Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos joku ihmettelisi, ettet oo koskaan kuullut jostain jutusta?

Vierailija
08.09.2020 |

Jos vaikka kommentoisi "kaikkihan ton tietää" tai nauraisi hämmästyneenä, kun et tiedä.

Ei kaikki voi tietää kaikesta kaikkea, mutta noin en ikinä reagoisi kenenkään epätietämykselle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi. Lähinnä säälisin niitä naurajia, kun eivät osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Onneksi en vietä aikaa sellaisten kanssa, joille tietämättömyys on naurun aihe. 

Vierailija
2/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 12 vuotias enää, eli en loukkaannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan loukkaantuisi. Lähinnä säälisin niitä naurajia, kun eivät osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Onneksi en vietä aikaa sellaisten kanssa, joille tietämättömyys on naurun aihe. 

https://yle.fi/uutiset/3-11534516

EN missään tapauksessa.

Uutisissa ei kerrottu tuota telkkarissa. Miten voi tietää, jos ei katso samoja ohjelmia?

Näin on ollut ainakin 20 vuotta. Vanhoja ihmisiä halutaan jotenkin säästää tietyiltä uutisilta?

Vierailija
4/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän ärsyttävää kun se yleensä ilmaistaan sellasin ihme kommentein.

Vierailija
5/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän ärsyttävää kun se yleensä ilmaistaan sellasin ihme kommentein.

Mikä siinä ärsyttää? Etkö voi sanoa että kerro ihmeessä mullekin?

https://yle.fi/uutiset/18-195817

Esimerkiksi moni uutinen on vain tilaajille, ei sitä edes näe muut!

Koronatiedotkin pitää osata katsoa oman sairaalan nettisivuilta, ootko huomannut?

Vierailija
6/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Kyllä itse saatan ihmetellä joskus muiden, ja muut minun tietämättömyyttä.

En esim. seuraa juurikaan viihdettä, en tiedä pinnalla olevia sarjoja, leffoja, laulajia jne.

Seuraan tiedettä ja politiikkaa aktiivisesti. Jatkuvasti tulee molemminpuolisia hämmennyksen hetkiä kun toisen itsestäänselvyys on toisen neverhöörd. Mutta sellaista se elämä on, sitten opimme uutta.

Vierailija
7/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaantuisi. Kyllä itse saatan ihmetellä joskus muiden, ja muut minun tietämättömyyttä.

En esim. seuraa juurikaan viihdettä, en tiedä pinnalla olevia sarjoja, leffoja, laulajia jne.

Seuraan tiedettä ja politiikkaa aktiivisesti. Jatkuvasti tulee molemminpuolisia hämmennyksen hetkiä kun toisen itsestäänselvyys on toisen neverhöörd. Mutta sellaista se elämä on, sitten opimme uutta.

https://patomaki.fi/arkisto/tulevaisuuden-ennakointi-on-liikaa-ennalta-…

Kai se oppiminen olis pitänyt tapahtua palhjon aikaisemmin, kun leuhotetaan maailman parhaalla koulutuksella? Sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa!

Vierailija
8/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tekoihmettelisin oikein isoon tätimäiseen ääneen että NIIN AATELLA!! Tämmöstäkään en tiennyt! Voi että miten sitä voikaan ihminen olla hölmö!!! Ja silmien pyörittelyt päälle.

Vierailija
9/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, koska minulle on tyypillistä uppoutua harrastuksiin päiviksi, jopa viikoiksi kerrallaan niin, etten seuraa mitä ympärillä tapahtuu - joskus tuntuu, että voisin iloisesti missata vaikka auringon sammumisen :). On siis ihan ymmärrettävää jos normi-ihmistä kummastuttaa ja jopa huvittaa pihalla olemiseni taso.

Vierailija
10/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tekoihmettelisin oikein isoon tätimäiseen ääneen että NIIN AATELLA!! Tämmöstäkään en tiennyt! Voi että miten sitä voikaan ihminen olla hölmö!!! Ja silmien pyörittelyt päälle.

http://kirjastolinkit.ouka.fi/kaleva/heina13/uusien.htm

Ja aatella ettei aina huomaa, kuinka firmoja yhdisteään ja myydään ja ja ja... :-D

Sitten ei ymmärrä enää, minne ne rahat mummolta menee ja mitä niillä enää saa/pitäisi saada:-D

---kunnes itsekin on se mummo;-)

Vierailija
11/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaannu, koska minulle on tyypillistä uppoutua harrastuksiin päiviksi, jopa viikoiksi kerrallaan niin, etten seuraa mitä ympärillä tapahtuu - joskus tuntuu, että voisin iloisesti missata vaikka auringon sammumisen :). On siis ihan ymmärrettävää jos normi-ihmistä kummastuttaa ja jopa huvittaa pihalla olemiseni taso.

Niin mullakin, mutta huomasitko, et eivät kertoneet tuossa edes niitä oireita, mitä siitä rokotteesta tuli koehenkilölle? Mikä voi olla niin paha, et riittää keskeyttämään tutkimukset?

https://yle.fi/uutiset/3-11534460

Vierailija
12/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 12 vuotias enää, eli en loukkaannu.

Teinikö? Mitä merkitystä sillä IÄLLÄ on?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/30/5-tapaa-nahda-kukkakaali-uudes…

Vierailija
13/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ärsyttää. Muistan todella elävästi kun 18-vuotiaana ihmettelin, mitä KKK tarkoittaa. Poikaystäväni oli todella inhottava ja alentava koska en tiennyt. Tämä KKK on vain yksi esimerkki lukuisista. Tunsin pitkään olevani jotenkin alempiarvoinen koska yleissivistykseni oli niin hakusessa. Lienee selvää, että olin lapsena ja teininä hyvin epäkiinnostunut koulusta, en varmaan edes avannut historian kirjoja yläasteen aikana. Kävin ammattikoulun.

Kypsyin sitten vähän vanhempana, ja kävin aikuislukion ja yliopiston, ja nyt minulla on oikein hyvä koulutustani vastaava työ. Pahimmat yleissivistysaukot olen paikannut.

En itse pilkkaa ketään, jos selviää ettei hän tiedä jotain jonka itse kuvittelin kaikille olevan päivänselvää.

Vierailija
14/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska jos en ole asiasta ikinä kuullutkaan, se tuskin on kovin merkittävä tai ei kuulu yleistietoon.

Vierailija
15/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitäpä siitä loukkaantua? Tietenkään en tiedä kaikkea, sehän on selvää. 

Vierailija
16/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Tosin voisihan se lällättelijä jättää tommoisen kommentin sanomatta, ei sekään kauhean fiksua käytöstä ole. Poikkeuksetta ne "ai et sää tätä ees tiennyt" jutut ovat yleensä jotain tosi-tv-"tähtien" henkilöllisyyksiä, jonkun tusina-artistin uuden levyn biisi tai joku muu asia jolla ei itse asiassa edes ole mitään väliä, eikä ole mikään viisauden merkki. 

Vierailija
17/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut, mutta ärsytti kun kaverini ihmetteli etten ollut nuorempana nähnyt elokuvaa Pitkä kuuma kesä. Hän tokaisi: "Ootsä jostain jehovaperheestä?" Olimme baarissa pienessä huppelissa silloin. 

Myöhemmin mietin, että oon tainnut nähdä, jos se oli se leffa jossa Jimi Pääkallo (?). En silti ymmärrä, miksi se leffa erityisesti kaikkien olisi pitänyt nähdä. Kuulemma kaikki ikäisemme olivat sen aikanaan nähneet, ystävääni lainaten. 

En edes ole kiinnostunut suomalaisista elokuvista. 

Vierailija
18/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu mutta pidän ihmettelijää yksinkertaisena. Jos ihmettely tapahtuu hyvin suurieleisesti ja taustalla selvästi tarkoitus nolata toinen, näpäytän joskus takaisin.

Esimerkiksi kerran työpaikalla puhuttiin jostain päivän uutisesta, yksi oli aivan kuutamolla asiasta. Vähän aikaa ihmeteltiin eikö tiedä mistä puhutaan, kun tämä yksi sanoi ettei sinä päivä ollut uutisia lukenut, avattiin asia pääpiirteittäin ja tämä pääsi mukaan keskusteluun.

Jos joku alkaisi ihmettelemään etten muista jotain elokuvaa vuodelta miekka ja kivi ja jäisi asiasta isoon ääneen jankkaamaan ja silmiä pyörittelemään, todennäköisesti pystyn vetämään hatusta jotain aiheeseen liittyvää mitä nyt "ainakin pitäisi tietää".

Normaaliin keskusteluun kuuluu myös tiedon jakaminen ja jokaisella on jotain mitä "kuuluisi tietää" muttei tiedä.

Vierailija
19/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeriä nauratti, kun en katsonut Game of Thronesia, kun kuulemma kaikki katsovat. Sanoin sille, että vaikka puolimiljoonaa katsoo, viisi miljoonaa ei katso. Oli vähän hölmistyneen näköinen. 😂

Vierailija
20/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ihmetteli, kun en 30 ikävuoteen mennessä ollut maistanut Jägermaisteria! Tokaisi minun olevan outo kolmekymppinen, että hän on juonut sitä jo teinistä asti. Nyppii yleensäkin kaikenlainen ihmettely, jos joku ei ole tehnyt/maistanut/nähnyt/kuullut jotain "mitä kaikki muut ovat". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme