Jos koronaan sairastuneet on nuorempia eikä kuolemia enää niin ole
eikä ihmisiä tarvitse enää niin paljon sairaanhoitoa ja tehohoitoa niin mistä tässä ollaan sitten huolissaan?
Kommentit (6)
Kohta leviää vanhempiin ja isovanhempiin, niin kuin monissa maissa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siitä milloin se muuttuu taas ja mihin suuntaan.
Tästä ja siitä, kun niistä nuoristakin monelle jää lievänkin koronan jälkeen pahoja jälkiseurauksia. Neurologisia ja verisuoni- ja sisäelinvammoja monrksi kuukaudeksi, toivottavasti ei loppuelämäksi, vaikka itse alkukorona olisi vaikuttanut lievältä.
... ja ne lukiolaiset tai opiskelijat eivät koskaan tartuta vanhempiaan tai isovanhempiaan? Eiku. Ruotsista keväällä nähtiin kuinka hankalaa on suojella vanhempia ikäluokkia jos tauti jyllää yleisenä. Ruotsissa vieläkään ei vanhainkodeissa saa vierailla - ajatelkaa millaisia inhimillisiä kärsimyksiä, 60 v naimisissa olleet pariskunnat joista toinen joutunut sairaalaan/hoitokotiin eivät saa nähdä, lapset ja lapsenlapset eivät vierailla, hirveä määrä vanhuksia kuolee yksin vaikkeivat koronaan kuolisikaan. Sitä paitsi kyllä ne kaikki ikäluokat kärsivät taudista, Ruotsissa melkein sata pikkulasta sairastanut vakavan version koronasta, siis ennen sairastumistaan täysin perusterveet pikkulapset, aikuisissa paljon pitkäaikaissairaaksi jääneitä, kuume jatkuu kuukausia...
Voi olla mutta minä veikkaan että syy on siinä että vanhempien ihmisten sairastuminen jne tulee yhteiskunnalle niin kalliiksi ettei heitä haluta esim. tehohoitoon. Nuorien ihmisten sairastumisesta yhteiskunta selviää suht vähällä; tosin jos jää pitkäaikaisongelmia niin se on eriasia mutta niihinhän on aika happamasti suhtauduttu ja pidetty mt-ongelmina jos koronasta on jäänyt jälkioireita.
Toisaalta voisi ajatella että jokainen suojaa itseään eli jos on riskiryhmää tai iäkäs niin elää sen tiedon varassa että voi vakavasti sairastua.
Asun aikuisen, parikymppisen poikani kanssa. Hän kulkee milloin missäkin, käy myös Helsingissä, iso kaveripiiri, paljon juhlintaa jne.
On vain ajan kysymys, milloin tuo koronan kotiin. Ja minä, riskiryhmäläinen, saan tartunnan. Itse en käy kuin ulkoilemassa ja kaupassa ym. asioilla.
Siitä milloin se muuttuu taas ja mihin suuntaan.