Ärsyttääkö muitakin lässyttäminen työelämässä?
Naisvaltaisella alalla olen huomannut koulutuksissa ym. palavereissa raivostuttavan lässyttämisen ja turhien kliseiden kylvämisen.
Esimerkiksi:
"Olette tosi reippaasti jaksaneet tämän tiiviin paketin"
"Tervetuloa sinäkin Merja paikalle, olet viimeisin mut et suinkaan vähäisin :))"
"Nyt ollaan tässä pakerrettu huimasti jo koko aamupäivä, eiköhän mennä syömään masut täyteen koko porukka!"
Huoh. Voin sanoa, että lukion ja yliopiston koulumaailma on paljon asiallisempi ja "raadollisempi". Ei sillä, että silloinkaan olisin jaksanut tätä eskarimeininkiä.
Kommentit (9)
Kaikki jargon on turhaa. Lässytys, myyntipuhe, mikä tahansa.
Tekopirteä lässyttäminen on kyllä ärsyttävää. Joskus siihen on työpaikalla törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Tekopirteä lässyttäminen on kyllä ärsyttävää. Joskus siihen on työpaikalla törmännyt.
Jep. Ärsyttävää ja karmivaa. Karmivaa sen vuoksi, että ne pirteimmät lässyttäjät ovat olleet työpaikan pahimpia kiusanhenkiä, savustajia ja muutenkin luonnehäiriöisiä.
Lässytys on oksettavaa. Myös ns kuulumiskierrokset on tylsintä pskaa ikinä. Jos minua kiinnostaa toisen kuulumiset niin kysyn. +10 henkilön porukasta ehkä yhden kuulumiset on sellaisia että ovat maininnan arvoisia. Menee siis hermot siihen että Pirjo-Irmeli selittää 10 min kissansa kuulumisia.
Kokoukset pliis asiapitoisina. Jos jotkut haluaa jauhaa turhanpäiväisyyksiä niin voivat jäädä jäkättämään kokouksen jälkeen. Lounaalla ja kahvilla minglataan, ei kokouksessa.
Kertokaa joku mies tapahtuuko miesvaltaisella alalla näin ja kohteleeko tuommoiset vaihdevuodet ohittaneet naiset teitäkin kuin pikkulapsia vai hoidetaanko siellä hommat aikuismaisesti?
Kyllä, varsinkin HR:n tätit harrastaa tuota. Myös järjestävät hassuja leikkejä aikuisille, kaikki tiimityöskentelyn nimeen. Ei siinä, mutta ilmapallon pompottelussa ja tulitikun heitossa menee raja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, varsinkin HR:n tätit harrastaa tuota. Myös järjestävät hassuja leikkejä aikuisille, kaikki tiimityöskentelyn nimeen. Ei siinä, mutta ilmapallon pompottelussa ja tulitikun heitossa menee raja.
Ehkä esi-isillä oli jotain viisautta siinä kun naisia ei päästetty työelämään.
Hyi helvata! Kuulostaa just jonkun hiuskiillefirman pullaperjantailta
Meillä ei ihan noin pahaa ole, ilmeisesti taitaa olla miehiä ja naisia aika yhtälailla, mutta ärsyttää silti kun sitä esiintyy. Minä olen tullut vain tekemään duunia jotta saan rahaa, lässytys pois.