Laulukurssi netissä?
Onko esim youtubessa joku hyvä sivu jossa opetetaan laulamista (pop, rock)?
Olen karaoketasoa ja haluaisin treenata ääntäni. Sivu voi olla englanniksi.
Kommentit (6)
Ei taida olla netissä kurssia. Yksi tuttu opiskeli aikoinaan jossakin pop opistossa ja kertoi että se laulunopetus oli lähinnä opetusta siitä miten pyllyä heilutellaan esiintyessä.
Saara Aallolla ainakin on oma laulukurssi johon löytyy linkki hänen instansa kautta.
joku sivusto oli joka tarjosi eri instrumenttien kursseja, olisko noilla ollut laulukin?
Netissä on useampikin laulukurssi, esimerkiksi Sing With Sini. Hänellä myös videoita Instassa:
https://singwithsini.fi/kurssi/
On niitä youtube pullollaan, ne on vain siellä yksittäisinä eli pitää poimia erikseen, parhaiten löytää siis englannin kielellä.
Pitää myös itse hakea eri tekniikat erikseen, kuinka käytän palleaa, kuinka opin liikuttamaan kitapurjetta, kuinka tarkistan onko alaleuka rento suun tai kielen ollessa missäkin asennossa jne jne jne...
Usein näissä on vain todella vaikea netin välityksellä ja jopa paikan päälläkään opettaa toista ihan täysin, opettajalla pitäisi olla röntgen katse sinun sisään, että näkisi mitä teet ja missä vaikka ilma kulkee.
Itse käytin youtube opettajien suosittelemia apuvälineitä: peili tietenkin, tavallinen pilli, korkki suun välissä, vöitä vyötärön ja rinnan ympärillä jne jne....
Miksi treenaisit poplauluun ääntäsi - eivät tunnu nuo nykyisin pinnalla olevatkaan treenanneen? Kirjoitan tämän vuosia yksinlaulua harrastaneena ja opiskelleena.