Mies viettää vapaa-aikansa kavereiden kanssa, lapset ikävöi
Mieheni tekee paljon töitä ja jos sillä on esimerkiksi kaksi vapaapäivää kahden viikon välein, niin luulisi että haluaisi viettää ne perheensä kanssa. Mutta ei, on käytävä kahvilla, pesemässä autoa, ja vaikka mitä kavereiden kanssa, ja siihen menee melkeinpä ne vapaapäivät, loppuaika menee sitten nukkuessa. Aina lupaa olla meisän kansaa kun tulee seuraavat apaat, mutta ei koskaan pidä lupaustaan. Kun miehellä on töitä (tekee yövuoroa), niin päivät menee niin että tulee aamuyöstä ja nukkuu sitten iltapäivään ja lähtee töihin. Näkee meitä sen puoli tuntia päivässä, ei ehdi leikkiä edes mitäön lasten kanssa. Jos sattuu heräämääm aikasin niin lähtee kahville kaverin kanssa. Lapset ilävöi isiä ja joka ilta itkee että haluaa isin kotiin. Silti mies ei tee mitään muutosta asioihin. Tuntuu pahalta lasten takia.minä istun illat yksin kotona ja kun on se vapaapäivä, oletan että haluaa olla illan mun kanssa mutta lähtee aina jonnekin ja tulee yöllä kotiin. Ja vaikka on paljon töissä, niin pystyy työaikanakin näkemään kavereita ja näkeekin usein. En tiedä miten saisintilanteen muutettua.Jos haluan olla mieheni kanssa, joudun valvomaan myöhään yöhön, kun hän tulee kotiin ja on hereillä. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja ovat kotihoidossa. Mitä teen, haluan olla mieheni kanssa, mutta ei ole mukavaa kun jäädään aina toiselle sijalle. Rikkoo meille annetut lupaukset jos kaveri pyytää jonnekin. Ihan kun meille voi tehdä mitä vain, mutta on sanonut että kavereilleei voi sanoa ei, vaan asia on pakko hoitaa... Toivottavasti joku jaksaa lukea....
Kommentit (30)
Voi olla ettei ikävöi. Mutta vielä vuodenkin jälkeen odottavat isiä kotiin, ja kun saa olla isin kanssa ovat tosi iloisia, ja illalla itketään ikävää. Olen sanonut miehelle ettei ne kohta kaipaa, mutta sanoo että joo kyllä mä oon enemmän kotona. Paljon lupaa ja muka haluaa muuttua ja olla paljon kotona mutta koskaan ei oikeasti tee asioille mitään.
Ap
Ei muuta kuin sanot suoraan miehelle miten sun mielestä perhe tarvii enemmän aikaa ja kerrot saman mitä kerroit meille. Eli esim. että miksi sitten teidän poissaollessa vinkuu teitä kotiin, jos ei kerran muuten vapaapäivinään siellä kotona ole. Ei se mies ainakaan muuten sitä tilannetta tajua, jos et sinä sitä hänelle kerro. Minusta kannatta myös kysyä, että miten hän itse näkee tilanteen ja että mitä hänen mielestään sinä voisit tehdä toisella tavalla, että hän viihtyisi paremmin kotona.
Olen sanonut suoraan asiasta, ja miten lapset kaipaa ja että on liikaa poissa kotoa, mutta sanoo aina että sitten ens kerralla en ole ja muuta, mutta mikään ei ole muuttunut. Keskustelusta ei tule joskus mitään kun suuttuu mulle kun koko ajan sanon asiasta. Olen myös kirjoittanut kirjeen ja kertonut asiasta, minun mielipiteen ja miltä minusta tuntuu. Ei ole mistään mitään hyötyä. Edelleen se nukkuu, vaikka lapseton käyny isin luona ja pyytän heräämään ja tulemaan leikkimään. Vaikka olis kuinka väsynyt niin kyllä nyt lasten takia pitää edes vähän jaksaa. Kyllä minäkin olen väsynyt kun yksin hoidan kaiken, ja silti nousen joka aamu ja hoidan lapset ja kodin valittamatta.
Minä teen miehelle kaiken valmiiks ja yritän että on hyvä olla, mutta tuntuu että vaatii multa aivan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 20:30"]
Tässä taas esimerkki naisten "kiitollisuudesta". Mies paiskii töitä hullunlailla perheen eteen, mutta silti valitetaan kun ei pysty vapaapäivinäänkin tekemään töitä perheen eteen viihdyttämällä vaimoa ja paasaamalla lapsia. Eipä ihme jos tämäkin mies nalkutuksen jälkeen tajuaa ettei perhe ole tämän vaivan arvoista ja lähtee lätkimään.
[/quote]
Ai jos mies tekee paljon töitä ja nainen hoitaa aina yksin aamusta iltaan kodin ja lapset, niin miehellä on oikeus sit vapaapäivänä tehdä mitä haluaa. Ei minulla ole kotiäitinä vapaapäiviä. Mutta haluaisin tottakai perheen yhteistä aikaa kun siihen olisi mahdollisuus, ja erityisesti kun lapset sitä haluaa. En tarvii viihdytystä, vaan yhdessäoloa. Pitää parisuhdettakin hoitaa. Ja olen kiitollinen siitä että mies tekee töitä ja saan olla kotona lasten kanssa, mieheni jopa itse toivoo että olen mahdollisimman pitkään kotona lasten kanssa. Ei ole kyse siitä että hän joutuu yksin raatamaan rahan perheeseen, se on hänen oma valinta ja toive.
Ap
Mene töihin ja hanki muutakin elämää kun perhe-elämä ja miehesi passaaminen. joko mies ottaa lisää vastuuta lapsista ja kodista tai se on entinen mies se.
Kuulostaa kyllä kovasti siltä, että parisuhteenne on riekaleina ja mies lähdössä. Joku radikaali muutos on tarpeen. Hanki vaikka alkuun työ, se, että kannat vastuuta perheen elättämisestä, helpottaa miehesi työtaakkaa ja antaa sinulle riippumattomuutta. Kun miehesi ymmärtää, että tarpeen tullen pärjäisit omillasi, voi kiinnostus herätä uudelleen. Nyt olet vain lahkeessa roikkuva lapsi, joka on kokoajan vailla jotain. Työssäkäyvänä pärjäät myös paremmin mahdollisen eron tullessa eteen.
Eikö lapsia voi ottaa mukaan autopesulle tai kahville kavereiden kanssa? Mun isä otti meidät aina joka paikkaan mukaan. :)
Aivan, seuraavalla kerraalla pistät ukon ottamaan lapset mukaan! Minäkin olin pienenä aina isin mukana kavereilla ja milloin missäkin, hyvät muistot on jäänyt!!!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 22:30"]
Ei minulla ole kotiäitinä vapaapäiviä.
[/quote]
Jessus millaiselta marttyyriltä kuulostat, ap. Jos kotiäitinä olo on noin rankkaa, hakeudu töihin tai ainakin työnhakijaksi. Kenenkään ei ole Suomessa pakko jäädä hoitamaan lapsia kotiin. Se on juuri sellainen "oma valinta ja toive", joka on saanut miehesikin tekemään paljon töitä perheensä eteen.
Mies vaatii aikaa itselle! Miehellä on oikeus laatuaikaan!