Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako esim. lähihoitaja asuntolainaa jos on vain määräaikaisia töitä?

Vierailija
18.10.2013 |

Opiskelu olisi tarkoitus aloittaa ensi syksynä, mutta nyt alkoi mietityttää kun lähi- ja sairaanhoitajien vakipaikat alkaa olla kiven alla... Oma asunto kun kuitenkin olis haaveena heti kun mahdollista. Säästöjäkin sitä varten on jo noin 20t.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että näinä aikoina enää saisi, ainakaan ilman takaajia tai omaa pääomaa. Itse sain sairaanhoitajana lainan kokonaan omiin nimiini ilman takaajia tai muuta vaatimuksia vuonna 2005, vaikka ei ollut vakituista työpaikkaa ja olin juuri jäämässä äitiyslomallekin. Mutta ajat ovat muuttuneet, hoitoalallakaan ei enää ole "automaattisesti" töitä kaikille, ja pankkien rahahanat ovat tiukemmassa kuin ennen.

Vierailija
2/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy pankista mutta veikkaisin että ei käy. kakskytätonnia kuulostaa isolta rahalta mutta on asunnonostossa = omarahoitusosuutena aika pieni summa. ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Jos on omaa rahoitusta tuon verran, niin tietenkin saa.

Eri asia on, mistä asunnon aiot ostaa.

Jos asut isossa kaupungissa, jossa asumisen hinta on kallista, suosittelen ehdottomasti muuttoa halvempien asuinkustannusten perässä, jos aiot omaa asuntoa hankkia.

Lähihoitajana tulet olemaan etulyöntiasemassa siinä mielessä, että myös muuttotappioalueilla on alan töitä.

"Halvoista" kaupungeista saattaa saada todella kivoja ja kauniita asuntoja todella, todella edullisesti. Eikä asuminen tällaisessa "muuttotappiokaupungissa" ole sen kummallisempaa kuin muuallakaan, vaikka halvempaa onkin. Suosittelen lämpimästi.

Jos sen sijaan ajattelet asunnon hankkimista esimerkiksi pääkaupunkiseudulta, hanki varakas puoliso, perintö tai lottovoitto.

Vierailija
4/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Itse olin th- opiskelija, sain lainan ( viime jouluna). Nyt valmistunut ja teen määräaikaisuutta th:na. TH:n työtilanne on huonompi kuin lähihoitajan ja silti ihan mukavan lainan sain.

Vierailija
5/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin noin 75 tuhannen euron kaksiota. Täälläpäin sillä saa kivan asunnon. Toisaalta halvempi ja rempatavakin on mahdollinen, remppaustaitoa ja innokkuutta löytyy perheestä. 

Vierailija
6/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 oli siis ap :)

Vierailija
7/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pian on oikea aika ostaa asunto. Suosittelen, että käyt katselemassa talven aikana ainakin 20 sopivaa asuntoa. Näistä kannattaa tehdä tarjoukset reilusti alakanttiin, jos hyvin sattuu, niin näillä myyntiajoilla omistajat saattavat tiputtaa hinnasta helposti 10 % pois, jos hyvin sattuu, niin 20% on mahdollinen.

Itse saimme tingittyä vuosi sitten asuntokaupassa lähtöhinnasta pois noin 8%. Ja nyt ei yleinen taloudellinen tilanne ole ainakaan helpottanut, joten jos 75.000€ hintaisesta kaksiosta tarjoat ensiksi vaikka 57.000 ja nouset hetken kuluttua 60 tuhanteen, saatat saada kaupat kiinni jollain 65 t€ hinnalla, jos siis hyvin käy.

Nythän ei kauppa käy juuri muualla kuin PK-seudulla ja ehkä Tampereella, eikä niissäkään varmaan ihan kaikissa kohteissa.

Tuuria mukaan, tarjoa reippaasti ja etsi ahkerasti, niin saat varmasti hyvän kodin edullisesti!

Vierailija
8/8 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi noin pienen lainan saavan, mutta kysy pankista tarjous, niin tiedät varmasti.