Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät joilla ei ole lapsia, korkkaatteko työpäivän jälkeen?

Vierailija
08.09.2020 |

Kuinka usein?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korkkaa. Jos tehdään jotain spessuhyvää ruokaa niin saatetaan ottaa lasilliset viiniä. Mies saattaa ottaa viskin jos on ollut pitkä ja rankaa työpäivä. 

Vierailija
22/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat kun alkaa, niin korkkaan joskus.

Ihanaa nauttia parista kaljasta ja hevimetallista, kun naaras ja pennut ei rääy siihen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain perjantaina illalla saatan ottaa yhden saunasiiderin tai max. 2 lasia viiniä. Arkena en käytä alkoholia, paitsi kesälomalla.

Vierailija
24/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2-3 viikossa tulee otettua vähän jotain alkoholipitoista.

Tosin niin tekevät lapselliset ystävänikin. Aika usein istumme iltaa myös terassilla. Se on asuinmaassamme täysin hyväksyttyä eikä kenenkään ole pakko vetää änkyräkännejä heti kun on lasi nenän edessä.

Vierailija
25/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuvitteleeko joku että lapsettomat ovat alkoholisteja? Juhlivat vain koko ajan? En ymmärrä aloitusta?

Kyllä, näin juuri monet itseasiassa kuvittelevat. Useimmiten ne lapselliset ihmiset, jotka ITSE ryyppäävät kaikki lapsivapaat hetket, ja jotka eivät ITSE keksi mitään muuta keinoa rentoutua. Luonnollisesti he siis päättelevät, että koska he ITSE lapsettomina ryyppäisivät, myös velat tekevät niin.

Kysymys kertoo siis paljon sen kysyjästä.

Kaikki lapsettomat eivät myöskään ole veloja.

Vierailija
26/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en korkkaa. Korkkailu kuuluu vain juhlimiseen kodin ulkopuolella. En kyllä juhlikaan kovin usein. Nyt korona-aikana olen kerran käynyt terassilla joskus heinäkuussa, sekin pikaisesti. Ei kiinnosta juhlia nyt.

Vierailija
27/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuvitteleeko joku että lapsettomat ovat alkoholisteja? Juhlivat vain koko ajan? En ymmärrä aloitusta?

Et tosiaan tainut ymmärtää lukemaasi. Eihän ap mitään tuollaista kirjoittanut.

Ohis

Vierailija
28/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin juuri monet itseasiassa kuvittelevat. Useimmiten ne lapselliset ihmiset, jotka ITSE ryyppäävät kaikki lapsivapaat hetket, ja jotka eivät ITSE keksi mitään muuta keinoa rentoutua. Luonnollisesti he siis päättelevät, että koska he ITSE lapsettomina ryyppäisivät, myös velat tekevät niin.

Kysymys kertoo siis paljon sen kysyjästä.

Ei vaan kyllä tuo sun tulkintasi kertoo nimenomaan sinusta.

Vierailija
29/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin lapsemme syntyi otin kerran keskellä viiikoa ja lauantaisin saunoessa muutaman kaljan. Se keskellä viikkoa saattoi olla jossain pubissa kanssa, mutta tosiaan pari tuoppia kerralla korkeintan.

Vaimo ei ole juuri ollenkaan juonut alkoholia, ainoastaan jossain juhlissa.

Tapani eivät ole muuttuneet ollenkaan lapsen syntymän jälkeen (hän syntyi jo 20 vuotta sitten) . Lapsi ei ole kärsinyt siitä että otan lauantaisin saunakaljaa. Eihän Suomessa ole mikään kieltolaki voimassa, vai onko?

Vierailija
30/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en juo juuri ollenkaan (koska krapula tulee niin vähästä ja kestää kauan), mutta silloin kun join, niin työpäivän jälkeen ainoastaan perjantaisin.

Vierailija
31/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkailen kyllä, mutta yleensä tulee paristakin oluesta sellainen tappokapula, että ei. Jos lähden viihteelle, en nouse sängystä kahteen päivään. Ja sitten masentaa noin viikon päivät.

Vielä en ole oppinut siihen, että alkoholista on minulle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
32/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkaan aina kun on mahdollista, jääkiekko, sauna, ruoan teko, pihan siivous = bisse tai useampi tahi viiniä pöntöstä. Alkoholia tulee olla kotona sen verran, että ei tarvi joka välissä lähteä alkoon.

Näin on. Vaikka vieraana olisi kokonainen jalkapallojoukkue, kotivaran tulee riittää pitämään heidät tajuttomassa etukumarassa ainakin pe-su.

Vierailija
33/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksikin vaikuttaa jo uniin niin en. Ja siksi jätän alkoholin juhliin kun viikonloppuna olisi kiva tehdä muutakin kuin olla voipunut.

Vierailija
34/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikon päätteeksi tulee joskus otettua pari olutta tai pari lasia viiniä, mutta en nyt mitään ryyppäämistä harrasta silloinkaan. Keskellä viikkoa juon mitään aika harvoin, poikkeuksellisen rankan päivän päätteeksi saatan satunnaisesti ottaa yhden keskellä viikkoa. Kivempi herätä aamulla kun on nukkunut kunnolla eikä väsytä, niin arkena kuin viikonloppunakin.

Vierailija
35/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin muuten miettimään, että mitä nämä "koskaan en ota kun pari lasia viiniä" ihmiset tekee sille lopulle pullolle?

Sittenhän sitä on otettava muutama päivänä peräkkäin, jos lasillinen on oikeasti sen yhden annoksen verran. Muuten loppu menee pilalle.

Vai onko lasillinen sellainen isoon puolen litran viinilasiin kaadettuna? Sittenhän yksi pullo on vain pari lasillista. 😁

Itsekin juon yleensä viiniä (siis jos jotain alkoholia otan) ja jos ei pulloa mene kerralla niin kyllä siitä on sitten seuraavana päivänäkin otettava vielä pari lasillista, jos ei halua laittaa sitä hukkaan. Pieni määrä menee nopeasti pilalle pullossa.

Vierailija
36/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin muuten miettimään, että mitä nämä "koskaan en ota kun pari lasia viiniä" ihmiset tekee sille lopulle pullolle?

Sittenhän sitä on otettava muutama päivänä peräkkäin, jos lasillinen on oikeasti sen yhden annoksen verran. Muuten loppu menee pilalle.

Vai onko lasillinen sellainen isoon puolen litran viinilasiin kaadettuna? Sittenhän yksi pullo on vain pari lasillista. 😁

Itsekin juon yleensä viiniä (siis jos jotain alkoholia otan) ja jos ei pulloa mene kerralla niin kyllä siitä on sitten seuraavana päivänäkin otettava vielä pari lasillista, jos ei halua laittaa sitä hukkaan. Pieni määrä menee nopeasti pilalle pullossa.

Jos ostaa vain pieniä viinipulloja eli 0,375 litraisia, niin voi juoda sen yhdessä illassa, etenkin jos jakaa sen jonkun toisen kanssa.

Vierailija
37/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korkkaa, enkä syö "jotain hyvää". Olen terveys- ja sporttinatsi. Em. aktiviteetit pilaavat kehitykseni ja palautumiseni.

Jokainen toki omalla tavallaan, muiden touhut eivät minulle kuulu.

Vierailija
38/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkailen kyllä, mutta yleensä tulee paristakin oluesta sellainen tappokapula, että ei. Jos lähden viihteelle, en nouse sängystä kahteen päivään. Ja sitten masentaa noin viikon päivät.

Vielä en ole oppinut siihen, että alkoholista on minulle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kannattaa käydä tutkituttamassa tuo. Serkulla oli sama homma ja yhden baari-illan jälkeen vaan kupsahti. Oli maksan toiminnassa joku häiriö, ainoa merkki oli jäätävä krapula, muuten terve liikunnallinen nuorukainen, eikä tosiaan ollut mikään salajuoppokaan.

Vierailija
39/39 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työ oli todella stressaavaa, niin nollaamista tuli harrastettua paljon. Nykyään paremmassa työssä, niin alkoa menee vain satunnaisesti juhlissa, eli näinä aikoina todella harvoin. Kaksi kertaa taisin kesän aikana ottaa.