millaisia teidän 9-11v. POJAT ovat?
tekevätkö kotitöitä? miten koulussa menee? ovatko kiltejä, missä asioissa on ollut ongelmia jne.
vastatkaa rehellisesti..
Kommentit (5)
Ihana, liikunnallinen (pelaa futista tosissaan), aika kiltti, mutta myös vilkas, touhukas, puhuu tauotta, vähän huolimaton ja odottaa usein että häntä "passataan", joko äiti tai sisko...? Tekee läksyt, mutta usein valituksen säestyksellä. Ulkona viihtyy ja toki pelaisi ipadilla kaiken aikaa jos saisi. Suurin onglema (riitelyn aihe) on nykyään vaatteet, Kaikki pitäisi olla kallista merkkikamaa, mikään ei kelpaa, mikään ei ole tarpeeksi hyvää.. huoh. Muuten ihana reipas poika.
poika on 9-vuotias, täyttää pian 10. koulu sujuu hyvin ja poika pitää koulusta. kavereita on omalta luokalta ja edellisestä koulusta useita, eikä sellaista "paras kaveri" -juttua tunnu olevan, kuten noilla meidän tytöillämme. poika harrastaa uimista ja judoa ja liikkuu muutenkin kaiken vapaa-aikansa, skeittaa, pyöräilee, hyppii trampoliinilla, etsii geokätköjä - mitä vain kavereitten kanssa ylipäätään voi tehdä. poika on todella hellyydenkipeä ja tulee mielellään syliin tai kainaloon istumaan, joko minun tai mieheni syliin. haluaa aina välillä vieläkin nukkua mieheni vieressä, jolloin minä olen pakotettu siirtymään sohvalle. =D
ja ne negatiiviset piirteet... poika on järjettömän kärsimätön. jos geokätkö ei löydy just nyt heti, on aivan sama löytyykö se ollenkaan, koska ärsytys on jo ehditty kehittää. yhden tietokoneen hän paiskasi lattialle, kun jokin peli meni huonosti. jos sisko ei justnythetiäkkiä näytä hänelle sitä kuvaa, jolle sattuu nauramaan sillä hetkellä, vääntyy naama uhkaavasti raivoon. tämä on ihan vähän helpottanut, mutta edelleen asian kanssa on opettelua. sekä minulla että pojalla.
10v poikani on luonteeltaan rauhallinen, sosiaalinen, auttavainen ja hyvin tiedonhaluinen. Rauhallisesta luonteestaan huolimatta on erittäin fyysinen tyyppi, jatkuvasti liikkeessä, ei mitään levotonta pörräämistä, mutta hyppii trampalla, pyöräilee, pelaa jalkapalloa, aina ohimennessään vetää muutaman leuan, parkouraa.
Koulu menee ok, vaikuttaa aika älykkäältä ja sanavalmiilta tyypiltä ainakin sisaruksiinsa suhteutettuna, mutta ei oo kovin motivoitunut koulunkäyntiin vaan unohtelee tavaroitaan ja läksyjään. Melkoinen sottapytty on kanssa.
Ihana poika kaikkiaan, vaikkakin noi ärsytyspiirteet siinä ärsyttää, kun ne on niin selvästi minun piirteitäni.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 11:52"]
10v poikani on luonteeltaan rauhallinen, sosiaalinen, auttavainen ja hyvin tiedonhaluinen. Rauhallisesta luonteestaan huolimatta on erittäin fyysinen tyyppi, jatkuvasti liikkeessä, ei mitään levotonta pörräämistä, mutta hyppii trampalla, pyöräilee, pelaa jalkapalloa, aina ohimennessään vetää muutaman leuan, parkouraa.
Koulu menee ok, vaikuttaa aika älykkäältä ja sanavalmiilta tyypiltä ainakin sisaruksiinsa suhteutettuna, mutta ei oo kovin motivoitunut koulunkäyntiin vaan unohtelee tavaroitaan ja läksyjään. Melkoinen sottapytty on kanssa.
Ihana poika kaikkiaan, vaikkakin noi ärsytyspiirteet siinä ärsyttää, kun ne on niin selvästi minun piirteitäni.
[/quote]
Jatkan vielä, että kotitöihin osallistuu pyydettäessä, vapaaehtoisesti lähinnä ruoanlaittoon. Mielellään on apuna miehisemmissä jutuissa, vaihtaa autooni renkaat, haluaa vaihtaa lamput, innoissaan mukana remonteissa ja pihatöissä.
On kiltti. On myös vilkas, puhelias, auttaa kotitöissä, tekee läksyt, pitää kiinni sovituista asioista, saa aikaan noloja tilanteita julkisilla paikoilla, mutta antaa myös aihetta ylpeyteen. Sanoisinko, että ihan tavallinen pikkupoika.