Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä sun nimi on?

Vierailija
23.10.2013 |

näistä nimilistoista tuli mieleen.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Päivi, joka vihaa nimeään. Olen syntynyt sen verran myöhään, ettei Päivi ollut silloin enää mikään muotinimi. Luokalla oli esim. 3 Niinaa, mikä oli varmaan sen ajan muotinimi, ja mielummin olisin ollut se neljäs Niina luokalla. Eli enemmin joku muotinimi kuin tämmöinen mammanimi nuorella. Aina kun puhutaan niistä kuluneista muotinimista, niin mielummin ne lapset on niitä Emmoja ja Elloja mitä luokalta varmaan löytyy monia. Paras on tietenkin, jos on joku kaunis ajaton nimi.

Vierailija
22/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 18:57"]

Mä tunnen teistä yllättävän monta.

[/quote]

Hei, mäkin tunnen muuten sut:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen kaksi 80-luvulla syntynyttä Päiviä. ja yhden yli 40v.

tosi tavallisia nimiä täällä!

Vierailija
24/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Päivi

Vierailija
25/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura.

Vierailija
26/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Sä haluaisit että mä oon....

Vierailija
27/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnen kaksi 80-luvulla syntynyttä Päiviä. En ainakaan usko, että kumpikaan nimeään vihaisi..

Vierailija
28/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 18:58"]

Täällä Päivi, joka vihaa nimeään. Olen syntynyt sen verran myöhään, ettei Päivi ollut silloin enää mikään muotinimi. Luokalla oli esim. 3 Niinaa, mikä oli varmaan sen ajan muotinimi, ja mielummin olisin ollut se neljäs Niina luokalla. Eli enemmin joku muotinimi kuin tämmöinen mammanimi nuorella. Aina kun puhutaan niistä kuluneista muotinimista, niin mielummin ne lapset on niitä Emmoja ja Elloja mitä luokalta varmaan löytyy monia. Paras on tietenkin, jos on joku kaunis ajaton nimi.

[/quote]

Täällä on kans yks väärän vuosikymmenen Päivi, jolla on ihan samat fiilikset. Lisäksi nimi ei ole ollenkaan kansainvälinen tuon ä-kirjaimen takia. Varsinkin nuorempana ärsytti, kun etunimeä ei voinut käyttää sähköpostiosoitteessa tai nettifoorumeilla nimimerkkinä, koska sen olisi pitänyt olla muodossa Paivi, joka taas ei näytä yhtään kivalta. Mielummin olisin ollut joku Hanna, Minna, Nina tai Maria.

Vierailija
29/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi on kaunis nimi.

Vierailija
30/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Sini

Vierailija
31/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nimiänne vihaavat Päivit (ja muut), ettekö koskaan harkinneet sitten nimenvaihtoa, jos se nimi vieläkin harmittaa? Eikö toinen nimi olisi ollut sopiva..

Vierailija
32/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:14"]

Päivi on kaunis nimi.

[/quote]

Joo, niinhän täällä on saanut noista nimiketjuista aina lukea. t. Päivi, joka ei vihaa nimeään.

Vierailija
33/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:14"]

Päivi on kaunis nimi.

[/quote]

Joo, niinhän täällä on saanut noista nimiketjuista aina lukea. t. Päivi, joka ei vihaa nimeään.

[/quote]

Ihan sama mikä nimi on. Ihmisillä on mielikuvia nimistä, jotka usein perustuvat saman nimisiin ihmisiin, joista juurikin tietty mielikuva.

Itse tunnen aivan ihanan Irman, vaikka teidän mielestä varmaan hirvein nimi?

Vierailija
34/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi...en viitsi sanoa nimeäni kun meitä tämän nimisiä on vain 2 Suomessa (ellei ihan lähipäivinä ole lisää tullut)

Vierailija
35/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irma on ihana! Aion antaa omalle tytölleni, jos sellaisen vielä saan. Tunnen myös yhden parikymppisen Irman. 

Vierailija
36/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirva. En ole koskaan tykännyt nimestäni mut minkäs teet..

Vierailija
37/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena

Vierailija
38/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Lausutaan pidemmällä vokaalilla, muttei nyt sentään ihan iii:nä. EI saa kirjoittaa väärin :)

Ikinä ei ollut luokalla yhtään Niinaa, joskus joku toinen Nina. Oikeastiko joku tuntee (oikeesti) aikuisia Niinoja?

Vierailija
39/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora

Vierailija
40/76 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää näitä "en ole koskaan tykännyt nimestäni..vihaan nimeäni, mut minkäs teet". Ihmisillä on oikeus valita sellainen nimi, jonka kanssa haluaa elää ja joka tuntuu itselleen sopivalta. Ainakin minun lapseni saavat aikuisina valita ihan mitkä nimet vaan itselleen, kun en minä niitä antaessani ole voinut ennustaa, pitävätkö lapseni aikuisina nimistään. Tosin en usko että monelle nimi nyt on erityisen tärkeä tai identiteettiä keskeisesti määrittävä asia, mutta jos sitä oikeasti aktiivisesti inhoaa..