Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi SINÄ olet niin jyrkkä toisten mielipiteille?

Vierailija
19.07.2006 |

Oletko tullut ajatelleeksi, miksi et hyväksy vastakkaisia mielipiteitä? Tai olet jyrkkä tuomitsemaan toisen valinnat?

Mieti hetki ja vastaa sitten.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, että täällä netissä suuri osa kirjoittaa sen mitä " sylki suuhun tuo" . Ei tarvitse kaunistella, vaikka oikeasti pitäisi. Usein täällä on niin suorastaan moraalitonta tekstiä, että hirvittää. Kannattaisi tosiaan miettiä hetki ennen kuin antaa sormien tanssia näppiksellä.

Vierailija
2/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko tullut ajatelleeksi, miksi et hyväksy vastakkaisia mielipiteitä? Tai olet jyrkkä tuomitsemaan toisen valinnat?

Mieti hetki ja vastaa sitten.

Aikaisemmin olin hyvinkin jyrkkä mielipiteissäni, ajattelin tällöin kovin mustavalkoisesti. Kasvettuani ja törmättyäni erilaisiin tapoihin ajatella, huomasin, että olen ollut liiankin mustavalkoisesti ajatteleva nuorukainen. Toista tapaa ei ollut, vain minun tapani oli oikea...

Nyt elämää enemmän nähneenä, olen valmis ymmärtämään ja kuuntelemaan toisten mielipiteitä ja jos perustelut ovat hyvät, voi joskus jopa oma mielipide muuttua. Ilman perusteluja en juurikaan toisten mielipiteistä välitä. Monesti ajatukset ovat kuitenkin kotoota tai joltain vaikuttavalta ihmiseltä napattuja ja itse ei asiaa ole paljon mietitty. Mielelläni otan vastaan muiden katsontakannan useista asioista..

Vierailija
4/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näin maailmaa ja aloin ajatella että me opitaan oikea ja väärä jo äidinmaidossa eli omilta vanhemmilta ja siitä kulttuurista jossa elämme. Eli mulle joku todella väärä juttu voi olla jossain päin maailmaa se kaikkein oikein. Eikä kyse ole mistään muusta kuin siitä mitä ne on lapsena nähnyt ja oppinut. Aloin ajattelemaan etten voi tuomita muita niin ehdottomasti kuin ennen, tietämättä taustoja asioista. Vieläkin minulla on omat vahvat mielipiteeni mutta en tuomitse toisia niin herkästi kuin ennen.

Että vastaukseni kysymykseeni olisi se että mulle on lapsesta lähtien ollut kauhen tärkeää noudattaa oikeaa ja välttää väärää. En ole sietänyt että ketään kohdellaan väärin. Sen takia tuomitsin ns. omat väärät ja ihmiset jotka niin tekivät ajattelematta että se onkin vain minun näkemys väärästä. En voinut esim. ymmärtää arabeja, mutta nyt tajuan ettei ne asiat ole niin yksiselitteisiä. En vieläkään hyväksy heidän kaikkia tapojaan mutta ymmärrän miksi he niin tekevät, joten en tuomitse. Halausin toki muuttaa heidän näkemystään asioista mutta ymmärrän ettei sitä muuteta tuomitsemalla vaan se on hidas projekti kun pitää pystyä vaikuttamaan sellaiseen asiaan joka on sukupolvien ajan siirtynyt vanhemmilta lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi