Remppamiehillä yleisavain taloyhtiössä käytössä ja käyvät pöllimässä asukkaiden tavaroita
Onneksi on valvontakamera jota eivät huomanneet niin lähtee video pitkäkyntisistä remppafirmalle. Saavat maksaa hyvät korvaukset tai julkaisen videon joka palstalla sekä vien videon poliisille. Ihme hiippareita sitä palkataan nykyään.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että eivät käy. Kamerarahasi menivät hukkaan.
Luetun ymmärtäminen vähän hakusessa? kamera kuvasi nimenomaan remppamiehen varkaissa.
Pitäisi olla aina joku taloyhtiön edustaja valvomassa näitä pitkäkyntisiä remppamiehiä. Asukas ei aina tajua että nyt on varas käynyt ja kuvittelee itse hukanneensa.
Valvontakameroita saa onneksi nykyään aika halvalla.
Meillä oli oikeasti näin eli yhdessä asunnossa oli vesivuoto ja sen korjaajat kulki kolmessa asunnossa omia aikojaan. Meillä on eteisessä kamera ja näki, miten porukka kävi muissakin huoneissa ilman syytä.
Hauskinta oli, että isännöitsijä vetosi siihen, että ilman taloyhtiön lupaa ei saa omassa asunnossa kuvata, joten videokuva ei hänen mielestään ollut laillinen.
Multa on kadonnut parinsadan euron arvoinen rannekoru remppamiesten matkaan, kun nuorena ja luottavaisena ei tullut mieleen piilottaa sitä pois näkyviltä eteisen lipaston päältä. Harmittaa vieläkin.
Miksi nuo remppamiehet tulee aina silloin kun nainen on suihkussa? Mulle on käynyt kaks kertaa .
Varkaan kuvan julkaisusta saa suuremmat sakot ja kaovemmat seurakset kuin mitä varas koskaan saa, koska se on paljon vakavampaa suomen lainlaatijoiden mielestä kuin yksityisomaisuuden varastaminen. Samat remppaukot ilmaantuu hoitamaan hommia eikä ketään kiinnosta, tämäkin on nähty.
Kun on heti sisääntullessa selvästi ilmoitettu tarralla tai vaikka lapulla että huoneistossa on tallentava kamerajärjestelmä ei ole ongelmaa. Voi kuvata ja tallentaa ihan laillisesti joka kelpaa todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli oikeasti näin eli yhdessä asunnossa oli vesivuoto ja sen korjaajat kulki kolmessa asunnossa omia aikojaan. Meillä on eteisessä kamera ja näki, miten porukka kävi muissakin huoneissa ilman syytä.
Hauskinta oli, että isännöitsijä vetosi siihen, että ilman taloyhtiön lupaa ei saa omassa asunnossa kuvata, joten videokuva ei hänen mielestään ollut laillinen.
Tuota en usko. Ja vaikka ei olisikaan "laillinen" niin paljastaa kuitenkin totuuden.
Varokaa espoolaiset entisen Karakallion huollon naisisännöitsijää. Nykyään Tapiolan lämmmössä isännöitsijänä. Vie kaiken, mikä irti lähtee. Kun äitini kysyi arvoirtaimisonsa perään, väitti, että äiti on dementikko, eikä koskaan ole omistanut mitään. Uhkasi kunnianloukkaussyytteellä.
Ta-yhtymä ainakin salaa asukkailta huoltokäynnit. Itse olen ihmetellyt yrityksen toimintaa. Asia paljastu kun ei vettä tullut, pattereista ei voinut lämpötilaa säätää, lämminvesivaraa ei tuottanut lämmintä vettä. Ta.yhtymän edutaja viestiin kirjoitti että huoltoporukka on käynyt tarkistamassa tilanteen. Minä tietenkin kysymään että kuka käynyt, milloin ja mitä tarkkaa ottaen on tehty huoneistossa. Ta.yhtymän edustaja ei suostunut luovuttamaan minulle tietoja.
Seuraavaksi laitoin Ta-yhtymän infoon postia jossa halusin tämän henkilön esimiehen yhteystiedot, ei mitään vastausta.
Nyt olen asioinut kolmen eri ihmisen kanssa ja heistä kukaan ei suostu kertomaan kuka huoneistossa käynyt, koska ja mitä tehnyt.
Asiaan liittyy paljon muutakin, lämminvesivaraaja kun vihdoin vaihdettiin niin rikkoivat tuulikaapissa olevan mattoni. Ta-yhtymä ei tätä korvaa.
Lisäksi täysin kuuroille korville menee vaatimukseni vuokran alennuksesta koska pitkiin aikoihin ei tullut tarpeeksi lämmintä vettä, ei pystynyt lämpötilaa säätämään. Ylipäätänsä vedentulo oli niin heikkoa etten pystynyt esim pyykkiä pesemään.
Taloyhtiön puheenjohtaja ottaa ainakin meillä niin ison palkkion että joutaisi seuraamaan tilaamiaan remppamiehiä. Jos tekee asiasta tutkintapyynnön niin kuka on vastuussa? Taloyhtiön hallitus joka tilasi epäluotettavat remppamiehet, isännöitsijä vai remppamiehet itse?
Paitsi, että eivät käy. Kamerarahasi menivät hukkaan.