Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ravintolan hinnoissa on niin paljon ilmaa

Vierailija
08.09.2020 |

Olen huomannut että hinta on selvästi korkeampi kuin lautasella olevat raaka-aineet. Miksi minua huijataan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintolanpitäjä haluaa myös tuottoa? Mietipä sitä. 

Vierailija
2/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ravintolanpitäjä haluaa myös tuottoa? Mietipä sitä. 

Kannattaa myös miettiä sitä, että tarvitseeko sen ravintolan työntekijöille maksaa palkkaa? Tai miten tuo verojen maksu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se ravintolan vuokra maksaa? Sen tarjoilijan ja kokin palkka? Niiden raaka-aineiden kuljetus ravintolaan? Ravintolan pitäminen siistinä päivästä toiseen? Ravintolan lakisääteiset verot ja maksut? Joku pieni siivu joka tekee koko ruljanssin kannattavaksi omistajalle?

Huono trolli.

Vierailija
4/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan sinunkin palkastasi ilmat pois niin ehkä ymmärrät :D Toki trollit eivät yleensä palkkaa saa. 

Vierailija
5/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on helppo huijata koska et vaikuta kovin fiksulta.

Vierailija
6/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne annoksen raaka-aineethan ovatkin ravintolan ainoat kulut.

Kokki, tarjoilija ja siivooja tekevät työtään ilmaiseksi ihan vaan hyvää hyvyyttään, vuokraisäntä on niin höveli, ettei pyydä vuokraa ja kalusteetkin on joku lahjoittanut. Sähkö- ja vesilaitoskaan ei viitsi mitään laskuttaa...

Ja mikäpä yrityksen tarkoitus on, ei ainakaan tuottaa voittoa...

Vierailija
7/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat maksaa vain raaka-aineista, sitten ostat niitä raaka-aineita ja kokkaat itse. Ravintolaan mennessäsi maksat lisäksi siitä että joku on sen ruuan sinulle valmistanut ja tarjoillut, saat syödä sen miellyttävässä ympäristössä, eikä sinun tarvitse huolehtia tiskeistä.

Vierailija
8/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myös ruoassa on ilmaa, kaikenmaailman moussea, siksi hinnoissakin pitää olla.

Vierailija
9/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulurakenne. Stadissa on jo vuokra hurja, jos hyvä sijainti. Palkat, verot, markkinointi...

Vierailija
10/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola ei ole yhtä kuin pelkkä ruoka. Ravintola on palvelu, johon kuuluu yhtenä osana valmistettu ruoka.

Vierailija
11/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola ei ole yhtä kuin pelkkä ruoka. Ravintola on palvelu, johon kuuluu yhtenä osana valmistettu ruoka.

Miksi sitten usein Suomessa asiakaspalvelija on tyly, pöytä sotkuinen ja muut asiakkaat huutaa kuin apinat eläintarhassa?

Vierailija
12/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat maksaa vain raaka-aineista, sitten ostat niitä raaka-aineita ja kokkaat itse. Ravintolaan mennessäsi maksat lisäksi siitä että joku on sen ruuan sinulle valmistanut ja tarjoillut, saat syödä sen miellyttävässä ympäristössä, eikä sinun tarvitse huolehtia tiskeistä.

No mut hei! Kaupan hinnoissakin on ilmaa. Ei sieltä jauhelihaa saa mullikan ruhon hinnalla. Kauheaa kusetusta. Ap:n pitää kasvattaa ruokansa itse.

Vierailija
13/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas pikemminkin ihmetellyt, miten ravintolat voivat pysyä pystyssä lainkaan tässä korkeiden verojen/sivukulujen ja paskan ostovoiman maassa.

Vierailija
14/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten usein Suomessa asiakaspalvelija on tyly, pöytä sotkuinen ja muut asiakkaat huutaa kuin apinat eläintarhassa?

Koska käyt halvoissa räkälöissä.

Vierailija
15/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuollaisessa "ravintolassa" käydä maksavana asiakkaana?

Kokemukseni ravintoloista on ihan erilainen.

Vierailija
16/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kuluja on paljon, mm. palkat, vuokrat, sähkö, vesi, puhelimet, nettisivut, kirjanpito, ruokien raaka-aineet + hävikki yms yms. Ja lisäksi pitää vielä saada voittoakin.

Vierailija
17/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kuluja on paljon, mm. palkat, vuokrat, sähkö, vesi, puhelimet, nettisivut, kirjanpito, ruokien raaka-aineet + hävikki yms yms. Ja lisäksi pitää vielä saada voittoakin.

Plus mainonta, sisustus, keittiön koneet (jääkaapit, pakastimet, astianpesukoneet), astiat yms

Vierailija
18/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Tule mulle töihin. Saat puolen vuoden palkan etukäteen; kas tässä .

Vierailija
19/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta. Missä oikein käyt???

Vierailija
20/24 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haistele niitä, ei ilmavaivoille mitään mahda

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi