Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita ns. koiraihmiset?

Vierailija
19.10.2013 |

Siis tyypit joiden sos. äly riittää vain omiensa piirissä kommunikointiin, toko sitä, agility tätä jne. Ärsyttää olla jossain työporukallakin, jos pöydässä jauhetaan jostain hakujutuista tms. Jotenkin nää tyypit on niin eri maailmasta juttuineen, ei kukaan muukaan jauha harrastuksistaan samalla sykkeellä. Sitten nää tyypit on vielä tavallisesti ihan superkuivia muissa jutuissaan. Ja n fb-päivitykset, ei kestä :( 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuka tahansa yhden asian jauhaja ole ärsyttävä. Näitä löytyy montaa tyyppiä. Yleisempiä tuntuu tällä hetkellä olevan koiraihmiset, vauvaihmiset ja kolmantena fitnessihmiset. Kaikkia löytyy itseltäkin fb kavereista.

Onneksi kaikki koiranomistajat, pienten lasten äidit ja kuntoilijat ei ole tuollaisia putkiaivoja. Iso osa tuntuu osaavan puhua muistakin asioista kuin harrastuksestaan/lapsestaan. Muutamilla kuitenkin on se yksi asia vallannut aivot ja elämän kokonaan...

Vierailija
2/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb = facebook

Todella harmittaa nämä tyypit jotka inhimillistää koiria. Ja ärsyttää. Lemmikkiharrastusta tulisi verottaa rajusti. Palvelukoirat ok, mut lemmikit kuluttaa turhaan väheneviä resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin joo, kutsun heitä koirauskovaisiksi. Nämä jotka klo4 lähtevät koirien kanssa 2h lenkille, käyvät luonastunnilla vartin ulkoilulla koiriensa kanssa, illalla treeneissä ja lenkillä monta tuntia ja viikonlopun kisoissa. Ja siinä sivussa ovat sitä mieltä ettei kotikoiran elämä ole mistään kotoisin. Jos et treenaa ja liiku tuntitolkulla koiran kanssa päivittäin, niin koira kärsii.

nim. yksi jonka pienet koirat saa liikuntaa vajaan tunnin päivässä, ovat terveitä ja ihania perheenjäseniä mutta koko elämä ei pyöri koirien ympärillä

Vierailija
4/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan, mieluummin katson FB:ssä tuhatta koirapostausta kuin tuhatta vauvapostausta.

Mutta itse en ole kyllä törmännyt tällaisiin koirahulluihin ollenkaan, vaikka FB-kavereissani onkin useampia koiraihmisiä. Keksin tältä istumalta monta eri FB-kaveria, jotka olen piilottanut, eikä yhdenkään näistä ärsyttävyys liity mitenkään koiriin. Useampia vauvalässyttäjiä listalta löytyy kyllä. Ja siis vauvajutut eivät sinänsä ärsytä minua ollenkaan, mutta jos siitä vauvasta täytyy kirjoittaa 20 kertaa päivässä yhtä monen valokuvan höystämänä, niin se on adios.

Vierailija
5/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tuollainen ärsyttää. Itseäni ei ärsytä. Kyllähän se on ihan normaalia että jos on ihmisiä joilla on jotain yhteistä, kuten yhteinen harrastus tai vaikka elämänvaihe (vaikka vauva talossa) niin niistä aiheista puhutaan paljon. 

Minusta on kivaa vaan, jos ihmiset löytää itselleen vaikka sitten niistä koiraharrastuksista kivan harrastuksen, jonka parissa saa haastetta itselleen kilpailemisesta. Se, että siitä halutaan puhua paljon, kertoo minusta vain positiivisesta innostumisesta.

Vierailija
6/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ärsyttää. Mun mielestä koira on lemmikki. Koiraihmisten mielestä koira on kuin lapsi. Sen ympärillä pyörii koko elämä. Fb:ssä on 1000 koiran kuvaa ja jokaisessa on sydämiä ja joku ihana ylistyslause.

Toki on koiraihmisiä, jotka tykkää harrastaa koiran kanssa, käydä näyttelyissä yms. mutta eivät ole vieneet ihan noin pitkälle tuota koirastaan huolehtimista. Nämä eivät ärsytä.

Vierailija
7/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiiä ärsyttääkö, kunhan fb:ssä naureskelen niitä kauheita epäkohtia mitä nyt koirien elämässä onkaan, hirveitä myrkkyjä leviteltynä ja häkkejä myynnissä (myyjäliikkeet boikottiin) ja ties mitä. Ja joskus oon miettinyt ihan pidemmän aikaa onko se surtu kuollut ollut koira vai ihminen kun osanottoja ja muistorunoja satelee järjettömään tahtiin.

Vierailija
8/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa ärsyttää jos nämä koirauskovaiset alkaa pyörittelemään silmiään kun kuulevat ettei me harrasteta koiran kanssa mitään. Meille koira on ystävä, perheenjäsen ja lenkkikaveri, mutta näyttelyt, tokoilut ja agilityt ei vaan ole meidän juttu. 

Vierailija
9/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ns. vauvaihmiset.

Vierailija
10/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:12"]

En mä tiiä ärsyttääkö, kunhan fb:ssä naureskelen niitä kauheita epäkohtia mitä nyt koirien elämässä onkaan, hirveitä myrkkyjä leviteltynä ja häkkejä myynnissä (myyjäliikkeet boikottiin) ja ties mitä. Ja joskus oon miettinyt ihan pidemmän aikaa onko se surtu kuollut ollut koira vai ihminen kun osanottoja ja muistorunoja satelee järjettömään tahtiin.

[/quote]

Koirat vaan on monelle meistä oikeasti rakkaita perheenjäseniä. Kyllä niitä surraan kuin ihmistä. Ja kkun ottaa huomioon kuinka rakkaita koirat ovat, niin kyllähän ne myrkkylihapullien levittelijät tai koirille mahdollisesti vaarallisia häkkejä tms myyvät aiheuttavat tunteita. 

Vierailija
11/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:54"]

Siis tyypit joiden sos. äly riittää vain omiensa piirissä kommunikointiin, toko sitä, agility tätä jne. Ärsyttää olla jossain työporukallakin, jos pöydässä jauhetaan jostain hakujutuista tms. Jotenkin nää tyypit on niin eri maailmasta juttuineen, ei kukaan muukaan jauha harrastuksistaan samalla sykkeellä. Sitten nää tyypit on vielä tavallisesti ihan superkuivia muissa jutuissaan. Ja n fb-päivitykset, ei kestä :( 

[/quote]Ei, mua ärsyttää tyypit, joiden sos. äly riittää vain omien piiriensä parissa kommunikointiin - lapsi sitä ja lapsi tätä. Ärsyttää olla jossain työporukallakin, jos pöydässä jauhetaan jostain vaippajutuista tms. 

Että eri ihmisillä eri jutut. Jos ei kiinnosta, vaihda seuruetta -tai puheenaihetta. Mistäs sä sit haluaisit puhua?

Vierailija
12/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koiraihmisiä ja koiraihmisiä. Toisilta mopo karkaa vaan enemmän. On mullakin koira ja harrastan sen kanssa, ymmärrän silti mistä puhut.

Vierailija
13/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse harrastusjutut, mutta voisin vaikka ampua nuo rotankokoiset räksyttäjät tuossa taloyhtiön pihalla!! Ämmät juoruaa piirissä pihalla, rakit räksyttää kuuluvasti koko sen ajan. Menkää lenkille niiden kanssa saatana!

Vierailija
14/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:01"]

Joo kyllä ärsyttää. Mun mielestä koira on lemmikki. Koiraihmisten mielestä koira on kuin lapsi. Sen ympärillä pyörii koko elämä. Fb:ssä on 1000 koiran kuvaa ja jokaisessa on sydämiä ja joku ihana ylistyslause.

[/quote]

No onko se sitten ulkopuolisen silmissä mielenkiintoisempaa, jos FB-jutut pyörivät pelkästään lapsen ympärillä ja lapsesta on 1000 kuvaa?

Yhden keskusteluaiheen ihmiset nyt vaan ovat tylsiä, aiheesta riippumatta. Ja sanon tämän itse koiraihmisenä, jolla sattuu olemaan muitakin kiinnostuksenkohteita...

Vierailija
15/18 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on fb?

Vierailija
16/18 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite koiraihmisenä (ns normaalina sellaisena) mua ärsyttää se että koirankoulutusasioissa pitää päteä ihan samalla vimmalla ja raivolla kun lapsen kasvatuksessa.

Kysy sitten fb ryhmässä mikä tahansa ihan järkevä kysymys ni sieltä tulee semmonen määrä pään aukomista näiltä ’minä olen koiraexpertti’ ihmisiltä että huhhuh.

Jos olet koiraexpertti miksi ensinnäkin olet ”ongelma”koiraryhmässä ja toiseksi pätemässä asiasta, kun et ole edes nähnyt kyseistä koiraa.

Semmonen luonnollinen keskustelu olis vaihteeks jees jossa ei aleta ylianalysoimaan tilanteita.

Vierailija
17/18 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mua ärsyttää hevoshullut.  Nää akat jotka kulkee kaikki aikansa saappaissa ja ratsastushousuissa ja haisee rehulle ja hevoselle.   Puheet kiertää aina samaa rataa, ravit ja ratsastus.  Ei jaksa.  

Koirat on paljon helpompia puheenaiheita.  Onhan hevoset ihania, en sitä tarkoita, mutta en vaan jaksa.  Kun ne hevosnaiset on aina siellä tallilla, on ne sitten kotona tai kapakassa.

Vierailija
18/18 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin joo, kutsun heitä koirauskovaisiksi. Nämä jotka klo4 lähtevät koirien kanssa 2h lenkille, käyvät luonastunnilla vartin ulkoilulla koiriensa kanssa, illalla treeneissä ja lenkillä monta tuntia ja viikonlopun kisoissa. Ja siinä sivussa ovat sitä mieltä ettei kotikoiran elämä ole mistään kotoisin. Jos et treenaa ja liiku tuntitolkulla koiran kanssa päivittäin, niin koira kärsii.

nim. yksi jonka pienet koirat saa liikuntaa vajaan tunnin päivässä, ovat terveitä ja ihania perheenjäseniä mutta koko elämä ei pyöri koirien ympärillä

Alle tunti päivässä on kyllä liian vähän ihan kaikilla mittapuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä