Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelu päiväkodissa

Vierailija
08.09.2020 |

Olen menossa harjoitteluun päiväkotiin parin viikon päästä ja se kestää 8vkoa. Onko jotain vinkkejä miten siellä pärjää? Jännittää ja stressaa kauheasti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sateenpitävät kengät ja ulkovaatteet itsellesi. Muistat, että olet hierakian alimmainen, etkä koskaan kyseenalaista sitä.

Vierailija
2/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat sateenpitävät kengät ja ulkovaatteet itsellesi. Muistat, että olet hierakian alimmainen, etkä koskaan kyseenalaista sitä.

Tämä. Olin harjoittelussa, enkä ollut tietoinen hiearkiasta. Joudun keskeyttämään, kun tuli hankaluuksia muiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä!

Pääset pesemään kuravaatteita, pyyhkimään neniä, takapuolia ja pöytiä. Muuta et sitten teekään. Ja tätä taukoamatta.

Vierailija
4/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda kakaroille. Ei ne muuten usko ja tarvittaessa vedä turpaan

Vierailija
5/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole joutunut mihinkään työkokeiluun? 

Vierailija
6/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rikosrekisteri ote, tää on pakollinen nykyään, netistä poliisin sivuilta saa tilattua ilmaiseksi kun rastittaa työharjoittelu ja kirjoittaa oppilaitoksen. Kannattaa hakea heti että ehtii perille.

Vierailija
7/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi ja kohtaa lapset, kuten kuka tahansa uusi ihminen. Lapset vaistoavat, kun joku on aidosti oma itsensä ja ottavat kyllä vastaan.

Vierailija
8/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin harjoittelussa, enkä ollut tietoinen hiearkiasta. Joudun keskeyttämään, kun tuli hankaluuksia muiden kanssa.

Niin,pitää tehdä mitä pyydetään! PAITSI et saa jäädä yksin lapsiryhmän kanssa,siitä pidä kiinni!

Vierailija
9/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hommaa kunnon ulkovaatteet, lämpimät ja vedenkestävät. Ei mitään farkkuja ulos tms. Sisällekin mukavat sisävaatteet missä ei haittaa räkä tai muut eritteet.

Juttelet lasten kanssa. Se on niille tosi tärkeää kun aina ei muu väki kerkiä juttelemaan tai kukaan ei välttämättä muutenkaan huomaa. Kyselet kuulumisia ja ihan normi juttuja jutustelet. Jo 2v kanssa voi saada mukavat keskustelut aikaiseksi. Lapset on kivoja ja fiksuja. Leikit/pelaat lasten kanssa jos on aikaa (siltä kurahousujen pesulta). Teet mitä muu päikyn väki käskee, mutta on siellä osa ihan mukaviakin. Kun hoidat homman ok, niin sulla on siellä tuleva työpaikka, ainakin sijaistamaan. 😁 Hyvin se menee, älä stressaa, kivempi lasten kanssa on kun aikuisten.

Vierailija
10/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae rikosrekisteri ote, tää on pakollinen nykyään, netistä poliisin sivuilta saa tilattua ilmaiseksi kun rastittaa työharjoittelu ja kirjoittaa oppilaitoksen. Kannattaa hakea heti että ehtii perille.

Saa nopeammin suoraan täältä: https://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index.html

Vierailija
11/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohisoppako? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,pitää tehdä mitä pyydetään! PAITSI et saa jäädä yksin lapsiryhmän kanssa,siitä pidä kiinni!

Minä jäin ekana päivänä kymmeneksi minuutiksi yksin yli kymmenen lapsen kanssa. Olisiko pitänyt tehdä ilmoitus?

Vierailija
12/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskelijoita olen taas pyytänyt kyseenalaistaman sitä, jos teemme jotain mielestään hullusti. Omassa työssään, kun helposti rutinoituu hommiin, eikä huomaa, että jonkun voisi tehdä fiksummin / helpommin. Olen myös halunnut opiskelijan muistavan, että näytöissä teemme asioita työparina, ei niin, että minä kuljen kynän kanssa perässään ja kirjoitan mitä teki. Toki niin päin, että opiskelija jakaa näytössä työskentelyvastuita ja perustelee tekemäänsä. 

Yksi mikä mielestäni on tosi tärkeää, pyydä perehdytystä, mutta ole myös omatoiminen. Tartu ensimmäisestä päivästä asti toimeen , auta lapsia pukemisessa, kysy voitko auttaa ruuan jaossa, mene mukaan lasten peleihin, juttele heidän kanssaan ja tutustu heihin. Ole aktiivisesti mukana päivän toimissa.  Mukavaa harjoittelua ja toivottavasti saat siitä mahdollisimman paljon irti. 

Vierailija
13/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Sun ohjaaja tulee todennäköisesti olemaan ihan perseestä. Itsellä oli aivan paska ohjaaja joka vaan haukkui ja mollasi,,

Vierailija
14/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lohisoppako? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin ekana päivänä kymmeneksi minuutiksi yksin yli kymmenen lapsen kanssa. Olisiko pitänyt tehdä ilmoitus?

Minä jouduin ekana päivänä heti ensimmäisen tunnin aikana lähtemään vaikeasti autistisen/kehitysvammaisen lapsen kanssa taxilla puheterapiaan kun oma avustaja oli poissa. Olin siis epäpätevä lastenhoitajan sijainen.

Selvittiin siitä.

Vierailija
15/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päiväkodissa kiusaavat harjottelijaa enemmän kuin työntekijät

Vierailija
16/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, älä ota ennakkoasennetta, jokainen ihminen, myös ohjaajat ovat omia persoonia, jokaisella on tapansa, eikä pidä ottaa liian henkilökohtaisesti, toiset sanoo asiat suoraan, ei he pahaa tarkoita, joillakin menee hermo helpommin kuin toisilla, se että töissä joskus joku huutaa ei ole mitään ihmeempää..

Vierailija
17/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että ohjaajat päiväkodeissa ovat pahantahtoisia sadisteja

Vierailija
18/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet harjoitteluun kun pk-seudulla pääset yli 12e/h sinne töihin ilman koulutusta Seuren kautta.

Vierailija
19/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain räkätaudin ensimmäisen viikon aikana. Olin pienten ryhmässä ja kiirettä piti. Hyvä kun kerkesin vessassa käydä tai hörpätä lasillisen vettä. Aikamoista liukuhihnatyötä. Mut jätettiin vartiksi nukkariin lasten kanssa kun hoitaja meni tauolle. Kaikki olivat kyllä tosi ystävällisiä ja lapset suloisia.

Vierailija
20/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Sun ohjaaja tulee todennäköisesti olemaan ihan perseestä. Itsellä oli aivan paska ohjaaja joka vaan haukkui ja mollasi,,

Niin oli mullakin,mutta siitä viisastuneena aion itse olla aivan päinvastainen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi