Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavilkun päivittyminen

Vierailija
10.09.2020 |

Osaako joku kertoa, miksi koronavilkku ei päivitä altistumistietoja? Kerran on päivittänyt, se näyttää olleen 6.9. aamuyöstä. Puhelimessani on Android 9 ja mielestäni kaikki asetukset on kohdillaan. Vai eikö riitä, että on bluetooth ja sijainti päällä? En keksi, miten sen saisi manuaalisesti päivitettyä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, omani näyttää päivittävän ainakin kerran päivässä. Oletko koittanut päivittää puhelimesi ohjelmat jos siihen olisi tulossa joku päivitys? Tai käynnistää puhelimen uusiksi?

Vierailija
2/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Android 9 täälläkin ja päivittynyt viimeksi 8.9 klo. 13.09. Tuon jälkeen olen junalla matkustanut, käynyt kaupoilla ym. Ja Bluetooth on päällä. Outo sovellus, kun ei päivity.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Android 9 täälläkin ja päivittynyt viimeksi 8.9 klo. 13.09. Tuon jälkeen olen junalla matkustanut, käynyt kaupoilla ym. Ja Bluetooth on päällä. Outo sovellus, kun ei päivity.

Miksi matkustat junalla korona aikana? Kaltaisesi itsekäs ihminen sietääkin saada koronan!!!

Vierailija
4/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on App Storesta ladattu Koronavilkku ja iPhone SE. Minulla päivittää taatusti joka päivä kun katson tilannetta huvikseni. Yhtenä päivänä päivitys osasi ynnätä tunnista taaksepäin menneet Koronavilkkuisten kanssa samassa tilassa olemiset ja pakolliset kulkemiset.

Vierailija
5/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sama. Android 9. Uudelleenkäynnistys auttaa sen yhden kerran mutta sitten taas jää päivittämättä. Pitäisi varmaan käynnistää puhelin uudelleen kerran päivässä mutta en tiedä onko sen väärti.

Vierailija
6/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi matkustat junalla korona aikana? Kaltaisesi itsekäs ihminen sietääkin saada koronan!!!

Voisko koronahullu yrittää vastata kysymykseen tai poistua johonkin sellaseen ketjuun, jossa te syyttäjät kokoonnutte. Millä meinaat, että kaupan ja hoitoalan ihmiset kulkee töihinsä? Hoh hoijaa.

Vierailija
7/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäminen ei tarkoita sitä, että sovellus seuraa ympäristöään vain silloin. Sovelluksen pitäisi seurata ympäristöstään tulevia koodeja ihan koko ajan (kun Bluetooth on päällä), mutta päivittämisen yhteydessä sovellus käy läpi edellisen parin viikon koodit siltä varalta, että sen täytyy antaa altistumisilmoitus. Itselläni tuo päivittäminen tapahtuu muutaman tunnin välein. Ap:n tapaus kuulostaa silti oudolta, en osaa sanoa mistä voi johtua.

Vierailija
8/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin koulussa joka on 50km:n päässä, en pääse sinne ilman julkisia. Ruokakaupassakin on käytävä.. Jessus onneksi nämä hullut ei liiku julkisilla. Mutta itse asiaan, päivitin puhelimeni juuri toissapäivänä, voikohan se vaikuttaa ettei tuo vilkku ole päivittynyt sen jälkeen?

Vierailija
9/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tekee samaa ja mulla myös Android 9. Uudelleen käynnistäessä sovellus päivittyy, mutta sitten taas jökkää. Nyt latasin uusiksi. Tuskin auttaa sekään. Kuulemma joillain on tällaisia ongelmia ollut, ja syynä on joku vika Androidissa.

Vierailija
10/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäminen ei tarkoita sitä, että sovellus seuraa ympäristöään vain silloin. Sovelluksen pitäisi seurata ympäristöstään tulevia koodeja ihan koko ajan (kun Bluetooth on päällä), mutta päivittämisen yhteydessä sovellus käy läpi edellisen parin viikon koodit siltä varalta, että sen täytyy antaa altistumisilmoitus. Itselläni tuo päivittäminen tapahtuu muutaman tunnin välein. Ap:n tapaus kuulostaa silti oudolta, en osaa sanoa mistä voi johtua.

Tästä oli eilen juttua lehdessä. Joissain Android-puhelimissa on ollut tämä ongelma. Itse huomasin eilen, että sovellus oli päivittänyt tilanteen 31.8. eli silloin kun latasin sen. Sen jälkeen ei mitään. Uudelleenkäynnistys päivitti myös Koronavilkun, mutta sen jälkeen se ei ole taaskaan enää päivittynyt. Uutisen mukaan sen pitäisi päivittää tilanne neljän tunnin välein.

Vierailija
11/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin koulussa joka on 50km:n päässä, en pääse sinne ilman julkisia. Ruokakaupassakin on käytävä.. Jessus onneksi nämä hullut ei liiku julkisilla. Mutta itse asiaan, päivitin puhelimeni juuri toissapäivänä, voikohan se vaikuttaa ettei tuo vilkku ole päivittynyt sen jälkeen?

Itse päivitin myöshetki sitten ja mietin, onko se yhteydessä sovelluksen jumittamiseen. Aluksi mielestäni toimi kyllä.

- aikaisempi vastaaja, jolla koronavilkku ei toimi oikein

Vierailija
12/13 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole päivittänyt järjestelmää aikoihin joten mulla se ei ainakaan ole syynä Koronavilkun ongelmiin. -10

Vierailija
13/13 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattako uskoa kaikkeen jota hehkutetaan?

https://yle.fi/uutiset/3-11816114

Koronavilkku aiheuttaa tartunnanjäljittäjille jopa enemmän haittaa kuin hyötyä – ylilääkäri: "Olen poistanut sovelluksen kotipuhelimestani"

Yle kysyi kuudesta sairaanhoitopiiristä, mitä hyötyä Koronavilkku-sovellus on tuonut. Kaikkien mukaan saatu hyöty on jäänyt vähäiseksi tai olemattomaksi.

Varmaa faktaa vaikutuksesta on vähän

Tampereen yliopistollisen keskussairaalan infektioyksikön jäljittäjälääkäri Ville Kaila on ollut mukana Koronavilkun asiantuntijatyöryhmässä.

Kailan mukaan ryhmässä tuotiin alusta lähtien esille, että Koronavilkku ei ole tartunnanjäljityssovellus. Se ei voi olla sitä, koska se ei tarjoa mitään sellaista tietoa, mitä voitaisiin hyödyntää tartunnanjäljityksessä.

– Emme voi mitenkään varmentaa, mistä tilanteesta signaali on tullut. Voi olla esimerkiksi, että kuntosalilla on ollut vierekkäisissä lukollisissa kaapeissa kaksi kännykkää. Sehän kertoo vain, että kaksi kännykkää on ollut lähellä toisiaan, ja toiseen niistä on syötetty koodi.

Ylilääkäri poisti sovelluksen puhelimestaan

Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän infektiotautien ylilääkärin Risto Pietikäisen mukaan koronavilkusta ei ole ollut sairaanhoitopiirin alueella mitään hyötyä.