Muisteletko paljon menneitä aikoja?
Minä muistelen. Olen ihan tyytyväinen nykyiseen elämääni enkä ole masentunut, pelkää tulevaisuutta tms. Minulle on vaan tapahtunut niin ihania asioita menneisyydessä, että vaivun päivittäin niitä muistelemaan. Niistä saa niin paljon voimaa! Niitä on ihanaa kantaa mukanaan sydämessä ja palata niihin aina uudelleen <3
Kommentit (3)
Näin vanhemmiten on aikaa muistella. Moni asia on jopa saanut ratkaisun nyt vuosien kuluttua, kun on osannut sijoittaa ne oikeisiin yhteyksiinsä. Sukulaisten ja ystävien kanssa on mukava muistella menneitä Useinhan on niin, että varhaisesta lapsuudesta muistaa vain pienen välähdyksen, mutta joku toinen osaa kertoa, mistä oli kysymys.
Olen myös "löytänyt" uudelleen muutaman pikkuserkkuni, joiden kanssa pidämme nyt aika tiivistä yhteyttä. Tapaamisemme ovat olleet välillä kerrassaan hulvattomia, kun olemme muistelleet lapsuuttamme. Lisäksi olemme harrastaneet kaikki sukututkimusta ja sen kautta muistelleet paljon jo elämästä poistuneita sukulaisia ja heidän toilailujaan. Hyvät naurut on saatu.
Kaikki muistot eivät tietenkään ole hauskoja, vaan mukaan mahtuu monia surullisia ja pahoja juttuja, omasta tai muiden läheisten elämästä. Monia tapahtumia ei ole ymmärtänyt lapsena, mutta nyt kun asiaa miettii, niin huomaa, mistä mikin johtuu tai miksi minä tai joku muu reagoi niin kuin reagoi. Vanhat muistot ovat saaneet minut ymmärtämään nykypäivää - ja itseänikin - paremmin.
AP, muistelen vain niitä asioita, jotka ovat olleet elämässäni hyviä. En ole selvinnyt elämästä todellakaan helpolla, pikemminkin tuntuu, että elämä on vetänyt minut kölin alta useammin kuin kerran.
Muistelen joitakin välähdyksiä lapsuusvuosistani, tämä johtuu siitä, että löysin joitakin vuosia sitten yli 30 vuotta kateissa olleen lapsuudenystäväni. Hänen myötään on palautunut mieleeni paljonkin pieniä asioita kylästä, jossa asuimme.
Kokonaisuutena ei minulla ole kovin paljoa muisteltavia hyviä asioita.