven lihaa appivanhempien mailta -nam!

Että vetäkää hipit vittu päähänne vaan ja vallatkaa vaikka joku katu! (Jaa ettei onnistu kun on niin kylmä)

Vierailija
71/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 07:31"]

Jotenkin surullista, mitä ihmiset täällä sinistä kirjoittaa. 

ja siis ihan laajemminkin ihan kaikista asioista koko palstalla. Lynkkausta, haukkumista.. Listaa vois jatkaa loputtomiin. Tekisi oikeasti mieli tietää, miksi ilkeily on tapa jolla reagoidaan.  jotenkin katkerilta ja ennenkaikkea säälittäviltä  ihmisiltä minun silmiini näytätte. 

Ok, sini vastusti öljynporausta arktisella alueella kiipeämällä tähän öljynporauslauttaan. ainakin mun mielestä suurempia rikollisia ovat nämä öljynporaajat ja jos ikinä eikä kukaan laita missään asiassa vastaan näille ympäristöämme tuhoavia yrityksille, niin meillä ei ole ihan oikeasti ole kohta mitään arktisia aLueita! sitäkö sinä haluat? Eihän se poraus ehkä tälläisiin kiipeämiisin lopu, mutta ilman sinin pidätystä sinäkään et tietäisi tästä asiasta yhtään mitään, jatkaisit vain mukavaa elämääsi kotosohvalla. ihminen yleensä viettää vapa-aikaansa löhöämällä sohvalla (ja näköjään haukkumalla toisia vauvapalstalla) ja toiset oikeasti yrittävät tehdä asioille jotain, niin eipä tartte kahdesti miettiä kummanlaisia ihmisiä arvostan enemmän. 

Kasvissyöjänä lihan syöminen tuntuu todellakin kaukaiselta asialta. vaikka heittäisikin periaatteensa menemään, niin se nyt on vaan jotain mitä suustaan ei saa alas ja mitä vatsa ei kestä. 

[/quote]

[/quote]

Nyt on  vuosi 2013 ja nykyään ja tästä eteenpäin fossiilisten polttoaineiden varaan rakennetaan huonostivointia. Ota selvää asioista! Pätee myös teihin muihin tietämättömiin epäasiallisuuksien huutelijoihin. 

[/quote]

Ei, vaan hyvinvointia.

Taivaanrannanmaalareiden visioiden varaan ei lähivuosikymmeninä rakenneta yhtikäs mitään.

Vierailija
72/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille jotenkin huono omatunto siitä, että joku jaksaa välittää meille kaikille tärkeistä asioista, kuten nyt vaikkapa luonto ja sen säilyttäminen, ja se huono omatunto purkautuu sitten tuollaisena aggressiivisena käytöksenä? Aika jännä.

Vierailija
73/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:44"]

vaiheessa kun Saarela on syytteessä merirosvoudesta, (mahdollinen tuomio jopa 12 v) hän antaa ymmärtää, että hänen suurin ongelmansa on se, ettei vegaanisen ruokavalion noudattaminen onnistu vankilassa! Itsekin vietin 15 vuotta elämästäni kasvissyöjänä, ja ymmärrän kyllä että lihan syöminen tuntuu ihnottavalta tuossa tilanteessa mutta joku järkihän tässä hommassa pitäisi olla... Hän on nimittäin itse sinne lähtenyt huliganisoimaan, ja vain idiootti lähtisi tuollaiselle reissulle ottamatta selvää mahdollista rangaistuksista/seurauksista. 

[/quote]

Eikös tämä ole asianajajan välityksellä tehty toive?

Kuten sekin , että odottaisi oikeudenkäyntiä vapaana...

Ei hän minun mielestäni ole sen luokan rikollinen , että 

pitäisi olla tutkintovankeudessa ennen tuomiota.

Ja olisi tyhmää sanoa kun kysytään , että onko kaikki ok...Niin vastaisi kaikki on tosi ihanasti! :D

Vierailija
74/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:44"]

[/quote]

Eikös tämä ole asianajajan välityksellä tehty toive?

Kuten sekin , että odottaisi oikeudenkäyntiä vapaana...

Ei hän minun mielestäni ole sen luokan rikollinen , että 

pitäisi olla tutkintovankeudessa ennen tuomiota.

Ja olisi tyhmää sanoa kun kysytään , että onko kaikki ok...Niin vastaisi kaikki on tosi ihanasti! :D

[/quote]

Karkaamismahdollisuus on suuri joten on pidettävä vangittuna

Vierailija
75/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:37"]

ap

[/quote]

[/quote]

Eli jos haluaa tehdä jotain hyvää niin tarvitsisi olla maailman paras ihminen ja marttyyri? :D   Eli jos et saa muutettua kaikkea hyväksi niin on aivan sama jos tapat vauvoja ja kidutat naisia?? 

Ja kysymys lihansyöjille: -Syöttekö kaikenlaista lihaa eli myös sisäelimiä vai oletko vain nirppanokka joka syö pelkkää pihviä... Tulisi teillekin venäläisessä vankilassa halu pyytää parempaa lihaa ;)

[/quote]

Miten naisten kiduttaminen eroaa miesten kiduttamisesta? Onko nainen jotenkin arvokkaampi? Ainakin mainitsit siitä kuin se olisi verrattavissa lapseen kohdistuvaan väkivaltaan

Vierailija
76/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaali käytäntö, kysyä asiaa jos eri ruokavalio. Samoin että vapaana odottaisi oikeudenkäyntiä.

Kasvisruoka herättää tietysti joissakin intohimoja puolesta ja vastaan ja se tämän ketjun pääasia, ei teitä oikeasti kaikkia kiinnosta että pohjoisnavalla sattuisi öljyvahinko tai että Venäjän vankilaolot noin niinkuin yleisemmin.

Tai että Venäjän rikoslaki on pitkälti sama kuin Neukkulan aikaan.

Kummasti neukkujen kannattajia löytyy jos siitä saa vaan syyn vastustaa naisia, luonnonsuojelua, vihreitä tai kasvisruokaa. Kertoo varmaan että vastustaja on vastakkainen mielipiteineen, mies, persu tai oikeistolainen, lihan syöjä ja ei välitä luonnosta?

(Hirvenlihan veto lihakeskusteluun on hiukan ongelmallinen tehotuotantoon verraten: se on riistaa ja ekologista, metsästäjät ovat myös luonnon suojelijoita ja ehkäisevät hirvikolareita).

No, pidetään Venäjän oljynporausasiat uutisissa niin kauan kun ko. henkilöt ovat vangittuna. Hollanti jatkaa neuvotteluja neukkujen kanssa.

Vierailija
77/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:37"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten naisten kiduttaminen eroaa miesten kiduttamisesta? Onko nainen jotenkin arvokkaampi? Ainakin mainitsit siitä kuin se olisi verrattavissa lapseen kohdistuvaan väkivaltaan

[/quote]

Anteeksi kun en kirjoittanut kaikkia maailman pahoja tekoja :D  Turhaan mietit tuota sukupuolen kautta, mutta sanotaan tässä , että miehille ei saa tehdä pahoja ja ilkeitä asioita myöskään :)

Vierailija
78/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aktivistit väittävät näkevänsä nälkää. Olen ollut töissä Afrikan maissa, joissa pienet vauvat imeskelevät kuvottavanmakuisia pähkinätahnapusseja saadakseen jotain ravintoa. Äidit kun ovat niin laihoja ja aliravittuja, ettei heiltä usein tule maitoa.

Nälissään ihminen syö MITÄ VAAN. Se on perus henkiinjäämisvaisto. Tämä "olemme nälissämme koska olemme vegaaneja"-juttu sai kelkkani kääntymään. Tunsin sympatiaa, en enää.

Näkisivät kerran 40-kiloisen luurankomaisen äidin joka kantaa kuihtunutta lasta, jep, paljoa en enää ruuasta valita.

Vierailija
79/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnastat siis Venäjän Afrikan maihin?

Vierailija
80/89 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:26"]

Sini ei taida olla ihan kunnossa, siis ei vaikuta ihan tasapainoiselta ihmiseltä ja sellaisiahan tuonne GB:hen halutaankin. Niiden avulla saadaan huomiota ja sitä kautta rahaa. Nauratti kun joku GB:n pomo uhmakkaasti totesti, että hän voi mennä muiden puolesta vankilaan. Hieno homma kun tietää, että se ei ole minkään maapallon maan lain mukaan mahdollista, ehkä hän voi kokeilla Marssissa tuota. Kohtuu typerää populismia häneltä. Sini on reppana ja sääliksi käy tuollaista.

[/quote]

Sini ei ole reppana. Sini on tasapainoinen ihminen.

MItkä on sun lähteet? Entä tän mustamaalauskampanjasi motiivit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän