+++++Ensikoiden keskiviikko+++++
Kommentit (64)
kiva kun plussanneet käytte täällämeitä moikkaamassa o/ Mä kyllä käynkin teitä vaklailemassa tuolla o-puolella, heh!
Ei oo nyt ollu suunnitelmissä gynellä käynti, mutta jos kivut jatkuu niin aion kyllä sit mennä. Mua saa muutenkin repiä lekuriin puoliväkisin, kun oon niin turhautunut tuohon meidän terveyskeskuksen toimintaan. Ja tosiaan opiskelijana ei oikein ole varaa mennä yksityiselle. Tosin terveyskeskuksen perhesuunnitteluneuvolasta ei ole kuin pelkästään hyviä kokemuksia, toivottavasti siis jatkossakin! Ja saattaahan ne kystat hävitä itekseenkin? Jospa tää olis jotain tädin jättämää oikuttelua tai sit ovis on tulossa tässä kierrossa varhain. Tai jtn. No enivei, tarkkailen kroppaani!
joo aattelin sitten uskaltaa plussautuneeksi (vaikka eihän tiedä vielä mitä siellä on vaikka olis tuulimuna), varasin myös ultran yksityiselle (siihen paikkaan hesassa jossa tehään niitä 3d/4d ultriakin) parin vkon päähän, on tämäkin piinallista odottelua edelleen... en vaan saa aikaiseksi siirtyä tuonne o-puolelle vaikka kävin siellä lukemassakin ja Jouhikin oli jo sinne ehtinyt, vilkutukset Jouhille :) keräilen tässä rohkeutta ja ehkäpä tässä uskaltudunkin, tääl on niin ihanaa ja tuttua porukkaa ettei millään malttaisi jättää tätä pinoa
toivottavasti saadaan vielä tässä kuussakin monta enskaa mukaan tuonne o-puolelle niin ois tuttua ja turvallista, sädetykset kaikille ++++
Nyt on menossa 20/31. Eli aika aikaisessa vaiheessa kait mulla nää oireet alkais, jos tää nyt on sitä?! Just heräsin päikkäreiltä, ja tisut on niin kipeät, että huh huh!!
Toisaalta huolestuttaa, että mitä tää on, jos ei vauvaa.. Tuli mieleen kaikenmaan munuaissyövät ja kohtutulehdukset ynnä muut hämärät =) No, pianpa tuo selviää.
Kiitois peipposka ja muut plussausonni-toivotteluista :)
Serkkis
Ihan selviä PMS-oireita nää on, eikä raskausoireita: olen itseskellyt tässä koko illan masentuneisuuttani (" kun ei me ikinä saada sitä vauvaa..." ) ja hirveä makeanhimo on iskenyt! Tosi masentavaa! :(
[color=deeppink]Aurora[/color]: kiva kun kävit tälläkin puolella! Mutta kuten huomaat, niin vähän surkeat fiilikset on. Olin ajatellut testata ensi viikolla, mutta täti tulee ennen sitä, ei varmaan mene montaa päivää... Niin, jos ei oo lauantaina tullut, niin EHKÄ testaan, kun ois vähän kosteampaa menoa illalla... Tulisin vaan NIIN mielellään jo teidän kanssa tonne toiselle puolelle...
[color=deeppink]Sere[/color]: sun oireet ne vasta lupaavilta kuulostaa! :) *bd*
[color=deeppink]Emma[/color]: tylsää toi tiputtelu! :S Kannattaa tosiaan varmaan (tuokin) asia selvittää -mikäli se ei satu olemaan kiinnittymisvuotoa, ja onkin plussa tulossa! *bd*
No niin, lähden taas hakemaan lisää jätskiä ja hautaudun peiton alle tohon sohvalle...
Kurjaa että sulla on jo noin matalat fiilikset! Mutta koitahan jaksaa, eihän sitä tiedä!!! Mulla itelläni on toiveista huolimatta taas ihan menkkaolo, tissit järkkykipeet, vatsaa kiristää ja puristaa, valkkaria lorahtelee, selkää särkee ja välillä päätäkin, mieli on ailahtelevainen... Näitä löytyy ja kaikki viittaa tädin kyläilyyn! Odotettavaa se onkin, mutta aina se toivo vaan jostain nousee kun kierron loppu häämöttää! Mutta eikös sulla oo yleensä ollut aika oireeton olo ennen menkkoja, vai muistanko väärin? Mä ainakin uskon vielä teijän mahkuihin! =)
Heipparallaa kaikille! Ja ihan ekana...
[size=6] [color=darkviolet] ✰ ONNEA JOUHI ✰[/size] [/color]
Kauheesti on kaikki kirjoitelleet, eniten jäi mieleen [size=3][color=blueviolet] Killan [/size][/color] oireet. Jospa ne kuitenkin olisi enne siitä paremmasta vaihtoehdosta? Toivon kyllä sulle sitä plussaa kovasti. Ja itsekin aina sanot muille, että niin kauan kuin täti pysyy poissa, on toivoa! Täällä on nyt peukut pystyssä sulle!! bd bd bd
[size=3][color=MediumPurple1] Serenityllä [/size][/color] oli myös oireita, toivottavasti enteilevät plussaa!
[size=3][color=Purple2] Emkalle [/size] [/color] tervetuloa!
Nettiyhteys on nyt niin hitaalla, sivu latautuu monta minuuttia :(, etten pysty lunttaamaan mitä kaikille kuuluikaan. Kirjoittelen siis [b][color=maroon1] ).( [/color][b] juttuja ja toivon että ne sentään lähtee liikkeelle. Mä luulen koko ajan keksiväni lisää ovisoireita, joten eiköhän se ole tuloillaan. Selkä on kipeä, huippaa päästä lämmöt oli yhtäkkiä alhaalla... Sitä paljon puhuttua limaa ei kylläkään ole näkynyt. Ihme, muistan että sellaista on joskus kyllä ollut.
Haksahdin minäkin sen verran ¿taika¿uskoiseksi, että tilasin foolihappoa verkkoapteekista. Toivottavasti tepsii!
Mietin myös, että mitenkä sitä ¿suunnittelisi¿ eloa eteenpäin. Eihän kaikki tietenkään ole mun käsissä. Lopputyötä pitäisi alkaa tehdä, jotta vihdoin muuttuisi teekkarista oikeeksi diplomi-insinööriksi. On se kuitenkin vähän hankalaa, jos nyt joku firma palkkaisi mut tekemään dippatyötä ja puolivälissä pitäisi jäädäkin äitiyslomalle. Voi olla, että siitä firmasta ei jatkoduunia saisi :) No, tämä vauvahanke tuntuu kyllä tärkeemmältä, kerrankin tuntuu että oon tekemässä jotain millä on oikeesti merkitystä. Taidan tossa syksyllä vielä köyhäillä opiskelijana ja suorittaa loput kurssit. Katsotaan sitä dippaa sitten keväällä jos siltä tuntuu. Onkos täällä muita, jotka miettii samanlaisia asioita?
Tämä tyttö lähtee nyt lenkille. [b][color=purple4]Tasapuolisesti plussapaistetta kaikille enskoille!
[color=indigo]-Kesämorsian-[/color]
On se nyt pirullista, kun ei teekkari saa noita värejä kuosiin. Tosin, taitaa olla kiinni tästä selaimesta ettei kaikki värit näy.
Blaah.
-KM-
Joo, ei yleensä pahempia menkkaoireita ole, vaan tissit hiukan kipeytyy ja turpoaa, ja sit toi itkuherkkyys ja makeanhimo. Katellaan, kuin ämmän käy...
Vaan sullahan ne hyvät oireet on! Varsinkin toi lorahtelu on monella ollut selvä oire toivotusta! Otahan sä ainakin se plussa nyt, niin mä koitan sit tulla jossain vaiheessa perässä... :)
Oon kuule melko varma Killaseni että sä otat sen plussan ennen mua - niinku tekee myös mooli ja muut! Jotenkin oon aivan varma jo ettei meille sitä plussaa tuu, ei ainakaan luomu sellasta! Vatsan täytteet heitää kupperiskeikkaa joka kerta ku ajattelenkin sitä tulevaa lekurikäyntiä... Nii, ja siis noi " oireet" on mulle ihan tyypillisiä menkkaoireita ja odottelenkin menkkoja alkavaks ihan näinä päivinä, ainakin oviksen perusteella. Mutta sinä, sinä se taidat vielä yllättää - ennen kaikkea ittesi! ;) Me kaikki muut sen sijaan uskotaan sun solujen jakautuvan kovaa vauhtia! Rutistus!
halaukset sinulle, mutta äläpäs vielä heitä kirvestä kaivoon nimittäin mulla oli just ennen sitä matkaa pms oireet ja ahistusta ja masennusta aivan kuten tätiä ennen, että hormoonit heittelee plussakierrossakin, jaksuja ihan hirveesti!
nauku
Vai pitäis uutisia kertoa..? :)
Eipä tässä sen kummempaa.. aamuisin etova olo edelleen,vatsa kova tai sellanen hassu.. Tuntuu ku muurahaisia kävelis.. Väsyttää.. Ja tänään... alaselkää jomottaa kummasti.. tai väsyy seisomiseen nopeasti... Siinäpä ne tärkeimmät uutiset.. Nyt kp 13/26-27 tai ainakin pitäisi olla...
En kyllä ainakaan vielä aio testailla... PIINAILLAAN vielä... :)
Plussaonnea kaikille..
Jouhi: Tarrasukkia ja reilusti vauvaliimaa!!!! :) Ja kaikille muille plussanneille kans Jos niitä oli.. Hiukan omissa ajatuksissa olen.. Mistä lie johtuu... :) HUOMISEEN!!!
Tää itkupilli alkoi nyyhkyttämään Killan surullisen olon vuoksi:( On ihan epäreilua, että joillekin se vauva ei meinaa millään masuun löytää, vaikka kuinka haluaisi ja toivoisi:( *nyyh*
Mutta Killa (ja muut pidempään yrittäneet): Se on vaan luotettava ja uskottava siihen, että joku kaunis päivä saa pidellä omaa, ihanaa vauvelia sylissään! Jos ei se " luomusti" onnistu, niin pienen avustuksen myötä aivan varmasti! Ei saa luovuttaa (enkä kyllä usko, että olet luovuttanutkaan), vaan on yritettävä päättäväisesti tarpoa kohti parempia päiviä:) Niitä parempia päiviä on varmasti vielä paaaaljon edessäpäin! On vain ajateltava (vaikka varmasti välillä vaikeaa onkin), että kaikella on tarkoituksensa ja se oma, juuri se joka on tarkoitettukin teidän lapsukaiseksi aivan varmasti löytää jossain vaiheessa perille...nykyisin on niin paljon erilaisia " karttoja ja kompasseja" , että on mahdotonta eksyä kovin pahasti:)!!! *superrutistus ja tsemppaus*
Tässä vielä loppukevennykseksi ja illanpiristykseksi muutama lääkärin sanelu (sanelut ovat ihan oikeasti olemassa ja saneltu):
*Ohessa resepti, jonka pyydän ystävällisesti syömään.
*Potilas on parantunut hoidosta huolimatta.
*Alaraajoissa todetaan 1,5 metrin pituusero.
*Potilas saanut vasemman käden repaleisen koiran puremahaavan.
*Kirjoitetaan allekkain yhteen riviin.
*Juonut kaksi pulloa kirkasta puoleen mieheen.
*Potilas on tulossa nyt pyörätuolilla Imatran aluesairaalasta.
*Potilas on turkulainen nuori mies, ei muuta vikaa.
*Potilas tulee näyttämään oikeaa keskisormeaan.
*Itsenäisyyspäivänä pudonnut WC-pytyltä ja 118 tullut apuun.
*Eilen ei muista syöneensä mitään sopivaa.
*Tänä aamuna potilas mennyt vessaan. Tuolloin tullut kumma tunne siitä, että ollut siellä aikaisemminkin.
*Valvonut koko yön, ajoittain nukkunut.
*Päivässä n 20 pll olutta. Oluen katsoo olevan ainoa itselleen sopiva ravinto. Alkoholin käytön kieltää kokonaan.
*Oikea kylki tippunut hevosen selästä maanantaina.
*Potilas kiroilee, kun mahaa painelee, eli saattaa aristaa.
*Potilaan purema tuntuu tavalliselta.
*Jatkosuunnitelmat ja johdonpäätökset.
*Ollut laserleikkauksessa peräpukamiensa kanssa.
*Potilas tulee Rauman aluesairaalasta sängyssä maaten saattajan kanssa.
Jouhi: onnittelut plussasta, paljon vaaviliimaa mukaan maha-asukille. Kerrohan sitten kun voin päivittää sut plussanneeks lan kera esittelypinoon :)
Meriheppa: No eihän sillä tädillä nyt ollu minkäänlaisia tapoja ku tolleen kesken työpäivän saapui
Sadeye ja Oona piinailee :) bdbd
cerbera ja Remukka tsemppiä oviksen etsintään
emka: tervetuloa mukaan tähän mahtavaa porukkaan :) kävisikkö laittamassa oman esittelysi vielä meidän esittelypinoon niin päivitän sen sitten sinne. Löytyy tän linkin takaa: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7834794&p=1&tmode=1&smode…
Killa: Kyllä se plussa sieltä nyt tulee bdbd
desejo: Toivottavasti kuitenkin nautit lomasta, eihän sitä kovin kivaa oo yksin lomailla mutta eiköhän sitä aina jotain ajanviihdettä löydä :) toivon mukaan uusi luge-annostus on parempi
Sere: lupaavalta kuullostaa bdbd
Emma: kyllä varmaan kannattaa selvittää toi asia, ei oo kivaa ku vähän väliä saat kärsiä tiputtelusta.
Naksu, Kesämorsian, MaryRose, Aqua, Titi, Peipposka, Lyylis: *Vilkuti vilkuti* ja muillekkin enskoille ketä en muistanu mainita.
Viipuli ja Miauu: päivittelin teidät jo, mutta ilmotelkaa jos haluatte muuttaa tota la:ta :) onnittelut vielä kertaalleen.
-Sara-Maria-
ONNEA Jouhi!! Nopeaa toimintaa :)
Pahoittelut tätsystä Meriheppa :/ No, innolla tulevaan kiertoon vaan!
Killan " oireet" on aika vakuuttavat eli oliskohan se sittenkin... :) bd
(.) Ei tätsyä tänäänkään, kp 39. Mutta kertokaapa mitä meinaa kun oletetun oviksen jälkeen (n. kp 15-17?) on alavatsaa turvottanu ja nippaillu ihan tauotta. Ensin ajattelin, että kai pieni turvotus kuuluu asiaan, mutta nyt ei naurata kun ei enää mene kaksien housujen nappikaan kiinni?! Alavatsa on ihan pallona, siis niin selkeesti että miehen kanssa sitä eilen illalla ihmeteltiin. Ja nyt kun miettii, niin aamuisin on ollu nokka tukossa ja allergiaa se ei voi olla... Naamakin kukkii iloisesti pitkästä aikaa. Millanen hormonihirviö musta on tullu?! Enpä olisi uskonut että pillerien jättäminen näin muuttaa ihmistä.
Sorge, tulipa kovin omanapaista...
Sikuri
kävin vilkasemassa odotuspuolella ja totuus iski eteen! Ystävä, jonka kanssa yhdessä piinailtiin alkukuumeilut, tosin me alotettiin vähän heitä ennen yritys, on jo 33 raskausviikolla! Tää kamu muutti kauemmas jokunen aika sitten eikä olla kauheesti pidetty yhteyttä, ilmeisesti sp ei siellä pelaa ja aikaa ei tunnu olevan soitteluun.. Mutta siis jo noin pitkällä, apua! Ja täällä tämä surkimus vaan vielä yritää epätoivoisesti raskautua! Muistan kuinka joskus sen alkuraskauden aikaan vitsailin että tietty tää menee sit niin että niillä on jo vauva eikä meillä oo vielä masuakaan - ja näinhän tää näyttää menevän! Kurjuus! :(
Kiitos kovasti kaikille, jotka elätte mukana tätä mun piinailua, mutta entistä huonommalta näyttää: hermot meni ja äsken testasin [color=blue]negan[/color]! Ei kylläkään hajua oviksesta, mutta oireiden perusteella tätiin ei enää paljon ole aikaa, joten kyllä testin olisi pitänyt jo näyttää, jos ois plussa ollut tulossa... Nyt lupaan, etten enää hommaa mitään testejä kotiin (nyt oon aina samalla ottanut, kun ovistestejäkin...), kun tulee vaan turhan testattua! Niin, ja oli niitä erityisen herkkiä testejä, joten ei ole epäselvyyttä mitä tässä nyt on odotettavissa!
Viipuli: aina noi jutut kuitenkin vähän naurattaa, joten kiitos niistä! :)
Naksu: mä en ole nyt o-puolelle pahemmin jaksanut kurkkia, mutta kattelin tota esittelylistaa ja totesin, että Q ja Pepsiskin on jo viimesillään! Niin mä vaan kuvittelin ehtiväni niiden kanssa yhdessä " odottamaan" , mutta toisin kävi... :( Mitenhän me sun kanssa saatais tää homma vähen paremmalle tolalle?!
Killa ja Naksu: Plussa säteitä sinne paljon. Toivotaan, että teillä olis tärpännyt!! Samoin sadeye ja Oona ++++teillekin ja tietty kaikille muille ;)
Trixie2: Ymmärsinkö oikein, että tätiä ei ole kuulunut, etkä oo testannut??? PIINAATKO tosiaan vielä? HUI ++++++
Emma vaikka ei lääkäreistä tykkäiskään, niin kannattaa selvittää mikä on. Ei oo kiva jos " jatkuvasti" vähän tiputtelee.
Sikurisokeri: Paljonkos siun kierto yleensä on? Millon oot jättänyt pillerit pois? Jos turvotus ja nippailu olisikin sitä mitä kaikki toivotaan???pdpdpd
ON: Oikealle alaselkään koskee välillä edelleen. Ei kuitenkaan niin paljon kun eilen. Ovista testailen ja kahtena päivänä siis haamu. Nyt kp 11. Edellinen kiertohan veny 33 päiväseksi. Tai aloitti pienen tiputtelun kp 29, mut menkat alko kunnolla vasta kp34 (tai siis 1) Eli eilinen ois ollut tuon 28 kierron mukaan kp 14, mut kun tuo edellinen tosiaan venähti...
Tulipa sekava selostus :)
T:Remukka
Olitkin testaillut... Pahoittelut negasta " halaus" Oletteko jo kauan yrittäneet. Meillä menossa vasta/jo kuudes kierto ja nyt jo tuntuu, että tärppäis jo!!
Mulla vielä molemmat siskot ja yksi kaveri odottavat. Kaikki ovat suunnilleen raskauden puolivälissä. Siskoilla raskaudet tärppäs vielä ihan tosta noin vain.. No mutta me tehdään pitkään ja hartaasti! Ainakin tuntuu siltä ;).
T:Remukka
ja kyllä on monella lupaavat oireet, jännittää ihan sikana, röh!!
Killalle ja Naksulle erityisesti isot peukutukset bdbdbdbd +++++ Ja tietty kaikille muillekin!!
Tervetuloa turisemaan uudet enskat! Onneks teitä tulee tänne, niin ei jää meikäläinen ihan yssikseen kuumeilemaan :)
Juu ja lakanoita on täälläkin pöllytelty, taitaa olla myös mun miehen parasta aikaa ;) Tai Matin sanoin: elämä on ihmisen parasta aikaa :D
Heihei ja tulkaahan piinailijat kertoomaan uutisia heti kun kerrottavaa on!