Tarinoita uupumuksesta miehelle linkattavaksi?
Miten saada mies ymmärtämään uupumuksensa ja harkitsemaan downshiftaamista? Raataa kuormittavassa joskin hyväpalkkaisessa ja turvatussa työssä ja kaikki resurssit meneekin sitten siihen. Itse olen vakavarainen ja mielestäni eläisimme hyvin vaikka mies tienaisi vähemmän. En ole materialisti eikä sinänsä mieskään, mutta joku ihme statusajattelu tms pidättelee häntä tekemästä elämänmuutosta vaikka usein itsekin toteaa että olisi onnellisempi toisenlaisessa työssä. Myös ajatus siitä että lapsille pitää pystyä tarjotamaan materiaa, itse taas ajattelen että arvokkaampaa heillekin olisi rento, hyväntuulinen ja emotionaalisesti turvallinen isä.
Mies ei suostu kunnolla keskustelemaan eikä pohtimaan näitä asioita, toteaa aina vain että kyllä tämä tästä ja odottaa eläkettä johon on kuitenkin vielä kymmeniä vuosia! Joten löytyisikö artikkeleita tms aiheesta? Siis että joku (mies) on uskaltautunut tekemään elämänmuutoksen ja tajunnut mikä elämässä oikeasti on tärkeätä? Kiitollisena ottaisin linkkejä vastaan :)
Kommentit (2)
Toki. Mutta esim. autonasentajan ja yritysjohtajan töiden kuormittavuudessa puhutaan kuitenkin ihan erityyppisistä asioista. Toinen on fyysistä, toinen imee kaikki henkiset resurssit. Mies itse haaveilee juuri tuollaisesta fyysisestä työstä, ja kunto ei kyllä lopu kesken...
Kuormittava huonopalkkainen työ olisi vielä pahempi.