Oletko kokeillut tehdä banaanileipää koskaan?
miksei tämä ole lyönyt läpi Suomessa vielä? klassisen banaarileivän resepti löytyy vaikka täältä
Kommentit (12)
Opin tekemään tuota vaihtovuotenani vuonna 2001. Edelleen tulee tehtyä aina välillä jälkkäriksi, tosi helppo ja hyvä :)
Olen tehnyt, mutten pidä siitä erityisesti, en muutenkaan tykkää banaanista, joten meillä ei ole niitä juuri koskaan.
Tehdään kyllä aina silloin tällöin.
Sipulileipä tai rusinasämpylät on hyviä.
Tein jo 80-luvun alussa. Ei ole mun herkkua, mutta kyllä sitä syö paremman puutteessa.
Tuohan on ihan sama leivonnainen kuin se joka Suomessa tunnetaan nimellä banaanikakku. Olen tehnyt kymmeniä kertoja vuosien varrella, vähän reseptejä vaihdellen. Kakku paranee vanhetessaan, siltäkin kannalta on kiva. Ja tosiaan hyvä tapa käyttää ylikypsät banaanit.
Joo, tosin suomeksi se on kyllä kakku eikä leipä. Makea leivonnainen. Teen Nigellan reseptillä ja se on kyllä todella hyvää.
En pidä lämmitetystä banaanista, niin en kokeile.
Vasta instassa näkyi, että osta tietystä kaupasta hävikkibanaani ja sitä vastaan saa banaanileipää jostain muualta.
Meillä syödään banaaneja usein, ja joskus jos niitä jää ja ovat "ylikypsiä" ym, niin ollaan tehty joko normi banaanileipä tai pähkinäistä banaanileipä. Kyllä maistuu! Voisikin tehdä taas pitkästä aikaa joku päivä.
Onko tuo joku afrikkalainen ruoka?
Oon tehnyt muutamaan otteeseen, ei ole mun mielestä kauhean ihmeellistä. Hyvä tapa käyttää vanhay banaanit tosin