Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaisin välit salasuhteessa olevaan ystävääni

Vierailija
08.09.2020 |

Se nainen on itse sinkku ja salasuhteessa naimisissa olevaan mieheen. Pistin pitkäaikaisen ystävyyssuhteen poikki, koska hän ei suostu lopettamaan sitä suhdetta, "ainakaan vielä" omien sanojensa mukaan. Mieheni on samalla kannalla.

Teinkö oikein vai väärin?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole salasuhteessa mutta onneksi en ole ystäväsi ja onneksi minulla ei ole ystäviä yleensäkään. Nyt viimeistään huomasin millaisia ne on... Tai vastausten perusteella ainakin. Eli ei kannata kertoa mitään henkilökohtaisia asioita itsestään.

Kyse onkin siitä millainen sinä olet. Useimmat voivat kertoa henkilökohtaisia asioita itsestään. Jos sinä kerrot, ystävä katkaisisi välit. Se ei kerro mitään hänestä. Mutta sinusta kertoo.

Vierailija
22/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että kaiken maailman murhamiehillä riittää kavereita, kuten niillä monilla uskoon tulleilla.

Mutta nainen, joka (sinkkuna) ollessaan on salasuhteessa johonkin mieheen, hylätään kuin joku ih mis roska. 

No, nainen on naiselle susi. 

Älä sekoile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Ystäväsi on sinkku, ei liene sinun asiasi jos joku random mies pettää vaimoaan. 

Totta kai on. Ei se sinkkustatus tarkoita, että saa tehdä mitä ikinä huvittaa ja muiden pitää hyväksyä.

Vierailija
24/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuhan on vapaa olemaan suhteessa kenen tahansa täysi-ikäisen kanssa.

Vierailija
25/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, hirveän moni katkoo välit tuosta vaan. Ei kellään ole tullut mieleen kysyä onko ystävän suhde avoimempi kuin itsellä? Ei, katkotaan välit vaan heti kun näyttää siltä, että ystävä _pettää_. Eihän se nyt tavatonta ole että ihmiset vaikka naisen haluttomuudesta tai miehen vanhetessa avaavat suhteitaan. Omakin on im potentti vaikkei sitä varmasti arvaisi. Meillä on seksielämä keskenämme, mutta päädyimme jo iät ajat sitten avoimeen suhteeseen. Turha sellainen ystävä joka pitää h u o r a n a, saakin mennä.

Vierailija
26/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ystäväsi on sinkku, ei liene sinun asiasi jos joku random mies pettää vaimoaan. 

Totta kai on. Ei se sinkkustatus tarkoita, että saa tehdä mitä ikinä huvittaa ja muiden pitää hyväksyä.

Eivät tarvitse eivätkä kaipaa sinun hyväksyntääsi.

Vierailija
27/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, hirveän moni katkoo välit tuosta vaan. Ei kellään ole tullut mieleen kysyä onko ystävän suhde avoimempi kuin itsellä? Ei, katkotaan välit vaan heti kun näyttää siltä, että ystävä _pettää_. Eihän se nyt tavatonta ole että ihmiset vaikka naisen haluttomuudesta tai miehen vanhetessa avaavat suhteitaan. Omakin on im potentti vaikkei sitä varmasti arvaisi. Meillä on seksielämä keskenämme, mutta päädyimme jo iät ajat sitten avoimeen suhteeseen. Turha sellainen ystävä joka pitää h u o r a n a, saakin mennä.

Varattu on se, joka pettää, ei sinkku.

Vierailija
28/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse lakannut pitämästä yhteyttä ystävään, joka kertoi pettävänsä miestään. Teki tämän vieläpä ainakin pariin eri otteeseen. Jos noin isossa asiassa on valmis pettämään toisen ihmisen luottamuksen, niin eivät liene minunkaan pienet salaisuuteni turvassa hänellä. Muutenkaan en halua sellaista huonoa energiaa elämääni.

Ja sinulle, joka valitat siitä, että välit on katkaistu kun on oletettu ystävän olevan salasuhteessa, näinhän ei ole. Ainakin oman lukemani perusteella kaikki ovat _tienneet_ kyseen olevan pettämisestä.

Vierailija
29/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarvitse eivätkä kaipaa sinun hyväksyntääsi.

Kyllä tuntuvat hyväksyntää kerjäävän, kun kerran niitä ystäviä pitää haalia. Kannattaa sitten vain varatua siihen että ystävyys katkeaa.

Vierailija
30/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VieraDrilija kirjoitti:

Kommentoin tuolla aikaisemmin ja kerroin tästä ihmisestä, joka pettää puolisoitaan ja vikittelee kavereiden miehiä. Jos sua käytetään alibina, niin sehän kertoo täysin sen, että kotona oleva puoliso ei tiedä. Kerran jouduin valehtelemaan yhden pettäjän puolisolle ja se ahdisti helvetisti. Mulla raja menee siinä, että itsekkäällä käytöksellä aiheutetaan muissa ahdistusta tai pakotetaan muita valehtelemaan. Voi kun te samanlaiset löytäisitte toisenne ja me jotka ei teidänlaisia siedetä löydettäis toisemme. Jos mä olen jonkun ystävä niin yleensä kavereiden kanssa puhutaan parisuhteista ja kyllä ne jotka ovat avoimessa suhteessa tuovat asian itse ilmi eikä salaile tai pakota ystäviään valehtelemaan tai kerro "pettäneensä" kaikkien kanssa ei toki puhuta ja sekin ok ja nämä tyypit ei ole mulle läheiaiä. Asiat on ok niin kauan kun mun ei tarvitse kokea ahdistusta ystävieni puuhista. Luonnolista ja itsesuojelua on poistaa elämästä sellaiset tekijät jotka tuovat ei toivottua-painolastia ja harmia. En pakota ketään olemaan ystäväni, enkä toivo että kukaan muukaan on pakosta ystäväni.

Vierailija
31/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös itse lakannut pitämästä yhteyttä ystävään, joka kertoi pettävänsä miestään. Teki tämän vieläpä ainakin pariin eri otteeseen. Jos noin isossa asiassa on valmis pettämään toisen ihmisen luottamuksen, niin eivät liene minunkaan pienet salaisuuteni turvassa hänellä. Muutenkaan en halua sellaista huonoa energiaa elämääni.

Ja sinulle, joka valitat siitä, että välit on katkaistu kun on oletettu ystävän olevan salasuhteessa, näinhän ei ole. Ainakin oman lukemani perusteella kaikki ovat _tienneet_ kyseen olevan pettämisestä.

Sinulle, joka valitat wäää... Niin minunkin tuttuni ovat "tienneet". En itsekään jaksaisi tapailla tiivisti ystävää jonka seura on yhden asian vatvomista ja koko ystävyys yksipuolista. On täällä niitäkin ystäviä, jotka ovat saaneet ehkä jotain tietoonsa ja ei olla oltu ystävyydenkään arvoisia enää. Siihenhän ne pettämiset varmaan loppuu kun ystävä häpäistään, hylätään ja ainoa mitä jää jäljelle on liian helpot miehet. Jokainen saa valita seuransa itse tietysti. Minä viihdynkin enimmäkseen yksin.

Vierailija
32/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mulla vain kokemusta sinkkuna siitä kun varatut ystävät käyttää tai lähinnä yrittää käyttää mua alibinaan pettääkseen miestään. Tyyliin olen Liisan luona istumassa iltaa, olen Liisan kanssa baarissa tai lähdin Liisan seuraksi jatkoille koska se välttämättä halusi ja löysi miehen. Hohhoi.

Vierailija
33/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihme", että joku mies on taas pettämässä.

Vierailija
34/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok syy pistää välit poikki, mutta miksi mainostat asiaa täällä?

Vierailija
35/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ystäväpariskunta avasi suhteensa ja on nyt entisiä ystäviä. Ei todellakaan kyläillä taloudessa, missä asuu sekalainen seurakunta aikuisia ja muutama lapsi.

Vierailija
36/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varattu on se, joka pettää, ei sinkku.

Sinkku on se, joka tietoisesti valitsee varatun kumppanin koska saa nautintoa siitä. Onhan se aika yleistä, tietynlaisilla miehillä ja naisilla. Heitä hykerryttää ajatus siitä, että löivät kilpailijan laudalta ja ovat niin upeita, että se varattu riskeeraa parisuhteensa heidän takiaan. Siksihän jotkut käyvät varatun kumppanin kotona harrastamassa seksiä. Jotkut jopa silloin, kun pahaa-aavistamaton vaimo on synnyttämässä.

En hirveästi arvosta tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
37/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottepa kovia tuomitsemaan. Ootte itse varmaan sitten todella täydellisiä.

Kaikilla ei ole tapana säätää tietoisesti varattujen kanssa, eikä nuo kolmannet osapuoletkaan vaikuta kovin luotettavilta ihmisiltä

Vierailija
38/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan oikein. Myös minun ystävälläni oli joskus salasuhde, ja kyllä se ahdisti ja inhotti minua ja silloin etäännyimme. En vaan voinut katsella vierestä. Sittemmin ystävyytemme on kyllä palannut.

Vierailija
39/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin oon dumpannut kaikki pettäjät mun kaveripiiristä. Loukkaavinta oli tuo alibina käyttäminen, haluan ystäväkseni ihmisiä, joiden kanssa ajanviettomieltymykset ja intressit kohtaa. Yksi pettäjä kännissä kertoi kiinnostuksestaan panna silloista kumppaniani, nyt kun on eronnut selitti ystävälleen toivovan että voisi alkaa kakkosvaimoksi ystävänsä miehelle. Olin aivan huulipyöreänä ja otan etäisyyttä kyseiseen ihmiseen. Ymmärtäisin jos lortot haluaa lorttoilla toisten sinkkujen kanssa mut mua oksettaa ihmiset jotka panee varattuja tai pettää puolisoitaan ja selittelee syyksi mitä milloinkin.

Tahtoisin laajentaa näkökulmaa tässä keskustelussa, jotta ei mene liian yleistäväksi. Vaikka AV:han tämä on...

Alibina käyttämisestä: mieheni ja minä olemme molemmat pettäneet ja päässeet vaikeiden aikojen yli. Olemme olleet pitkän suhteen aikana etäisiä ja läheisiä. Ystäväni ei tiennyt eikä hänen kuulukaan tietää kaikkea. Pettäessäni miestäni pyysin ystävääni valehtelemaan puolestani JOS tulisi tarvetta. Olin kertonut miehelleni olevani yön ystäväni luona vaikka tiesin mieheni tuskin uskovan, mutta näin rauha säilyi. Ystäväni ei ikinä tarvinnut puhua miehelleni eikä valehdella suoraan päin naamaa. Ystävääni oli auttanut paljon, tiivistettynä lainannut/antanut rahaa ja tukenut kestämään ja näkemään valoa tunnelin päässä. Hän ei oikeastaan ollut auttanut minua ikinä missään. Olisi voinut auttaa edes aineettomasti, mutta huolehti vain itsestään. Ystäni oli myös väkivaltainen, mutten osannut pitää pahana ihmisenä. Ainoa asia, jota ystävältäni sitten pyysin ja jossa en missään vaiheessa painostanut oli tuon tarinan vahvistaminen jos tulisi tarvetta. (Ei tullut.) Tähän hän tarttui yllättävän avuliaasti. Seuraavassa käänteessä ystäväni olikin vaatimassa lisää rahaa, lisää kaikkea. Ja kun ei sitä saanutkaan hän kertoi ei vain miehelleni vaan isälleni, äidilleni, mikä vain saisi eniten tuhoa aikaan elämässäni. Sen jälkeen en ole hänestä kuullut enkä välitä kuullakaan, toivottavasti hänen asiansa järjestyvät, minulla on asiat kaikesta huolimatta hyvin. Ainiin ystäväni oli myös siskoni.

Mikään ei ole pahempaa kuin luottamuksen pettäminen?

Vierailija
40/130 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti näitä ystävän ymmärtäjiä ja apn haukkujia. Kai sitä aikuinen ihminen saa ystävänsä valita.

Itse en kaveeraisi esim h*mofoobikon tai r*sistin kanssa, koska en jaa heidän arvoja. Tälleen ääripäänä. En myöskään koe esim taiteilijasielua, hippiä, armeijainnostunutta tms ihmistä omanlaisekseni ystäväksi. Ei se tee niistä asioista vääriä, ei vaan sovi minun elämääni.

Olen itse vähentänyt yhteydenpitoa ystäväni kanssa joka on todella tuomitseva vegaani. Ei sekään tee vegaaniudesta väärää, en vain halua sellaisia ihmisiä elämääni. Miksi sitten pitäisi kaveerata sinkkunaisen kanssa jonka arvoja ei jaa? Jos ei halua sellaista ihmistä omaan kaveriporukkaansa joka on suhteessa naimisissa olevan ihmisen kanssa, niin ei ole pakko vaan koska periaatteessa jonkun mielestä se ei ole naisen vika. Jotkut viilentävät kaverisuhteensa jo ihan vaikka sen takia että kaveri ottaa päähän! Ei siihen syytä tai lupaa tarvitse pyytää.

Hyvä vaan että karsii elämästään pois ne ihmiset jotka aiheuttavat negatiivisuutta itsessään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi