Mitä mieltä olette nimestä Melina?
Ja ei kiitos meleena- juttuja, kun ne ei tuohon kreikkalaiseen nimeen mitenkään liity.
Mitä mieltä olette nimestä Melina? Vai onko Melissa kivempi?
Kommentit (22)
Mulle tulee mieleen yhdet kaksoset Melina ja Marika. Tiesin heidät koulussa 1970-luvun lopulla. Ihastelin tuolloin tuota nimeä. Vaikutti niin erikoiselta. Myöhemmin tunne on laantunut, omilleni en olisi antanut.
Ja ed jatkaa, että Melissasta tulee vielä vahvempi suodatinpussi-assosiaatio.
Mutta mitä väliä, itsehän te nimeen päädytte on se sitten mikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen yhdet kaksoset Melina ja Marika. Tiesin heidät koulussa 1970-luvun lopulla. Ihastelin tuolloin tuota nimeä. Vaikutti niin erikoiselta. Myöhemmin tunne on laantunut, omilleni en olisi antanut.
Hauska, minä tunnen 80-luvulta kaksoset joista toinen on Melina.
En ole muilla nimeä kuullut ( vaikka olen 20 päiväkotityövuoden lukemattomiin nimiin törmännyt) ennenkuin Papupata-podcastin Sara on puhunut usein heidän Melinastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen melena, veriripuli.
Juurikin noin. Oikeasti on melaena latinaksi ja siitä meleena puhekielessä on veriuloste, veriripuli.
Tulee mieleen Medina, kaupunki arabiassa.
Parempi Marita tms tavallisempi nimi. Ei kukaan halua erottautua nimellä, se on noloa, ihmiset haluavat käyttökelpoisen mieluiten kansainvälisen nimen, joka on helppo tavata puhelimessa erilaisia varauksia tehtäessä palvelukeskuksiin muiden kuin suomen kielisten kanssa asioidesa.
Ihminen erottautuu profiilillaan, tekemisillään ei jollain huomionhakuisella nimellä.
Lapsi häpeä sitä ja mahdollisesti muuttaa nimensä kun voi.
Sä menit, Melina
Palaatko luoksein
taas kun voit?
Anna jatkua yön
Lalalalalaa.
Sä menit, Melina...
Vierailija kirjoitti:
Melissa on kivempi. Melina oli niitä muotinimiä jossain kohti, meni vähän maku sen takia. Yritettiin olla erilaisia tai jotain. Vähän kuin Isla, sitten se nimi onkin joka toisella ja kaukana erikoisesta.
Melina ei kylläkään ole missään vaiheessa ollut mikään muotinimi eikä todellakaan ole yleinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen Medina, kaupunki arabiassa.
Parempi Marita tms tavallisempi nimi. Ei kukaan halua erottautua nimellä, se on noloa, ihmiset haluavat käyttökelpoisen mieluiten kansainvälisen nimen, joka on helppo tavata puhelimessa erilaisia varauksia tehtäessä palvelukeskuksiin muiden kuin suomen kielisten kanssa asioidesa.
Ihminen erottautuu profiilillaan, tekemisillään ei jollain huomionhakuisella nimellä.
Lapsi häpeä sitä ja mahdollisesti muuttaa nimensä kun voi.
Olipa kummallinen kommentti.
Näille ihmisille taitaa olla itselleen tämä meleena tuttu vaiva. :D
Ymmärrän, että siinä tapauksessa voi tulla assosisaatioita.
Minusta on tärkeää se, mitä nimi kuvastaa. Esimerkiksi Melissa on Kreikan taruston mukaan ollut prinsessa, joka teki valtakunnan parhainta hunajaa. Jumalat huomasi sen ja muuttivan Melissan mehiläiseksi ja sulkivat hänet Olymposvuoren uumeniin Zeus vauvan kanssa. Mehiläinen syötti siis Zeus vauvaa hunajalla. Melissa tarkoittaa siis mehiläistä ja Melina hunajaa. Eli mieluiten mietin aina mikä on tarina nimen takana kuin mitä se tuo mieleen, kun sillä ei ole mitään merkitystä. Esimerkiksi suomalaistetut nimet ovat aika kamalia ja tuovat vaikka mitä ällöä mieleen.
Vanhat tutut suomalaisille annetut nimet Elina ja Helena ovat minun mielestäni kauniimpia.
Porukka niin kuin väkisin vääntää nimestä jotain että on varmasti jotain negatiivista sanottavaa. Veikkaan ettei oikeesti tulisi nuo asiat lopulta mieleen. AP vielä sanoi ettei tarvitse tulla vääntämään tänne jostain veriripulista. Silti ainakin 2 teki heti ensimmäisenä näin. Huoh.
AP: Itse pidän enemmän Melissasta, mutta molemmat on nättejä. Helppo myös sanoa ja kirjoittaa eikä pitäisi lähtökohtaisesti jäädä nimi epäselväksi (käytännöllisyys) ja ei kuitenkaan ole sellainen nimi mikä on joka toisella lapsella. Tiedän yhden Melinan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen melena, veriripuli.
Housuissas on🐷
Vierailija kirjoitti:
Näille ihmisille taitaa olla itselleen tämä meleena tuttu vaiva. :D
Ymmärrän, että siinä tapauksessa voi tulla assosisaatioita.
Lukihäiriökin on mahdollinen🦧
Melissa on kivempi. Melina oli niitä muotinimiä jossain kohti, meni vähän maku sen takia. Yritettiin olla erilaisia tai jotain. Vähän kuin Isla, sitten se nimi onkin joka toisella ja kaukana erikoisesta.