Oletteko koskaan joutuneet vaihtamaan työ tai opiskelupaikkaa ihastuksen takia?
Kommentit (35)
Itse kärvistelen ihastuksen takia siinämäärin, että alkaa tuntumaan ainoalta vaihtoehdolta koska se laskee viihtyvyyttäni huomattavasti.
Parempi repäistä itsensä irti tuollaisesta tilanteesta.
Mielestäni on hyvä päätös lähteä, jos joutuu työskentelemään tiiviisti ihastuksensa kanssa.
Miksi kukaan vaihtaisi työpaikkaa tuossa tilanteessa? 😲
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. varattu tai muuten tietää, ettei voi olla yhdessä.
Haluaisin vaihtaa mutta masentaa ajatus etten näkisi häntä enää joten oon loukussa...
En ole vaihtamassa. Käsittelen tunteeni jos en saa vastakaikua, en pakene niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pakit työpaikalla voisi olla kiusallista.
Joo, oli pientä seukkailua työpaikalla ja sit se loppui, vastapuoli sanoi ettei hän aio vaihtaa työpaikkaa (vaikka hänen olisi ollut helpompi saada uusi työ) joten minä rupesin sitten hakemaan. Löysinkin vaikka siihen meni jotain vuosi.
Sieltä uudesta paikasta löytyi myös tuleva aviosiippa, joten ei ole tarvinnut katua. Ehkä en olisi koskaan tavannut häntä, jos olisin jäänyt siihen eka paikkaan.
Minä en vaihtaisi. En tosin yrittäisi ihastustani, vaan nauttisin tunteesta. Osaan hillitä itseni. Vähän kuin olisi esim. lempiruokaani tarjolla ja olen nälkäinen, mutta luvannut olla syömättä mitään, joten en koske. Nuuhkuttelen vain että onpas hyvä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihastuksen kanssa joutuu joka päivä olemaan samassa tilassa. Olen kyllästynyt pakkomielteisesti vilkuilemaan ja salakuuntelemaan ihastusta, tuntien pieniä mustasukkaisuuden väreitä aina nähdessäni miten hyvin hän viihtyy joidenkin työkavereiden seurassa. Olen kyllästynyt analysoimaan mielessäni hänen kaikki eleensä. Vaatii valtavia henkisiä voimia yrittää käyttäytyä normaalisti. En pysty edes nauttimaan hänen seurastaan vaan se on jatkuvaa kitumista. Ja siinä samalla pitäisi töihinkin pystyä keskittymään. Tämä ei tunnu menevän ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihastuksen kanssa joutuu joka päivä olemaan samassa tilassa. Olen kyllästynyt pakkomielteisesti vilkuilemaan ja salakuuntelemaan ihastusta, tuntien pieniä mustasukkaisuuden väreitä aina nähdessäni miten hyvin hän viihtyy joidenkin työkavereiden seurassa. Olen kyllästynyt analysoimaan mielessäni hänen kaikki eleensä. Vaatii valtavia henkisiä voimia yrittää käyttäytyä normaalisti. En pysty edes nauttimaan hänen seurastaan vaan se on jatkuvaa kitumista. Ja siinä samalla pitäisi töihinkin pystyä keskittymään. Tämä ei tunnu menevän ohi.
Et ole ihastunut oikeasti. Olet pakkomielteinen ja epävarma, enemmän itseesi keskittynyt kuin ns. ihastukseesi.
Silloin jos molemmat ovat varattuja, voimakkaasti ihastuneita toisiinsa ja työskentelevät tiiviisti yhdessä, on mielestäni hyvä hakeutua pois tilanteesta.
Lisään vielä, että ei kannata tuossa tapauksessa ottaa puheeksi omia tunteitaan sen ihastuksensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin jos molemmat ovat varattuja, voimakkaasti ihastuneita toisiinsa ja työskentelevät tiiviisti yhdessä, on mielestäni hyvä hakeutua pois tilanteesta.
Olin ihastunut parin vuoden ajan. Sitten satuimme samoihin bileisiin ja siitä lähti lähentyminen. Itse olin huonossa avioliitossa, joka päättyi, kun aloin suhteeseen. Nyt vuosia jo yhdessä. Mies ei enää ole samassa työpaikassa.
Tämä on eri tilanne kuin se, jos kaksi varattua ovat ihastuneita toisiinsa. Tosin sinkunkaan ei pidä tavoitella varattua.
Vierailija kirjoitti:
En ole vaihtamassa. Käsittelen tunteeni jos en saa vastakaikua, en pakene niitä.
Miten te tällaisessa tilanteessa olleet olette toimineet?
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin lähes heti AMK:ssa yhteen luokkatoveriini ja päädyimme joka tauolla juttelemaan. Suhteemme läheni siitä erään baari-illan jälkeen ja menimme treffeille ja tapailimme hetken. Olin aivan rakastunut mutta tämä toinen osapuoli koki että ei halua suhdetta kanssani mutta toivoi että voisimme olla edelleen kavereita koulussa. Olin aivan rikki asiasta ja minulle olisi ollut vaikeaa jatkaa samalla luokalla. Olikin helpotus että sain opiskelupaikan muualta. Tämä ei kuitenkaan ollut syyni vaihtaa koulua, koska aiempi koulu oli minulle alunperinkin ollut vain varasuunnitelma.
Kiusaamisen takia on moni.