Mun mies oli joutua hirvikolariin
Kommentit (11)
2. No niinpä. Ehti hiljentää vauhtia, kun huomasi. ap
No hui vaan... Me, jotka töiksemme ajelemme iltahämärissä tarjoamme kakkukahvit jos menee viikko niin, ettei tarvitse 'lukkojarrutella' hirvien/peurojen/ilvesten/ajokoirien takia.
Äidin sisko taas kerran oli samassa vesisateessa tuttunsa kanssa, joka melkein voitti lotossa.
4. Omituinen tapa teidän työpaikalla. ap
Arvasin, että otsikko ei kelpaa. Olisiko kelvannut tiedotemainen: Hirviä liikenteessä!
Mun kaverilla oli myös läheltä piti -tilanne tänä syksynä. Ehti jo törmätä hirveen mutta ei pahasti, hirvi jatkoi matkaa. Oli lähellä! Ymmärrän ap tunnelmat.
Mä olen kerran nähnyt ylvään uroshirven ja se on komea näky. Seisoi kallion laella tien varressa, se on oikeasti iso eläin mahtavine sarvineen. Mies taisi nähdä nyt ensimmäistä kertaa ja tuollaisessa ei niin miellyttävässä -tilanteessa. ap
Minä olen ajanut +100kmh päin isoa sarvipäistä uroshirveä, eläin lensi auton yli, ainut ehjä ikkuna oli pelkääjän puolella takana, muuta ei käynyt kuin kädet ja pää vähän auki kun tuli tuulilasi syliin, mutta ei tarvinnut edes tikata.
Ja tämä on täyttä totta.
Vuosittain olen nähnyt hirviä ja muutaman kerran saanut väistettyä/jarrutettua.
Harmittaa kun kerran olin kuorma-autolla aikaisin aamulla liikenteessä ja hirvi juoksi edestä tielle, (vaistomaisesti jarrutin ja väistin) eläin kääntyi juoksemaan rinnalla ja koukkasi edestä takaisin metsään, olisi pitänyt kiilata se nurin tai ajaa yli vaan, mutta vaistomainen refleksi on jarruttaa ja väistää.
Minä ajoin vasan kanssa kolarin ja sairaalareissuhan siitä tuli. Olkaa varovaisia. Ne vasatkin on lehmän kokoisia. 10:llä käynyt super tuuri. Hirvikolareissa hirvi usein kaatuu sisään ja niin kamalalta kuin se kuulostaa, niin tukehtumiskuolema on lähellä.
Ajelen itse alueella, jossa paljon hirviä ja luulis osaavani väistää. Aina ei pysty.
Miksi 10 olisit halunnut ajaa sen hirven päälle???