Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinsiivous

Vierailija
09.09.2020 |

Olen nyt yli viikon verran siivonnut joka päivä pari tuntia kerrallaan. Olen käynyt kaikki paperit, vaatteet ja ym. läpikotoisin ja säilyttänyt vain ne asiat joita nyt tarvitsen. Ihan hirveästi tavaraa, joita en ole tarvinnut vuosikausiin. Jotenkin mukava ja keventynyt olo nyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍👍.

Vierailija
2/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pääse tuossa edes tuumasta toimeen. Kaikkea roskaa sitä onkin tullut säilytettyä. Viimeisin muutto oli 80-luvun lopulla ja sen huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pääse tuossa edes tuumasta toimeen. Kaikkea roskaa sitä onkin tullut säilytettyä. Viimeisin muutto oli 80-luvun lopulla ja sen huomaa.

Hyvin sanottu kaikkea roskaa sitä onkin tullut säilytettyä. Samaa ihmettelin itsekin. 

Vierailija
4/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen. 

Se on meikäläisellä vielä edessä. 

Olen tosin keväällä muuttanut uuteen kotiin ja ennen muuttoa ja tavaroita paikoilleen laittaessa jatkoin vielä konmaritusta.

Kuolinsiivous on enemmän kuin konmaritus tai tavallinen tavaroiden karsinta, sillä tarkoitus on jättää jäljelle vain se, mitä jäljelle jääville on hyödyllistä ja haluttavaa ja että paperit ja asiakirjat on järjestyksessä.

Vierailija
5/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelen. 

Se on meikäläisellä vielä edessä. 

Olen tosin keväällä muuttanut uuteen kotiin ja ennen muuttoa ja tavaroita paikoilleen laittaessa jatkoin vielä konmaritusta.

Kuolinsiivous on enemmän kuin konmaritus tai tavallinen tavaroiden karsinta, sillä tarkoitus on jättää jäljelle vain se, mitä jäljelle jääville on hyödyllistä ja haluttavaa ja että paperit ja asiakirjat on järjestyksessä.

Papereiden järjestäminen oli yksi isoimmista urakoista, mutta nyt ne on järjestyksessä. 

Vierailija
6/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siivonnut ja karsinut pitkään.

Olin varma koti on kunnossa.

Koronakaranteenissa sain käytyä kodin läpi ja yllättävän paljon mm paperia löytyi.

Vähän löytyi mm Iittalan tuikkuja ja peruslyhtyjä, joiden päällä oli pölyä.

Nyt ne on myyty pois.

Tähtään muuttoon 2027 vuoteen mennessä.

Silloin näen onko lopulta tarpeetonta.

Vierailija
7/7 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tein vain 2-3 tuntia päivässä ettei käy liian raskaaksi ja vaivalloiseksi. Hiljaa hyvää tulee...

Naapurikin auttoi ja vietiin hänen pakullaan isompia tavaroita kierrätykseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme