Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään ennen oireita koronaviruksen saanut levittää tautia?

Vierailija
10.09.2020 |

Henkilöllä, jonka kanssa olin viikko sitten tekemisissä nousi nyt kuume ja sai positiivisen koronatuloksen... kuinka pitkään henkilö tartuttaa virusta ennen oireita? Eli pitäisikö tässä muuttaa metsään vai luottaa siihen, että viikko sitten viruksesta ei ollut tietoakaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljityksessä karanteeniin asetetaan vuorokautta ennen oireita kontaktissa olleet. Voit olla ihan rauhassa, sen verran tuossa on marginaalia.

Vierailija
2/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäljityksessä karanteeniin asetetaan vuorokautta ennen oireita kontaktissa olleet. Voit olla ihan rauhassa, sen verran tuossa on marginaalia.

Ei se vuorokausi riitä :D

Mennään niin peppu edellä puuhun koko ajan säästösyistä, ettei resurssit loppuisi kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että 4 tai jopa 5 päivää ennen oireita on tartuttava. Suomessa tuo jäljityksen aikaikkuna onkin liian kapea. Sun tapauksessa kuitenkin ehkä olet turvassa, vaikkei sitä tietysti satavarmasti voi sanoa.

Vierailija
4/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään niin peppu edellä puuhun koko ajan säästösyistä, ettei resurssit loppuisi kesken.

Väitinkö muuta? Ainoa mitä totesin, oli se, että viikko riittää.

Vierailija
5/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että 4 tai jopa 5 päivää ennen oireita on tartuttava. Suomessa tuo jäljityksen aikaikkuna onkin liian kapea. Sun tapauksessa kuitenkin ehkä olet turvassa, vaikkei sitä tietysti satavarmasti voi sanoa.

Koronan tyypillinen itämisaika on 4-5 vuorokautta eli ap:n tapaama henkilö tuskin oli saanut vielä edes tartuntaa viikko sitten. Ihan rauhassa ap voi olla.

Vierailija
6/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika hyvin tuo tuntuu riittäneen, kun tautitilanteen kokonaisuutta katsoo.

Vierailija
7/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lauantaina eli 4-5 päivää sitten erään nuoren kanssa tekemisissä yleisötapahtumassa. Kun hän yskäisi päin naamaani kysyin että ei kai sulla ole flunssan oireita. Sanoi että ei ole, mutta että hän oli keskiviikkona flunssassa. Keskiviikkona, minä määkäisin kauhusta. Joo mutta ei mulla ole nyt mitään oireita hän sanoi. No mitä oireita sulla oli, kysyin. Kauhea yskä ja kurkkukipu. Vai niin... Lisäksi kävi ilmi että hänen isänsä oli kieltänyt laittamasta maskia kun ei kannata. Perusteluja voi vain arvailla. Mulla on tänä aamuna kurkku kipeä.

Vierailija
8/8 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid-19 on tartuttava 1-2 vrk ennen oireiden alkua.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan