Alemmuuskompleksi, tuttavaperheellä taas hienot molot ja ticketit :(
Ääh, tiedän että on ihan tyhmää olla kateellinen, mutta olenpahan silti :(
Kaverin perheessä on taas ostettu lapsille molon haalarit ja ticketit kaveriksi. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin on nätisti haalareihin sopivat rukkaset ja pipot. Ei ne ole edes mitään erityisempää merkkiä ja osa itse tehtyjäkin, mutta näyttävät kauniilta ja mietityiltä asuilta. Ja hienostelutakit ja niihin ihanat nahkasaapikkaat, jotain hienoa ulkomaista merkkiä. Tytöt on kuin jostain kuvastosta, nättejä, huoliteltuja, lapsekkaita (ei siis mitään pikkuteinejä!) iloisia ja somissa vaatteissa.
Meillä lapset on millon missäkin mitä alesta on löytynyt ja ei koskaan ole aikaa eikä usein oikein rahaakaan etsiä/hankkia mitään nättejä mätsääviä asusteita. Ollaan aina jotenkin rähnäisenä liikenteessä kun on niin kirjavaa sekamelskaa päällä, hennesistä, prismasta ja millon mistäkin kiireessä ja viime tingassa ennen pakkasia haettuja. Jalassa kuomat ja goret kun en vain osaa ostaa muuta, vaikka aina mietin, että ensi talveksi satsaan ja mietin nämä jutut.
Näen tätä kaveria perheineen paljon ja aina tulee vähän paha mieli kun toisen lapset on niin somana ja huoliteltuna liikenteessä. Ja siis kurassa saavat peuhata ja rymytä, että ei ole vain silmäniloksi nuo vaatteet hankittu. Kaveri ei koskaan ikimaailmassa kommentoisi meidän lasten vaatetusta, siitä ei siis paha mieleni johdu! Vaan itse vain olen kehittänyt tämmöisen harmistuksen.
Onko muita, joilla ei ole joko silmää, taitoa tai rahaa hankkia useampia mätsääviä vaatekertoja toppaa?
Kommentit (34)
Tärkeysjärjestys. Sinulla on omasi ja hänellä omansa. Tai sitten hänellä on ylimääräistä aikaa. Mieti mistä olet valmis tinkimään, että pääset vaatekauppoihin. Niinpä, tuskin mistään. Monet muut asiat menevät edelle. Kohta pääset lasten kanssa yhdessä ostoksille. Eli kaksi kärpästä yhdellä ajalla:-)
Juu ei, ei ole aikaa eikä oikein rahaakaan panostaa lasten vermeisiin peruskuviota enempää.
Kunhan on sopivat, ehjät ja edes osapuilleen puhtaat, se riittää.
Esikoisen kohdalla stressasin juuri haalareista ym aika paljon, mutta nyt pojan ollessa 8-vuotias olen opetellut ottamaan iisisti. Annan jopa isän hoitaa vaateostoksia. Poika kun on tyypillinen mies eikä juuri kiinnitä huomiota väreihin tms, miksi turhaan stressata. Poika on ikionnellinen kun sai Star Wars -pipon =). Talvitakki ja -housut voi ihan hyvin olla Hennesistä.
Kyllä teitä on muitakin. Useimmilla teistä ei myöskään aikaa eikä rahaa eikä taitoa ostaa kertakäyttönenäliinoja räkänokkienne taskuihin. Nähdään ruokakaupassa lauantaina! (Toivottavasti ostoskorissasi on silloin kirjavien alesormikkaiden sijasta Nessua.)
Itse ostan netistä eikä tarvitse haaskata aikaa kaupoilla juoksemiseen. Lasten nukkuessa voit etsiä ne toisiinsa sopivat asut ja asusteet ;)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 20:24"]
Siisteys ja sointuvuus ei vie enempää aikaa tai rahaa kuin sotkuisuus ja riitasoinnutkaan. Sinäkin kerrot ravanneesi monessa kaupassa aikaa haaskaamassa...
[/quote]
Niin siis eiköhän ap:n ongelma ole vähän sama kuin minulla: Ei vaan ole oikein silmää, ja kun ostaa jotain, ei oikein osaa edes ajatella mihin se sopisi... Ja sitten on kaikelaista ja monenkirjavaa...
Mulla on kaveri, joka pukee poikansa aivan ihanasti käytännössä vain kirpparikamoilla, eikä todellakaan millään merkkikamoilla. Osaa vaan yhdistellä niin ihanasti kaikkea ja käyttää asusteita jne.
Voithan ap ottaa mallia siitä ystävästäsi, mutta pukea lapsesi niihin halvempiin tuotteisiin.
Itse en mielelläni maksa merkistä, mutta tykkään näteistä vaatteista ja asusteista. Itselleni ostan esimerkiksi vain nahkaisia laukkuja, mutta niitäkin kirppiksiltä ja huuto.netistä, mutta en kuitenkaan maksa merkistä vaan nahasta.
Sama lapsille ostan nättejä, yhteensopivia yksivärisiä vaatteita. Paljon otan mallia kalliilta merkeiltä ja ostan ne halpiksina.
Ota siis mallia ystävältä, mutta sovella sitä :) opettele!
Mä olen vain hyvissä ajoin liikkeellä. Alesta osteaan ulkovaatteet seuraavaa kokoa, ja aina kun tulee pipoja ja hanskoja kaupassa vastaan niin mietin minkä väriset ne ensi talven haalarit olikaan ja ostan jos sopivat yhteen. Nettikaupoista löytää myös ihanan värisiä kenkiä!
Hanskat ja pipot ei enää eskarilla jää samaan tahtiin pieneksi kuin taaperolla, joten niitä erivärisiä alkaa olla kaapissa useampia eri värejä.
Nettikauppoja suosittelen ja on tosiaan ihan yhtä helppoa ostaa yhteensopivia kuin riemunkirjavaa.
Tulosta vaikka lompakkoon kuva niistä ulkovaateista joihin pitäisi asusteet löytää... voi sitten tsekata värit jos pelkää unohtavansa.
Ihan naurettava tuo vaatemerkki "molo". Lapsi on ilmeisesti jo kasvanut siitä ikäryhmästä ulos - onneksi. Ikimaailmassa en suostuisi ostamaan sellaista merkkiä... :-D
Vai on naapurilla hieno molo :D Aika nolo merkki toi molo. No onneksi minä en osaa erottaa naapurin kakaroiden haalarimerkkejä, mulle ihan sama onki ostettu Lidlistä vai jostain mololiikkeestä.
Onneksi mä en tiedä tuttavien moloista tai passeista ja tiketeistä (munansaannos) tuon taivaallista.
Ei hyvin mene, jos naapurin moloa pitää kadehtia...
Joku näppärä taas vastannut moneen kertaan, vissiin tohkeissaan nerokkuudestaan kun on oikein tämmöisen molo-sanaleikin keksinyt. Hienoa aivotyöskentelyä!
Kyllä minä ainakin molon ja ticketin haalarit tunnistan katukuvasta. En logon takia, vaan siksi, että yksinkertaisesti ovat tyylikkäitä. Molot varsinkin on tosi istuvia johonkin markettisäkkeihin verrattuna. En tykkää räikeistä kuoseista (tai riippuu vähän kuosista, on niitäkin tyylikkäitä) ja siksi nuo merkit on meillekin tuttuja. Tyylikkään asun saa helpommin kun juurikin niillä harkituilla ja sopivan sävyisillä asusteilla ja kengillä sitten tuo sitä väriä. Kaiken maailman avaruusoliot, örkit ja perhoset haalareissa on levottomia ja kokonaisuus pipojen ja hanskojen kanssa helposti juuri ap:n mainitsema sekamelska.
Ap, käytä 2 iltaa lasten nukkumaanmenon jälkeen talvella siihen, että etsit kevätvaatteet netistä. Haalarit/takit, kivat kengät ja huivit + pipot. Keräät vaikka kuvat muistiin ja valitset kauniin kokonaisuuden. Selaa blogeja jos ei oma silmä osaa sommitella sopivaa kokonaisuutta. Sitten tilaat ne kotiin, postimaksuakaan ei monessa paikassa tule jos tilaus on esim. satasen luokkaa. Tai vilkaiset merkkien tarjonnan ja tiedät sitten prismassa mitä vaikka reimalta olet hakemassa niin ei tarvitse paniikissa ottaa jotain vaan.
Totta on, että huolitellut lapset on kauniita ja söpöjä. Kallista ei tarvitse olla, mutta jo hauskalla kaulaliinalla ja siihen sopivalla pipolla saa vaikkapa kauppareissulla perustakista ihan eri näköisen.Aina ei tarvitse olla niitä ah niin käytnnöllisiä kuomia, monet nahkakengätkin esim. bisgaardilla/anguluksella/rapilla on tex-kalvolla, ovat loistavasti kestäneet loskat ja pakkaset. Kun rohkeasti vaan käyttää eikä jätä kaappiin odottamaan "hienostelukäyttöä". Siihen ne ovat turhan kalliita minusta, käyttöön ne on meillä ainakin ostettu.
Minä nautin lasten vaatettamisesta, ihan samaan tapaan kun tykkään pukeutua itse nätisti. Rahaa kuluu hiukan keskivertoa enemmän ehkä, mutta voisi sen pöljempäänkin käyttää. Blogeista napsin itse vinkkejä, saa hyvin tiedon mitä uutta on tullut esim. talvivaatemallistoihin ja ei tarvitse itse käyttää iltoja nettikauppoja selaillen, sen verran laiska olen :)
Lasten haalareihin en osaa kommentoida mitään, mutta halusin vain sanoa, että kirjoitat ap todella kauniisti kaveristasi ja selvästi arvostat häntä, vaikka oletkin vähän kateellinen. Kiva lukea tällaista :) Kaverisi on onnekas, kun olet hänen ystävänsä.
:D taisi olla kaikki eri ihmisiä jotka keksi nokkeluuksia typerästä molo-itkuvirrestä, minä kirjoitin yhden, ja joku oli jo ennen mua kirjoittanut saman tyyliset. Eli ainakin kolme eri ihmistä on samaa mieltä mun kanssa, ja mulla muten eniten yläpeukkuja!!!
No joo minä kirjotan myös tähän ketjuun ekaa kertaa ja vaikka tykkään satsata lasten vaatteisiin ja mitään rumia rytkyjä en itselleni enkä lapsilleni pue, en myöskään vaatteita jossa lukee MOLO :P ei helevetti... vaikka ois kuinka hienoja...
Ja aloittajalle: kaikilla ei nyt vaan ole silmää eikä makua pukeutua nätisti! Hyväksy se ja jatka elämääsi! Simple as that.
Tulee vähän samanlaiset fiilarit, kuin ruotsalaismerkki "acne" sta. Varmasti hieno ja laadukas brändi, mutta kun nimi sanoo mulle "finni", niin ei oikein iske. Joku fiksumpi voi nyt kertoa, onko se jokin kirjainlyhennelmä jostain kuolemattoman stailista jutusta vai mistä?
Ap:n kaltaisille ne vaatefirmat luo ne sarjansa. Voi ostaa kaiken samaa sarjaa, kengät, toppapuvut, pipot jne.
Talvivaatteet kannattaa ostaa aina edellisen talven alesta, ei haalia pakkasten alettua sieltä täältä.
Meillä on molemmille viime tammikuussa ostettu kaikki. Puoleen hintaan,sävy sävyyn.
Osta vain muutamia värejä, tosin se on hankalaa kun ostaa alesta tai kirpparilta, vaikea saada niitä sointumaan mutta osta perusväriset pipot, kaulurit ja rukkaset samaa väriä niin ne sointuvat ainakin aina toisiinsa.
Mietin juuri tätä omalla kohdallani. Joku ehdotti netistä katsomaan nahkakenkiä. Tuppaavat olemaan aika kalliita noin. 100€ per pari. Niitä kun jokaiselle lapselle ostaa niin jää hirveän vähän talvivaatteisiin rahaa. Myös kenkien tilaaminen netistä arveluttaa koon osalta. Itse ostin nyt kahdet talvikengät dinskosta vähän päälle 80€, olisi kyllä ihana pukea kouluikäiset lapset harmonisiin ja söpöihin vaatteisiin.
Siisteys ja sointuvuus ei vie enempää aikaa tai rahaa kuin sotkuisuus ja riitasoinnutkaan. Sinäkin kerrot ravanneesi monessa kaupassa aikaa haaskaamassa...