Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapureiden kissa asuu meillä. mitä tuumaisit omistajana?

Vierailija
23.10.2013 |

asutaan rivarissa, ja terasilla asustelee aina silloin tällöin naapurin kissa. asuvat tuossa parin talon päässä meistä, sama yhtiö. olen päästänyt kissan yöksi sisälle nukkumaan kun on jo viileät yöt. eli ruokin ja tarjoan lämpöä. kissa saattaa viihtyä meidän hoivissa pari viikkoa ja sitten ei näy moneen viikkoon, ilmeisesti pidetään kotona lukkojen takana.

olen usein lähiaikoina nähnyt sen ulkona vapaana,ja tänne se tulee.

viime yön se oli meillä, aamulla laitoin ulos, ja kun tulin töistä, siinä se napitti takaovella odottamassa.. avasin oven ja kirmasi siään nukkumaan.

pidän kissoista, enkä raaski sitä luudalla huutia, säälin jos on kylmä, pästän sisään ja annan ruokaa kun on nälkä.

jos olisit kissan omistaja, mitä tuumaisit, että kissasi on ottanut meidän kodin toiseksi "kodikseen"?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kissojen asiantuntija mutta minulla on 13 vuoden kokemus yhteiselosta kissan kanssa. Kissat eivät ole tyhmiä, yleensä tuollaiseen muuttoon on joku syy, esim. vaikka se, että yksi perheenjäsenistä vaikka ei pidä kissasta ja kohtelee sitä muiden ehkä huomaamattakin huonosti. Jos kissalla on kaikki asiat hyvin, en usko, että se muuttaa pois hyvästä kodista.

Vierailija
42/52 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on viisas ja valitsee aina sen paremman kodin. Tuttavani sai itselleen näin kissan. Eipä sekä kissa omassa kodissaan viihtynyt.Oli niiden naapuri käärmeissään, mutta lopulta antoi heidän pitää kissan. Päästä vaan ap teille. Mitäs eivät hoivaa kisaansa kunnolla ja ei ole herkuista kyse vaan kissa menee sinne missä hoivataan hyvin. Meille tulee kohta kissanpentu ja voi vakuuttaa ettei halua kotia vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa. Kissani tulee ulkoilemaan valjaissa ja tarhassa. Kyllä kissa menee sinne missä on hyvä olla. Siihen kuuluu leikki, hoiva ja ravinto ym. Seurustelu. Kannattaa vaan miettiä onko sekä oma koti niin hyvä.

Vierailija
44/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:23"]

Loukutin viime kesänä 4 irtokissaa asuinalueellani. Tulee muuten parhaat syötit rapumertoihin. Paljon paremmat kuin esim. särjestä. Pakkasessa ovat. Joutava elukka.

T: METSÄSTÄJÄ

[/quote]

Sinä olet provo, tosin typerä sellainen.

Vierailija
46/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 07:52"]

Mä itkeskelin meidän kissaa ja luulin että se on kuollut kun oli pari kuukautta kateissa, mutta kappas, sehän olikin naapureilla (metsän toisella puolella asuvat) jotka olivat päästäneet sitä sisälle, ruokkineet ja nukuttaneet vieressä! Että kiva kiitos! Turhaa huolta tuli meille.. Ja me todellakin huolehditaan eläimistämme että siitä ei ollut kyse miksi kissa lähti retkilleen. Ollaan pelastettu monta eläintä kuolemalta.

[/quote]

Huh huh, tuota pelkoa ei ole meillä. Kun naapurin kissat yrittää meille, heittelen niitä kivillä ja potkaisen jos saan kiinni, että ymmärtää pysyä pois.

Vituttaa irtokissat, kun ne häiritsee lintujen pesimisrauhaa ja ovat varsinaisia petoeläimiä. Kuseksivat hiekkalaatikkoihin ja ovat vaarallisia raskaana oleville naisille.

Vierailija
47/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä ymmärtänyt enkä tule koskaan ymmärtämäänkään tätä ajatusta että "Kissat on luotu kulkemaan vapaana!". Siis ööh, miksi ne sitten kesytetty ja miksi pitäisit kissaa lemmikkinä? Ja isompana pointtina, miksi kissa olisi yhtään erilainen verrattuna koiriin, lintuihin, jyrsijöihin tai matelijoihin? Veikkaisin että nämä kaikki eläinryhmät on "luotu" kulkemaan vapaana. Kuitenkaan et näe mitään pahaa koiran tai kanin sisällä pitämisessä? Mun mielestä jyrsijät pienissä häkeissään ja linnut ja kalat kipoissaan ovat pahoja tapauksia, mutta eihän ne näitä kissaihmisiä kiinnosta. Se että sisäkissa saa hypellä ja liikkua talossa/asunnossa niinkuin haluaa ei todellakaan ole huonoa elämää. Usealla kaverillani on sisäkissoja ja voin kertoa että nämä kissat eivät näytä kärsiviltä. Ja arvatkaa mitä, kertaakaan ei ole tarvinnut kysellä että missä kissat kulkee kun ne on aina kotona. Omistaja näin huolehtii että kissa on aina turvassa eikä joudu villieläimen syötäväksi tai auton yliajamaksi. Minusta on suorastaan holtitonta laskea lemmikkinsä ulos vaarojen keskelle.

Vierailija
48/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 05:34"]

Meillä sama tilanne:naapuri ottaa meidän kissan sisälle, jopa ruokki ja piti vkl sisällä sitä. Mua suorastaan vituttaa se. Meidän kissa pyörii norm. tässä pihalla ja talon ympärillä ja tulee joka yöksi kotiin normaalisti ( nukkuu vieressä) - siis jos pääsee. Mutta ei, meidän juntti naapuri pitää sitä kuin omanaan. Ei ymmärrä. että esim. mun madotukset menee perseelleen, kun kissa ykskaks katoaa ( en aluksi tiennyt missä kissa on, vaan pelkäsin pahinta ) kesken kuurin ja huippu tietysti se, ettei meidän kissa saanut syödä tavallista kuivaruokaa koska sairastui siitä.

Pointti on se : tuskin itse tykkäisit jos joku omisi lemmikkisi ja turha alkaa vetää omaa keksittyä tarinaa, että joku ei hoida kissaa. TOISEN lemmikkiä ei oteta eikä naapurin kissaa syötetä. Näinhän se pitää olla. Ethän sä edes voi tietää jos vaikka kissalla diabetes ( hyvin yleistä vanhemmilla kissoilla ) ja saattaa tarvita piikin joka päivä, jopa kaksi kertaa päivässä.

[/quote]

Meillä kans sama homma!... monta kertaa ollaan asiasta sanottu nuille naapureille, mut ei mee jakeluun!.. akka vaan sanoo et KISSA naukuu heidän ovellaan, et pakkohan se on päästää sisälle!.. tietystihän se naukuu, ku ovat päästäneet sen sisälle.. kohta ei kissa tiedä et missä oma koti on!.. MITÄ VOIS NUILLE LUUPÄILLE SANOO?!... voiko virkavaltakaan asialle mitään?..tms. 

Vierailija
49/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuristossa on kissa, joka lähtee seuraamaan joka kerta kun näkee. Aivan uskomattoman ihmisrakas kissa. Joskus olen hetkeksi päästänyt sisälle, mutta en kauhean kauaa viitsi pitää kun ajattelen, että omistaja huolestuisi. Kissa itse ei millään haluaisi lähteä. Huolestuttaa tosin kuinka ihmiset pitää vapaana, meilläkin vilkas tie ja junarata vieressä. Myös kettuja liikkuu alueella.

Vierailija
50/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 05:34"]

Meillä sama tilanne:naapuri ottaa meidän kissan sisälle, jopa ruokki ja piti vkl sisällä sitä. Mua suorastaan vituttaa se. Meidän kissa pyörii norm. tässä pihalla ja talon ympärillä ja tulee joka yöksi kotiin normaalisti ( nukkuu vieressä) - siis jos pääsee. Mutta ei, meidän juntti naapuri pitää sitä kuin omanaan. Ei ymmärrä. että esim. mun madotukset menee perseelleen, kun kissa ykskaks katoaa ( en aluksi tiennyt missä kissa on, vaan pelkäsin pahinta ) kesken kuurin ja huippu tietysti se, ettei meidän kissa saanut syödä tavallista kuivaruokaa koska sairastui siitä.

Pointti on se : tuskin itse tykkäisit jos joku omisi lemmikkisi ja turha alkaa vetää omaa keksittyä tarinaa, että joku ei hoida kissaa. TOISEN lemmikkiä ei oteta eikä naapurin kissaa syötetä. Näinhän se pitää olla. Ethän sä edes voi tietää jos vaikka kissalla diabetes ( hyvin yleistä vanhemmilla kissoilla ) ja saattaa tarvita piikin joka päivä, jopa kaksi kertaa päivässä.

[/quote]

Meillä kans sama homma!... monta kertaa ollaan asiasta sanottu nuille naapureille, mut ei mee jakeluun!.. akka vaan sanoo et KISSA naukuu heidän ovellaan, et pakkohan se on päästää sisälle!.. tietystihän se naukuu, ku ovat päästäneet sen sisälle.. kohta ei kissa tiedä et missä oma koti on!.. MITÄ VOIS NUILLE LUUPÄILLE SANOO?!... voiko virkavaltakaan asialle mitään?..tms. 

[/quote]

Siis teidän kissa käy maukumisellaan häiritsemässä naapureita? Ja sun luupään mielestä naapurilla on jotenkin velvollisuus vaan sietää sitä maukumista, että se kissa palaisi kotiin!? Mitä jos sinä pitäisit kissastasi huolta, niin sen ei tarvitse mennä häiritsemään naapureita! 

Vierailija
51/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukutin viime kesänä 4 irtokissaa asuinalueellani. Tulee muuten parhaat syötit rapumertoihin. Paljon paremmat kuin esim. särjestä. Pakkasessa ovat. Joutava elukka.

T: METSÄSTÄJÄ

Vierailija
52/52 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks sukulainen oli tällainen että yhden (ei ihan lähi) naapurinsa kissaa aina syötti ja juotti niin ettei kissa enää kotiinsa halunnut mennä ollenkaan. Piti kuin omanaan kuukausia siihen saakka kunnes kissasta olisi tullut isompia kustannuksia. Jäi nimittäin auton alle ja tarvitsi eläinlääkärin apua pikaisesti. Itse ei tietystikään voinut lääkäriin viedä vaan tämähän on omistajan asia... Onneksi  omistaja kuitenkin asian hoiti kuten kuuluukin, kissa sai hoitoa.

Olen sitä mieltä että tällaisessa tapauksessa kissa pitää palauttaa omistajalleen ilman että se totutetaan vieraaseen paikkaan ruoalla. Jos omistajat eivät ole tiedossa, niin sitten löytöeläimiin. Kissaa voi joku todella kaivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän