Tuttu kävi kaupassa korona-testin jälkeen
Minne siitä pitää ilmoittaa? On siis tavallaan oireeton eli ei nuhaa, yskää tms, mutta tuo on silti laitonta.
Kommentit (11)
Teit riittävästi kun ilmoitit tänne. Kiitos kun teit velvollisuutesi!
Mäkin kävin apteekissa koronatestin jälkeen. Mitäpä muuta olisin voinut, kun mulle oli määrätty ab-kuuri poskiontelontulehdukseen. Testi oli negatiivinen, mutta tulos tuli toki vastacseuraavana päivänä.
Jos häntä ei ole virallisesti määrätty karanteeniin, niin sitten se on pelkkä suositus, jonka rikkominen on toki typerää.
Itse olen karanteenissa, ja minulle kerrottiin, että sakon uhalla on pysyttävä pois ihmisten ilmoilta. Eli poliisille ilmoitus, jos kyseessä todella on tartuntatautulääkärin määräämä karanteeni.
Ketään ei virallisesti määrätä karanteeniin vaan karanteenin kaltaiseen tilaan. Jos käyt vain kaupassa tai koiran kanssa lenkillä, muistaen turvavälit et yski etkä puhuapälpätä muiden tai ostosten päälle kaikki on fine.
Toki miksi ei käynyt ennen testiä kaupassa jo, ja mitä merkitystä testillä erikseen oli. Fiksua on pitää edelleen hyvät varastot kotona jos joutuu potemaan kotona tai sitten pyytää kaveria tuomaan ruokaa ovelle.
On ap:lla samanlaiset kaverit kuin mitä itsekkin on.
Maskin käyttö on näissä tapauksissa paikallaan.
Oli sillä kuulemma maski kaupassa käydessään. Kysyin myös mikset käynyt illalla kaupassa, mutta ei ehtinyt, kävi illalla vasta testissä.
Ap
että ihan laitonta?